خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنشی به پخش «بازجویی موساد از عضو سپاه قدس در خاک ایران»

خبرآنلاین در گزارشی با تیتر «واکنش سریع ایران به پخش «بازجویی و اعتراف گیری» موساد از عضو سپاه قدس در «خاک ایران» از «بی بی سی»»، نوشته است که یک منبع نزدیک به شورای عالی امنیت ملی آن را «جوسازی و دروغ‌پردازی ناشیانه» خوانده است.

بی‌بی‌سی در گزارشی با تیتر «گزارشی از یک طرح ترور؛ ‘موساد عامل نیروی قدس را در خاک ایران بازجویی کرده است’»، نوشت:

«انتشار گزارش‌هایی درباره خنثی شدن طرح نیروی قدس سپاه برای “ترور” سه نفر در خارج از خاک ایران، بار دیگر جنگ اطلاعاتی ایران و اسرائیل را به سرخط خبرها آورد. این بار ادعا شد که سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) در اقدامی کم‌سابقه فردی را در “داخل خاک ایران” بازجویی کرده و از او اعتراف گرفته که دستور ترور یک اسرائیلی در ترکیه، یک آمریکایی در آلمان و یک روزنامه‌نگار در فرانسه را از نیروی قدس داشته است. این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که رقابت اطلاعاتی، امنیتی و جاسوسی دو طرف با حملات اسرائیل به مراکز هسته‌ای و پهپادی ایران در سال‌ها و ماه‌های اخیر و همین طور حملات سایبری منتسب به ایران علیه اسرائیل به شدت بالا گرفته است. هم‌زمان موضوع احتمال خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست “سازمان‌های تروریستی خارجی” آمریکا برای جلب رضایت ایران در مذاکرات احیای برجام، با اعتراض صریح و شدید اسرائیل روبرو شده که نیروی قدس سپاه را عامل بی‌ثباتی در منطقه می‌داند».

بی‌بی‌سی هم اصالت خبر را تایید نکرد

بی‌بی‌سی که بخشی از این گزارش را بر اساس گزارشی منتشر شده در ایران اینترنشنال و کانال ۱۳ اسرائیل نقل کرده است، اما تاکید می‌کند که نمی‌تواند اصالت آن را تایید کند:

«بعد از انتشار گزارش تازه درباره خنثی شدن “طرح ترور” در تلویزیون ایران‌ اینترنشنال، یک کانال اسرائیلی صدایی را همراه با عکس یک مرد پخش کرد و به نقل از منابع خود گفت که این صدا و تصویر مربوط به “اعتراف” یکی از عوامل نیروی قدس سپاه پاسداران درباره این طرح است. کانال ۱۳ اسرائیل نگفت که این صدا را از کجا به دست آورده و بی‌بی‌سی هم نمی‌تواند مستقلا صحت آن را تایید کند. در فایل منتشر شده -که در صورت صحت مشخص نیست در چه شرایطی ضبط شده- صدای فردی شنیده می‌شود که خود را منصور رسولی، ۵۲ ساله معرفی می‌کند. این فرد می‌گوید به او گفته شده بود که یک اسرائیلی را در سفارت اسرائیل در ترکیه، یک ژنرال آمریکایی را در آلمان و یک روزنامه‌نگار را در فرانسه “برای جمهوری اسلامی” ترور کند. در صدایی که منتشر شده او به اصرار کسانی که این دستور را داده‌اند برای اجرای طرح اشاره می‌کند و می‌گوید “آن فرانسوی را همین الان هم می‌خواهند ترورش انجام شود.” زمان ضبط این صدا مشخص نیست. این فرد در ادامه می‌گوید که “اشتباه کرده” و قسم می‌خورد که هیچ اقدامی انجام نخواهد داد و “این اشتباه تکرار نخواهد شد.”»

رونمایی سردار قاآنی از عملیاتی در اسرائیل

این گزارش‌ها چند روز پس از آن منتشر شده که سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس، در روز قدس درباره‌ی عملیاتی در خاک اسرائیل گفته بود:

«چند ماه قبل خبری به این رژیم رسید که دو پهپاد ناشناس به سمت سرزمین اشغالی در حرکت است. 41 هواپیمای جنگی و شناسایی و پهپاد این رژیم غاصب از سر شب تا صبح مشغول شناسایی این پهپادها بودند، اما نتوانستند کاری کنند، بعد به مردم سرزمین خود دروغ گفتند که رزمایش برگزار کرده‌اند. این در حالی است که باید مرد می‌بودند و حداقل جواب مردم خود را می‌دادند. حزب‌الله قهرمان یک هواپیمای بدون سرنشین خود را حدود 100 کیلومتر داخل سرزمین اشغالی فرستاد تا دور بزند و فیلم و عکس بگیرد و برگردد، در حالی که رژیم صهیونیستی مدعی بود اگر پشه‌ای در آسمان سرزمین اشغالی حرکت کند، آن را خواهد زد». [تسنیم – ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا