خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنشی به تاسیس مراکز آموزش عالی علوم پزشکی خصوصی

اعضای موسس تادا در بیانیه‌ای در واکنش به «ابلاغ آیین نامه رسمی تاسیس مراکز آموزش عالی علوم پزشکی خصوصی» خطاب به رییس جمهور نوشته‌اند: «اکنون ما، اعضای تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران ( تادا ) به عنوان نماینده‌ی مستقل جنبش دانشجویی، با ابراز ناخرسندی و اعتراض شدید به این اقدام وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی با انتشار این نامه علنی خواستار ملغی شدن بی قید و شرط و بلافاصله این مصوبه ضد دانشجویی و ضد دانشگاهی هستیم».

متن این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است در پی می‌آید:

بسم الله الرّحمن الرحیم
ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی

قرار گرفتن در جایگاه خدمت، توفیق بزرگی ‌است که اگر نصیب یک مسلمان شود، می‌بایست علیرغم شکرگزاری به درگاه باری تعالی، نهایت دقت و مراقبت را مبذول دارد تا خدمت او آلوده به خیانت و موجب پسرفت و بر جای ماندن آثار سو نگردد.

مع‌الاسف اقدام اخیر وزارت خانه‌ی بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ابلاغ آیین نامه رسمی تاسیس مراکز آموزش عالی علوم پزشکی خصوصی، از سری اقداماتی است که جز ناامیدی بیش از پیش و ایجاد بدبینی در میان بدنه دانشگاهی و علمی کشور نسبت به روندهای رو به ناکجا و مخرب سال‌های اخیر در راستای پولی‌سازی و تجاری‌سازی آموزش عالی،نتیجه دیگری در پی نداشته است.

طرحی که عملا رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و سایر رشته‌های علوم پایه را از حالت اشباع به فوق اشباع میرساند و در حقیقت با اجازه دادن به تاسیس مراکز خصوصی آموزشی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی، کنکور را دور میزند و همان بلایی که بر سر رشته‌های مهندسی آورد بر سر این رشته‌ها نیز می آورد. این طرح نه تنها آینده‌ی شغلی بخش زیادی از این دانشجویان را به خطر می اندازد عملا با جان مردم نیز بازی می‌کند چرا که بخش خصوصی در هر کاری محاسبه‌ی سود و زیان خود را می‌کند و مسلما به دنبال استخدام اساتیدی با حقوق کمتر است. حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا بازده این اساتید به اساتید دلسوزی که در دانشگاه های علوم پزشکی کشور حضور دارند می رسد؟

پذیرش‌های بی ضابطه و غیرعقلانی دانشجویان رشته‌های پر طرفدار از بین دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج کشور به گونه‌ای که تنها مسیری برای دور زدن کنکور سراسری و جایگزینی توانایی مالی به جای توانایی و شایستگی علمی گشوده شده، پذیرش‌های بلاموضوع دانشجویان رشته‌های مختلف (طرح بهیاران یک ساله، کارشناسی مراقبت بهداشت و …)، موضوع فروش صندلی‌های دانشگاه‌ها به افراد خاص و با قیمت‌های نجومی و ده‌ها معضل دیگر موجب شده تا اکنون با ابلاغ این مصوبه غیرمسوولانه و حساسیت‌زا، تحمل و خویشتن‌داری تمامی دلسوزان آموزش عالی علوم پزشکی و علی‌الخصوص دانشجویان به نقطه پایانی خود نزدیک شود.

هنوز روح غائله سهمیه پنج درصدی سایه‌بان اعتماد ملت به وزارت بهداشت بود که خبر هولناک ورود بخش خصوصی به این حیطه‌ی حساس, وحشت مردم را از حیطه سلامت دو چندان کرد و اعتمادشان به کارکنان سلامت را دوچندان کاهش داد.

اکنون ما، اعضای تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران ( تادا ) به عنوان نماینده‌ی مستقل جنبش دانشجویی، با ابراز ناخرسندی و اعتراض شدید به این اقدام وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی با انتشار این نامه علنی خواستار ملغی شدن بی قید و شرط و بلافاصله این مصوبه ضد دانشجویی و ضد دانشگاهی هستیم. با توجه به آیه شریفه ((لا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَنْ ظُلِمَ))، شایان ذکر است که در غیر این صورت و ادامه پیدا کردن روند اجرای این آیین نامه،ما دانشگاهیان از هیچ اقدام قانونی در راستای رسیدن به خواسته‌های خود دریغ نخواهیم کرد.

رونوشت به سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر سعید نمکی
و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اتفاقاً خصوصی سازی بهتره. و باید ساز و کارش مهیا بشه و شرایطش توسط دولت مهیا بشه. نه مثل الان البته

    4
    4
  2. واعظی بالای منبر از پل صراط میگفت که از مو باریکتر است و از شمشیر تیزتر ، شخصی از پائین منبر ندا داد که شیخ بگو راه نیست و خلاص !
    حال حکایت این دانشجویان عزیز است که توقع دارند کسی که مسئولیت قبول میکند نهایت دقت و مراقبت را مبذول دارد تا خدمت او آلوده به خیانت و موجب پسرفت و بر جای ماندن آثار سو نگردد . یکباره بگوئید کسی مسئولیت قبول نکند !!

  3. این حضرات نگران جیب مبارکشان هستند اگر یک قدم از تهران و شهرهای بزرگ بیرون بگذارید کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص بسیار ملموس است. اینها می خواهند به ترکتازی و ناز و عشوه گری و ثروت اندوزی از جیب مردم به ویژه فقرا ادامه دهند .
    تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد
    وجود نازکت ازرده گزند مباد

    3
    1
  4. این که دانشجویان پزشکی نگران خصوصی سازی هستند به خاطر جیب و آینده خودشان هست نه آینده سلامت جامعه
    در سراسر دنیا دانشگاههای خصوصی علوم پزشکی هست خیلی هم موفق
    خصوصی سازی باعث کاهش پول پرستی در حوزه سلامت می شود و فقط کسانی به این حوزه وارد می شوند که واقعا به این کار علاقه دارند نه یک عده پول پرست
    سلامت جامعه با کاهش کادر درمانی به خطر می افتد نه افزایش آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا