خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا فایل صوتی کامل دیدار سال 90 منتشر نمی‌شود؟

روزنامه‌ی جوان چند روز پیش در متنی با تیتر «رونمایی از بازی منافقانه خاتمی و رفقا در ۸۸»، نوشت:

«روز گذشته سخنانی از رهبر انقلاب منتشر شد که فصل جدیدی به فصول تبیین نقش محمد خاتمی در فتنه ۸۸ اضافه خواهد کرد؛ نقشی که از یک‌سو کوشید پایگاه اجتماعی خود را که به لحاظ کیفی دامنه‌ای از اصلاح‌طلب تا ضدانقلاب را پوشش می‌داد، حفظ کند و از سوی دیگر تلاش کرد نقش اول اردوکشی‌های خیابانی جنبش سبز نباشد تا بتواند ارتباط کجدار و مریز خود را با نظام حفظ کند که البته به دلیل مشی صادقانه نظام، نتوانست. با انتشار سخنان رهبری که البته مربوط به تابستان ۸۸ است و برای اولین بار منتشر می‌شود، محمد خاتمی یک بار دیگر در برابر این مطالبه عمومی قرار خواهد گرفت تا موضع خودش را در مورد دو موضوع مبنایی فتنه ۸۸ روشن کند؛ اول «ادعای تقلب» و دومی که بالطبع تأیید اولی خواهد بود، «درخواست ابطال انتخابات». این روال غیرشفاف برای کسی که لیدر یک جریان سیاسی محسوب می‌شود، روالی که در پنهان یک موضع گرفته شود و در آشکار نوع دیگر رفتار شود، خدشه بر صداقت سیاسی و نمود نوعی نفاق است».

بخشی از سخنان تازه منتشر شده‌ی رهبری در 30 تیرماه 88:

«… من در جریان مذاکرات و گفت‌وگو‌های متعددی که با ایشان [آقای موسوی] شده قرار دارم. خود من هم خیلی سعی کردم با سوابقی که با آقای موسوی دارم، چون بین ما و آقای موسوی یک ارتباط عاطفی وجود دارد، به رغم اختلافات، یک ارتباط عاطفی و وحدت سلیقه در بعضی از مسائل خاص وجود دارد. من از این فرصت استفاده کردم و همان روز شنبه عصر (۲۳ خرداد ۱۳۸۸) که ایشان ظهر اطلاعیه داده بود یک نفر را پیش ایشان فرستادم. گفتم یک تنبه به ایشان بدهیم تا ایشون عقب بنشیند. ایشان (نماینده رهبری) رفت و برگشت و حرف‌هایی زد، که من را خیلی متعجب کرد. ایشان (موسوی) گفته بود نه! باید انتخابات ابطال شود! ما امروز جلسه داشتیم با فلان کس و فلان کس و فلان کس و همه در آن جلسه اتفاق نظر داشتند که باید انتخابات ابطال شود. من واقعاً متحیر شدم. از آن چهار نفر که در آن جلسه بودند، دو نفرشان که آقای خاتمی و آقای هاشمی هستند، منکر شدند. دو نفر دیگر باقی ماندند که یک نفر خود آقای موسوی بود.»

روزنامه‌ی جوان نوشته است:

«محمد خاتمی پیش از این هم در جلسات خصوصی اذعان به عدم تقلب در انتخابات کرده بود. از جمله در سال ۹۰ او در بنیاد باران خود دیداری با نمایندگان رسانه‌ها داشت که به اصرار برخی فعالان رسانه‌ای از هر دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا برگزار شد. نقل‌های آن دیدار از فعالان رسانه‌ای است. از جمله آنکه «سید محمد خاتمی در این جلسه عنوان کرده است که یک هفته قبل از اعلام نتایج ریاست‌جمهوری به میرحسین موسوی اعلام کرده بودم که پیروز نخواهد شد… درباره سال ۸۸ معتقد بود تقلبی صورت نگرفته است». … «محمد خاتمی می‌گفت: اگر می‌دانستم با گفتن این حرف که تقلب نشده معترضان به سوی نظام بازمی‌گردند، این کار را می‌کردم، اما سمت و سوی آن‌ها به طرف خارج از کشور است و با چنین توجیهاتی از بیان اصل ماجرا طفره می‌رفت. حتی زمانی که خبرنگاران عنوان کردند که میرحسین قبل از اعلام نتایج، خود را پیروز رقابت معرفی کرده است، با حالتی متعجب عنوان کرد مگر میرحسین چنین حرفی هم زده است؟ این در حالی است که فردی با چنین جایگاهی به‌طور حتم از اخبار و جزئیات انتخابات و اعلام مواضع میرحسین اطلاع داشته است.»

انصاف نیوز: در حالی که 7 سال از این دیدار گذشته است، اما تاکنون فایل صوتی کامل این جلسه که بخشی از آن توسط یکی از حاضران شنود شده و در رسانه‌های اصولگرا پخش شده، در اختیار افکار عمومی قرار نگرفته است تا مشخص شود گفته‌ها و شنیده‌های دقیق فعالان رسانه‌ای اصولگرا و خاتمی در آن دیدار چه بوده است؟

خوشحالی سه جوان اصولگرا از نامه ی خاتمی؟! (+متن نامه)

رمزگشایی از فایل صوتی «اعتراف خاتمی»

بازخوانی نامه سه جوان اصولگرا به خاتمی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. لابد نویسنده باید این اصل اصولی را شنیده باشد که “عدم قابل اثبات نیست ” . تازه چه نیازی به حرف خاتمی ، مگر مسئولین نظام بارها تاکید نکرده اند که تقلب نشده است . لابد منظور نویسنده این است که خاتمی صحت انتخابات را تائید کند ، مگر خاتمی شورای نگهبان است یا وزارت کشور ؟!

    1. خب اگه کسی اون حرف اون مسئولین رو باور داشت که خود اون مسئولین و حامیانشون به فکر استناد به حرف نگفته خاتمی نمی افتادند . افتاد ؟؟؟ چون خیلی کجه، البته ظاهرا

    2. از جوان خودت بپرس چه نیازی دیده، چون ما پیام دادیم، انصاف نتونست منتشر کنه ! البته حق داره

  2. تاکنون تصور میکردیم که شنود کار غایبان جلسه است ، نگو که حاضران هم شنود میکنند . چرا یکی از حاضران کل جلسه را شنود نکرده است خدا عالم است ؟!!

  3. آی قصه قصه قصه / نور و پنیر و پسته
    باز قصه گویی از قصه سازی بهتره ، ولی خب:
    آرزو بر «جوانان» عیب نیست !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا