خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تغییر موضع ترامپ درباره‌ی “خروج سریع” نظامیان آمریکا از سوریه

دونالد ترامپ با تغییر موضع قبلی خود درباره‌ی “خروج سریع” نظامیان آمریکا از سوریه گفت: نظامیان به تدریج و به آرامی مواضع خود را در این کشور ترک خواهند کرد. ترامپ همچنین گفت که نظامیان آمریکایی ضمن خروج آرام از سوریه به مبارزه با داعش هم ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به وضوح در مورد تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از سوریه صحبت نکرد.

ترامپ در جریان یک جلسه کابینه گفت: سوریه خیلی وقت پیش از دست رفت. خیلی وقت است که از دست رفته. به علاوه من نمی‌خواهم – اینجا صحبت از ماسه و مرگ است. این چیزی است که از آن صحبت می‌کنیم.

او اضافه کرد: ما از سرمایه‌های عظیم صحبت نمی‌کنیم. ما از ماسه و مرگ صحبت می‌کنیم.

ترامپ در مورد زمان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نیز گفت: من نمی‌خواهم برای همیشه در سوریه باشیم. ما با وجود خروج نیروها از سوریه به حمایت از کردها ادامه می‌دهیم.

او ادامه داد: من هرگز نگفتم که یک شبه خارج خواهیم شد. ترامپ اضافه کرد که این فرآیند “در یک دوره زمانی” انجام خواهد شد.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، ترامپ در این جلسه خاطرنشان کرد که هیچ جدول زمانی چهار ماهه برای خروج از سوریه تعیین نکرده است.

ترامپ حدود دو هفته با انتشار پیامی در توییتر، با اعلام شکست داعش گفت: حدود ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی مستقر در سوریه به زودی از این کشور خارج می‌شوند.

اما او روز دوشنبه با تغییر موضع قبلی خود تصریح کرد: نظامیان به تدریج و به آرامی مواضع خود را در این کشور ترک خواهند کرد. ترامپ همچنین گفت که نظامیان آمریکایی ضمن خروج آرام از سوریه به مبارزه با داعش هم ادامه خواهند داد.

تصمیم ترامپ برای خروج سریع از سوریه با انتقادهایی در داخل آمریکا و همین طور خارج از این کشور همراه شد و شبه نظامیان کرد سوریه از حمله ترکیه به مواضعشان ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا