خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلویزیون منوتو، ادامه‌ی جنجال مومیایی رضا شاه و عبدالله شهبازی

عبدالله شهبازی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «تلویزیون منوتو، ادامه‌ی جنجال مومیایی رضا شاه و عبدالله شهبازی» نوشت:

دیروز دوستان اطلاع دادند که گویا تلویزیون «منوتو»، وابسته به کالت بهائی، در برنامه‌ای درباره‌ی «مومیایی رضا شاه» با لحنی توهین‌آمیز مرا «مورخ حکومتی»‌ خوانده است.

به وبسایت تلویزیون فوق مراجعه کردم. مطلب فوق در یکی از برنامه‌های «رپرتاژ»‌ است که به ماجرای مومیایی رضا شاه اختصاص دارد و گویا بار نخست در ۳۰ آبان ۱۳۹۷ پخش شده و گویا دیروز نیز بازپخش شده. (دقیقه ۱۲:۲۶ به بعد). پس از بکار بردن تعابیر تخریب‌گرانه درباره‌ی اینجانب، مجری به سراغ آقای عباس میلانی می‌رود و وی نیز دیدگاه مرا درباره‌ی مومیایی رضا شاه «مغرضانه» می‌خواند و ادامه می‌دهد که شهبازی «مورخ بی‌طرفی»‌ نیست و دارای «تمایلات شدید ضد پهلوی» است.

به این نمی‌پردازم که «مورخ حکومتی» هستم یا نیستم. آنقدر شناخته شده‌ هستم که خوانندگان در این باره قضاوت کنند. و به این نیز نمی‌پردازم  که «منوتو» و آقای عباس میلانی در قضاوت درباره‌ی خاندان پهلوی «بی‌طرف» هستند یا نیستند. تصور می‌کنم که این نیز بر خوانندگان آشکار است.

صرفنظر از روش قدیمی فوق برای تخریبم، که از فرط تکرار تأثیر خود را از دست داده، مساله‌ی اصلی این است:

نظر من درباره‌ی مومیایی رضا شاه همپای یافتن اطلاعات کامل شد و در کانال تلگرامی‌ام، که مدتی است تنها محل انعکاس دیدگاه‌هایم است، بازتاب یافت. در ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷/ ۲۷ آوریل ۲۰۱۸  نتایج آخرین تحقیقات مشترک خود را، بهمراه آقایان دکتر رضا کسروی و دکتر محمدرضا بهزادی، با سه امضا، درباره‌ی صحت و سقم انتساب مومیایی فوق به رضا شاه منتشر کردم که تصور می‌کنم تنها تحقیق جامع و تخصصی‌ درباره‌ی مومیایی فوق است اعم از اینکه مخالف رضا شاه باشیم یا نباشیم.

اگر آقای عباس میلانی بی‌اطلاع باشد، تصور نمی‌کنم تهیه‌کنندگان برنامه با تحقیق فوق ناآشنا باشند. از اینرو، برای این شیوه‌ی انعکاس نظرم درباره‌ی مومیایی رضا شاه هیچ دلیلی نمی‌یابم بجز خصومت بلکه کینه‌ی شدید فوقوی که آنان را به تحریف دیدگاهم واداشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا