خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای روحانی «شاخص» شما چیست؟!

مهدی اسفندیار، فعال رسانه‌ای حوزه درمان، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «آقای روحانی “شاخص” شما چیست؟!» نوشت:

یکی از بهترین کارها برای انتخاب مدیر اعلام شاخص است؛ جای دوری نرویم در همین منطقه‌ی خاورمیانه سازمان بهداشت جهانی برای جذب مدیران منطقه‌ای فراخوان می‌دهد و بر اساس استانداردهای خود مدیر جذب می‌کند.

منتهی حس جهان سومی را وقتی می‌توان با پوست و گوشت استخوان درک کرد که در کشوری که مدعی هستیم بعد از انقلاب میلیون‌ها تحصیل کرده و هزاران دانشمند جوان تربیت کرده‌ایم؛ واژگانی زشت چون ابوالمشاغل و ژن خوب و …. بروز کرده که نشان می‌دهد ما در مسیر بی‌توجهی به شایسته سالاری و سرخورده کردن استعدادها پیش می‌رویم.

آنچه در عصر مدرنیته بیشتر در ذوق آدمی می‌زند این است که هنوز هیچ ملاک و شاخصی برای انتخاب مدیر در جمهوری اسلامی بیان نمی‌شود؛ اینکه واقعا برای حوزه‌ی سلامت؛ حوزه‌ی بیمه؛ حوزه‌ی نفت و …چه کسی با چه شاخص‌های نیاز است؛ شاید اولیه‌ترین امور حاکمیت دولت موفق در جهان امروز باشد که متاسفانه در کشور ما هیچ توجهی به آن نمی‌شود‌ و در جایی که مدیریت در حلقه‌ی ژن‌های معیوب نیازمند رانت برای رشد می‌چرخد گمان نمی‌شود شانس هیچ تحولی بروز کند.

در این روزها انتصابات دولت باز این سوال را مطرح کرده است که به راستی دولت تدبیر و امید چه ملاکی برای گزینش مدیرانش دارد؛ به راستی چه شاخصه‌های تخصصی و حتی سیاسی در گزینش مدیران ارشد لحاظ می‌شود که در محضر بزرگان آسیب شناسی اجتماعی ایران و مدیران با سابقه‌ی آن؛ هیچ فردی واجد شرایط شناخته نمی‌شود و یک متخصص آسم و بدون یک روز رزومه‌ی کاری واجد شرایط شناخته می‌شود؟!

شاخص‌های دولت و ریاست محترم جمهوری چگونه تعریف می‌شوند که در بین حداقل صدها مدیر کاربلد حوزه‌ی تخصصی بیمه و رفاه اجتماعی؛ صحبت از استاندارانی با رشته ی پزشکی برای انتصاب بر راس مدیریت بزرگترین سازمان بیمه‌ی اجتماعی می‌شود که به علت سو مدیریت بسیار شدید دولت بر آن به شدت گرفتار بحران و چون بیمار محتضر است و به جد نیازمند دست‌های متخصص و شفابخش است؟!

چرا؟!

اینک به جد باید این سوال از آقای روحانی پرسیده شود که ملاک انتخاب مدیران ملی و بخصوص مدیران ارشد در سازمان‌های تخصصی چیست؟! آیا دولت محترم نباید از آنچه بر سازمان هلال احمر رفته است درس بگیرد؟! حداقل انتظار از ریاست محترم جمهور و هیات دولت این است که در شرایط تحریم و ناهماهنگی‌های قوا و …. دست کم با انتصاب مدیران ناکاربلد و نامتخصص؛ قوزی بر قوزها و دردهای جامعه ننهد؛ امید که آقای روحانی به این حداقل خواسته‌ی مردم و رای دهندگان توجه فرمایند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مديران قوزى !
    پناه بر خدا ! كى گفته همه مديرها بايد عصا قورت داده باشند ؟! از قديم گفته اند : قوى باشد ، قوزى باشد يا : دور چون با قوزيان افتد تجمع بايدش !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا