خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح وزیر دفاع درباره‌ی مذاکره با طالبان 

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مذاکره با طالبان با هماهنگی دولت افغانستان و به منظور بازگشت صلح و ثبات به این کشور انجام شد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در حاشیه همایش بین المللی امنیت در غرب آسیا در دانشگاه عالی دفاع ملی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: مذاکره ایران با طالبان برای خیرخواهی و با هماهنگی دولت افغانستان به منظور بازگشت صلح و ثبات به این کشور به عنوان یک راهکار دنبال شده است.

وی در رابطه با امنیت در منطقه غرب آسیا افزود: این منطقه از زمانی که پای غربی ها به آن باز شد با ناامنی مستمر روبرو بوده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه غرب آسیا در هشت سال گذشته یکی از خونبارترین دوران خود را سپری کرده است، اضافه کرد: مردم این منطقه پس از حضور غربی ها با مشکلات شدیدی روبرو شدند.

امیر حاتمی عنوان کرد: ایران و آمریکا دو نقش آفرینی متفاوت در غرب آسیا دارند. جمهوری اسلامی ایران کاملا صمیمانه و متواضعانه به کمک برادران خود در منطقه پرداخته است.

وی افزود: ایران با اعتقاد بر اینکه امنیت باید مستمر باشد به منظور بازگرداندن امنیت به منطقه اقدام می کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: در هر زمان و هر جا که امنیت در منطقه به خطر افتاده است حضور پیدا کرده ایم چرا که معتقدیم اگر از امنیت منطقه مراقبت نشود ناامنی به تمام منطقه سرایت خواهد کرد.

امیر حاتمی یادآور شد: از جمله آخرین اقدامات ایران به منظور برقراری ثبات و صلح در منطقه می توان مقابله با تروریسم به ویژه داعش اشاره کرد که دست به جنایت زیادی می زدند و امروز توانستیم با کمک کشورهای منطقه به ویژه سوریه و عراق شر آنها را از منطقه کم کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا