خرید تور تابستان ایران بوم گردی

#مذاکرات88 روی بورس توییتر

در حالی که طبق نظرسنجی‌ها مهم‌ترین اولویت دغدغه‌ی مردم مسایل اقتصادی است، بنا بر گزارش خبرنگار انصاف نیوز دعوای دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا بر سر اختلافات سال 1388 همچنان داغ‌ترین مساله‌ی مورد کشمکش آنها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌هاست و فعالان این دو جریان در روزهای اخیر با هشتگ مذاکرات88 در حال جدل در توییتر هستند.

شهربانو امانی، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران هم در توییتی نوشته است: «مذاکره سال 88 رهبری و میرحسین موسوی را منتشر کنید. مردم صاحبان اصلی کشور هستند و هیچ محرمانه‌ای با مردم نداریم. #مذاکرات88».

عبدالله گنجی، مدیر مسوول اصولگرای روزنامه‌ی «جوان» هم در توییتر نوشت:

«‏اگر میرحسین محتوای جلسه ۴جانبه‌ی هاشمی، خاتمی، سیدحسن و خودش را که در آن به جمع بندی تقلب رسیدند بعلاوه‌ی هرگونه سند تقلب دیگر غیر از داماد لرستان و فرزند آذربایجان را منتشر کند قول می‌دهیم در صفحه‌ی اول رسانه‌های جبهه‌ی انقلاب منتشر شود. #موسوی_سندتقلب_کو».

 

ادعایی درباره‌ی مذاکرات88

سعید شریعتی، فعال اصلاح طلب که در سال 88 مدتی در بازداشت بود و اظهارات او در تلویزیون بازتاب بسیاری داشت، در رشته توییتی با هشتگ #مذاکرات88 نوشت:

«۱/
ح: قصدشان بر هم زدن انتخابات بوده است از اول، نتایج در درجه دوم اهمیت است. کودتا کرده‌اند
ع: این چه حرفی است آقای م کودتا یعنی چه؟
ح: کودتا یعنی بریزند ستادهای ما را به آشوب بکشند و نیروهای حامی ما را شبانه بگیرند و ببرند زندان.
ع: منظورتان را نمی‌فهمم!
۲/
ح: آیا نوزدهم خرداد خبری بوده که حکم دستگیری همه فعالان ستاد ما را به درخواست سپاه، دادستان صادر کرده؟
ع: چه کسی گفته، آنچه که به من گفته‌اند،اجازه احضار محسن و مصطفی برای چند سؤال بوده! قرار هم شده که روند انتخابات لطمه نخورد.
ح: نه خیر، حکما جنابعالی بی‌اطلاعید!
۳/
ع: مگر چنین چیزی ممکن است که من بی‌اطلاع باشم
م: بی‌اطلاعیدکه بهزاد، مصطفی، رضا، محسن،صفایی،عبدالله،کاشفی،سعید، ده‌ها تن از جوان‌ترها را شبانه برده‌اند اوین.به چه جرمی به چه اتهامی؟
اگرمن ادعایی کرده‌ام به دیگران چه ارتباط دارد، بیایندخودمرا ببرند
ع: بی‌جا کرده‌اند
۴/
ع: امکان ندارد.من جویا میشوم
آقای حج! دادستان تهران را بگیرید، هیچ کس از فعالان نباید در زندان باشند، فورا همه را رها کنند.
ح: پس ممکن است شما از بقیه اقدام‌ها هم بی‌اطلاع مانده باشید
ع: انتخابات با صحت و اتقان پایان یافته. شما بروید هر چه مستند دارید جمع کنید و بیاورید
۵/
ح: ما در حد امکان در این دو روز اطلاعات گسترده‌ای از تخلفات به دستمان رسیده با همین میزان هم اگر گروهی منصف بررسی و داوری کنند بایدانتخابات ابطال شود و متخلفین مجازات شوند.
ع: این حرف غلطی است آقای م، ۴۰ میلیون رای را که نمی‌شود باطل کرد. تو دهنی به مردم است!
۶/
ح: بخش زیادی از مردم از بنده جلوتر و مدعی رأیشان هستند. الان دارند میگویند«م‌ کوتاه بیای خائنی»،«م، رأی ما رو پس بگیر»
ع: اینها که همه مردم نیستند. یک عده تحریک شده توسط رسانه‌ها و عوامل داخلی دشمنان نظام‌اند. از جنس من و شما نیستند. جنس شما با این حرف‌ها و شعارها متفاوت است
۷/
ح: آقا نفرمایید این حرف را، اینها همان مردمی هستند که جمعه با امید به حرف و سخن ما به پای صندوق آمدند. شما هم‌در پیام دیروز فرقی نگذاشتید میان یک عده که حالا به قول شما تحریک شده‌اند و کسانی که خالصا مخلصا رأی دادند.
همانطور که به آقای ح. ع عرض کردم باید انتخابات تجدید شود
۸/
ع: بنده تعمیم نمی‌دهم، عرضم این است که این شعار‌ها کار قلیلی است که معلوم نیست با شما باشند.حالا قانون اساسی به همه حق داده که بیایند اعتراض کنند ولی شما نباید محرک باشید.به گونه‌ای موضع بگیریدکه مردم را به نافرمانی فرابخوانید.بالاخره قانون فصل‌الخطاب انتخابات را معلوم کرده
۹/
ح: بله فرمایش شما درست است، اما بنده دو اشکال دارم اول اینکه فصل‌الخطابی که حداقل ۷ نفرشان در تبلیغات علنا و با اسم و‌ رسم از یک طرف جانبداری کرده‌اند، اصلا رقیب ما را فرستاده امام زمان می‌دانند و برای خود تکلیف شرعی ساخته‌اند، سخنگویش سخنران تجمعات رقیب ماست،چه داوریی دارند
۱۰/
دوم اشکال و مهمتر از اولی این است که حضرتعالی وقتی هنوز مراحل رسیدگی تمام نشده صحبت از احراز صحت و اتقان می‌کنید و پیام تبریک صادر می‌فرمایید بدون اینکه دلایل و مدارک ادعای ما عرضه شده باشد، کار را تمام شده می‌دانید، چه کسی از آقایان بالای حرف شما حرف خواهد زد؟
۱۱/
ع: هر چه که هست این آقایان از جهت ما به عدل و صائنا لنفسهم تصمیم می‌گیرند،مگر از آقایان ج و م مورد اعتمادتر داریم؟شما نگران این معنا نباشید.همان که عرض کردم صحت و اتقان انتخابات برای بنده که محرز است،ولی شما هم بروید هر چه هست از یک صندوق تا ده‌هزار تا بدهید به آقایان.
۱۲/
ع: آقای حج تماس با دادستان گرفتید؟
ح: بله حاج آقا،خبر آقای م درست است،عده‌ای از سران حزب م را در محل دفتر سیاسی‌شان و سایر افراد را از منازل‌شان بازداشت کرده‌اندو همان دیشب به اوین منتقل کرده‌اند و عمده‌شان در انفرادی بوده‌اند.اما هنوز تفهیم اتهام و تحقیقات آغاز نشده.
۱۳/
ع: بگویید همه افراد با حفظ احترام تا پیش از وقت اداری امروز رها شوند و سابقه‌ای هم برایشان درست نکنند.
نگذارید دعوا و اختلاف بالا بگیرد که شروعش با شماست و نهایتش معلوم نیست چه شود.
۱۴/
ح: ولی دشمنی و اختلاف را این آقا که بزرگواران نظر کرده حضرت ولی امر می‌دانند آغاز کرد و بی‌محابا هرچه خواست به بنده و خانواده و بزرگان نظام و یاران امام و انقلاب نسبت داد و هیچ عتابی نشنید و تازه صدا و سیما هم وقت اضافه مشبعی در اختیارش گذاشت که یک‌طرفه هر چه می‌خواهد بگوید
۱۵/
ع: ایشان هم کار بسیار اشتباهی کرد و در وقت مقتضی به ایشان عارض خواهم شد و تذکر و انتباه خواهم داد اما باقی اطراف هم رعایت شئون رقابت سالم را کنار گذاشتند.
حال دیگر بس است و باید مهیای نماز شویم. شما هم نگران نباشید و سعی در آرام کردن فضا داشته باشید.
۱۶/
ح: بله بنده هم فکر می‌کنم که بیش از این فعلا مصدع وقت شریف نباشم، شما به فریضه برسید،بنده هم مرخص شوم تا فرائض فوت نشود ولی عرض آخرم اینکه منصفانه نیست این مردم معترض را بدون اینکه اقناع شوند تنها رها کنیم.زخمی می‌ماند که محل عفونت می‌شود و درمان آن سخت‌تر از پیشگیری است
۱۷/
(همه ما که در اوین بودیم در حین همین #مذاکرات_۸۸ با سلام و صلوات و بدون اینکه یک برگه بنویسیم تنها با گرفتن یک عکس، به نزدیک‌ترین آژانس به زندان برده شدیم و تقریبا حوالی ظهر در منزل بودیم.
جز مصطفی را که کوتاه نیامدند و عبدالله که بدنش آش و لاش بود)
18/
این رشتو برداشت من از روایت #مذاکرات_۸۸ است که در مجموعه دیدارهایم با آقای مهندس م.ح پس از آزادی از زندان دوم در فروردین و‌ اردیبهشت ۸۹ داشتم. طبعاً عبارات از من است و همه حرف‌ها هم منحصر به این عبارات یا عین آن‌ها نبوده اما مضامین اجمالا همانی است که امانتدارانه نوشتم
۱۹/
قریب به ده سال است که می‌گذرد،صدها هزار مطلبو میلیون‌ها دقیقه برنامه تلویزیونی،انواع و مستند‌ها و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ساختند و قلاده طلا پاداش گرفته‌اند، یک طرف صدها سال حبس و حصر فعالان سیاسی یک طرف آزادی و بسط ید و همه امکانات در القای بزرگترین دروغ‌ها
زیبا نیست!»

دادستان وقت در سال 1388 سعید مرتضوی بود که در حال حاضر در زندان در حال سپری کردم محکومیت حبس به خاطر پرونده‌ی جنایت کهریزک است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا