خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حناچی از مذاکره با شرکت‌های دانش بنیان برای تولید دوچرخه‌های باطری‌دار خبر داد

پیروز حناچی از رایزنی و مذاکره با شرکت‌های دانش بنیان برای حل آلودگی هوای تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهردار تهران سه شنبه این هفته هم طبق قولی که داده بود، بدون استفاده از خودرو و با دوچرخه به محل کار خود رفت و در میدان ولیعصر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اگر به وضعیت سلامتی مردم تهران نگاهی بیاندازید می‌بینید که وضعیت خوبی نیست.

وی با بیان اینکه دیابت نوع 2 ، فشار خون و …. سلامتی مردم تهران را تهدید می‌کند ، گفت: 70 درصد آلودگی هوای تهران، مربوط به وسایل نقلیه شخصی است و می‌بینید که برای ارتقاء سلامتی مردم راهی به غیر از کنار گذاشتن خودروی شخصی نداریم و باید استفاده از حمل و نقل عمومی و پیاده روی و … در دستور کار مردم قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر گرانی دوچرخه گفت: الان تولید کنندگان دوچرخه پای کار آمدند و ما نیز باید کمک کنیم که دوچرخه‌های باطری‌دار با قیمت پایین‌تر ارائه شود و با شرکت‌های دانش بنیان نیز در این خصوص مذاکره کردیم اما راهش این است که این دوچرخه‌ها در ایران تولید شود و تکنولوژی‌اش به داخل کشور بیاید.

وی افزود: باطری دوچرخه در ایران تولیدش آغاز شده اما فراگیر نیست و ما باید به سمت استفاده از دوچرخه‌های عادی، برقی، و موتور برقی به جای استفاده از موتورهای کاربراتوری که میزان الایندگی‌شان بالاست برویم و آنها را جایگزین کنیم.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شهرداری یارانه خرید دوچرخه می‌دهد نیز گفت: به شکل یارانه نه، اما باید تلاش کنیم که دوچرخه‌ ارزان به دست مردم برسد که یا به شکل کرایه‌ای خواهد بود و یا در ایستگاههای شهرداری خواهد بود که توسط بخش خصوصی راه اندازی می‌شود و سعی می‌کنیم قیمت تمام شده که به دست مردم می‌رسد کاهش یابد.

وی در پاسخ به درخواست شهروندی برای تردد با اتوبوس اظهار کرد: ما سه هزار دستگاه اتوبوس کم داریم و ولی چشم با اتوبوس هم تردد می‌کنم.

به گزارش ایسنا، در دوچرخه سواری این هفته شهردار تهران ، آرش میلانی رئیس کمیته محیط زیست شورا و درویش معاون پیشین سازمان محیط زیست نیز وی را همراهی می‌کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا