خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرار عجیب مدیر صندوق بازنشستگی از بازنشستگی!

پزشکیان: اگر انتصاب دامادم غیرقانونی است، برکنارش کنند

بسیاری بر این باورند که جمشید تقی زاد، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری باید چند روز قبل بر اساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، از سمت خود خداحافظی می‌کرد؛ اما وی همچنان در حکم رئیس صندوق در حال ادامه فعالیت است و دلیل این فعالیت‌ها نیز حمایت ویژه نایب‌رئیس مجلس از این فرد است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی چند روز پیش در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرد و در برنامه «اینجا» با عنوان بررسی پرونده آقازادگی و با محوریت شایسته‌سالاری یا آقازادگی به بررسی ابعاد مختلف این موضوع پرداخت.

اما گفته‌های این نماینده مجلس در صداوسیما با واکنش‌های بسیاری همراه بود. بسیاری بر این اعتقاد هستند که جمشید تقی زاد مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری باید چند روز قبل بر اساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، از سمت خود خداحافظی می‌کرد،اما وی همچنان به‌عنوان رئیس صندوق در حال ادامه فعالیت است و دلیل این فعالیت‌ها نیز حمایت ویژه نایب‌رئیس مجلس از این فرد است.

گفته می‌شود تقی زاده پس از دست دادن حمایت نمایندگانی که در روی کار آمدنش نقش بسزایی داشتند، برای بقای خود اقدامات غیرمتعارفی انجام داده است و پس از قوت گرفتن زمزمه‌های برکناری ایشان از صندوق بازنشستگی کشوری، در اقدامی غیرحرفه‌ای، داماد پزشکیان را به عنوان قائم‌مقام شرکت سرمایه‌گذاری ایران‌گردی و جهانگردی منصوب نموده است.

اما مسعود پزشکیان در این خصوص در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: اگر کسی کار خلافی انجام داده، باید با آن برخورد شود و اگر وزیر هم با توصیه من یک بازنشسته را به کار گرفته است باز باید بروید و از وزیر درباره آن سؤال کنید. هرکسی در این کشور خلاف کرده، بی‌خود کرده است.

وی گفت: این فرد هرکسی که می‌خواهد باشد، اگر داماد من باشد یا هر کس دیگری اگر راهی که رفته‌اند درست رفته‌اند، که درست است و کاری نمی‌توان برای آن کرد، اما اگر خلاف این باشد هر کس راه را غلط رفته بی‌خود کرده و باید بیرون کرد. شما ببینید در هیأت‌مدیره‌ها چه کسانی هستند، همه آدمی یکسری آدم دیگر هستند، در کدام‌یک از این هیأت‌مدیره‌ها من آدم دارم؟ یک نفر را پیدا کنید، اما الآن چون عده‌ای نمی‌توانند در هیئت‌مدیره‌ها افراد خود را منصوب کنند، تهمت می‌زنند و می‌گویند که من نگذاشته‌ام.

وی ادامه داد: به من ربطی ندارد. اگر بازنشسته است باید از سمت خود استعفا دهد و یا هر چه سریع‌تر برکنار شود. شهردار تهران را یک کشور آدم نتوانستند در پست خود نگه‌دارند. چگونه می‌شد با حرف مسعود پزشکیان یک نفر بازنشسته در یک پست می‌ماند؟

نایب‌رئیس مجلس گفت: زمانی که شهردار را ـ که این‌همه طرفدار داشت ـ توانستند برکنار کنند، این فرد هم باید برکنار شود، مگر آنکه کار قانونی بوده باشد، به حرف من نیست، زور من هم در این حد نیست که بتوانم یک نفر را در روز کاری نگه ‌دارند.

نماینده مردم تبریز و نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصور می‌کنم درباره مسئولان و پدیده آقازادگی مشکل ساختاری ماست، نه مشکل مدیران ارشد کشور چراکه در حال حاضر در همین وضعیت گرفتاریم و سعی می‌کنیم از آن فرار کنیم.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: مشکل آقازادگی مشکل ساختاری ماست. متأسفانه ما نوع به‌کارگیری نیروی انسانی‌مان از ابتدای انقلاب تاکنون یک شکل علمی و درستی نداشته است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسأله آقازاده‌ها هم در همین حوزه‌ای است که ذکر کردم؛ یعنی آقازادگی یک مسأله منفرد و مدیریتی نیست بلکه موضوعی است که از یک نوع نارضایتی اجتماعی از تبعیض، بی‌عدالتی و فساد نمایندگی می‌کند و جامعه درباره آن حساسیت نشان می‌دهد.

وی در ادامه یادآور شد: اگر در مصادیقی هم دچار کج‌روی و یا تحلیل و قضاوت غلط می‌شود ما نمی‌توانیم این قضاوت را بدون ادراک این بستر اجتماعی بحث کنیم؛ یعنی جامعه ما جمع‌بندی دارد و آن این است که از نظر عدالت و نبود تبعیض و مبارزه با فساد وضعیت رضایت بخشی نیست.

بنابراین، در پاسخ به این که آیا ما می‌توانیم همه آقازاده‌ها را در گروه بد و رانتی بدانیم، خاطرنشان کرد:‌ خیر. این گونه نیست. اتفاقا می‌خواهم بگویم این قطع نظر را از رویه اجتماعی مورد بحث قرار دادن، به همین دلیل است. در واقع آقازادگی به عنوان یک پدیده منفی در بستر یک شرایط اجتماعی شکل می‌گیرد و آن بستر اجتماعی این است که جامعه یک قضاوت عمومی دارد که ساختار و مناسبات ساختاری کشور رو به سامان نیست.

وی آقازاده را یک پدیده سمبلیک خواند و گفت: این نماد برای نمایندگی فساد و تبعیض محسوب می‌شود و این بدان مفهوم است که کسی اگر پشتوانه‌ای نداشته باشد حتی اگر صلاحیت و مهارت داشته باشد، امکان رقابت و طی کردن پله‌های ترقی را ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این آقای پزشکیان درهمین برنامه که شخص دیگرحاضردرمناظره یاگفتگو ازمحلس انتقادداشت جراازنماینده خاطی زاهدان درموضوع گمرک حمایت داشته وغیره،
    آقای پزشکیان درجواب ضمن حمایت کلی ازمجلس وآن نماینده به مثالی دررابطه باخود اشاره کرد که یکباربه اداره ای مراجعه داشته نگهبان بابی ادبی مانع ورود اوشده وکارت شناسایی خواسته ایشان ارائه اما ازهمان جا به رییس اداره زنگ زده وگفته “این کیه اینجا بستین؟” !!!!!!

  2. هیچ کدام از مسئولین برای رضای خدا کار نمیکنند فقط اقا زادگی مهم است و گوش به فرمان بودن شایسته سالاری اصلا ملاک نیست عجب انقلاب به کدام راه دارد میرود

  3. دوشنبه ۹۷.۱۰.۱۷، مطب فوق تخصص روماتولوژی، دکتر سعید … . برای ضربدیدگی مزمن پشت قوزک خارجی پای راست(پنجشنبه ۹۷.۰۱.۰۲)، تجویز سه قلم دارو؛
    ۱. اسپری هیشو. (Heeshow). ایرانی، فروش آزاد.
    ۲. کپسول نرم استاژل ۵۰۰ mg
    ۳. قرص پردنیزولون ۵۰ mg. فروش آزاد
    الباقی قصه را خواننده.ای که شغل آزاد و بالتبع حقوق با نرخ روز دارد، مرقوم بفرمایند.
    حالا از خودم بگویم؛ … فرهنگی بازنشسته.ای هستم که قسمت اعظمم حقوق ۲۰۸۲۰۷۵۸ ریالی من به پرداخت اقساط الوان عمدتا قروض هزینه‌های دارو و درمان بیماری‌هایم صرف می‌شود. مبلغ دریافتی من پس از کسر اقساط ذکر شده، ۵.۷۷۷.۳۴۵ ریال می‌باشد. ۳۰ آبان ۹۶ در مرکز قلب تهران, طی عمل قلب باز از نوع “Bental Operation”، دریچه آئورت قلبم با دریچه مصنوعی، تعویض شد. اکنون هم چندماهی است که دچار رماتیسم مفصلی در سه نقطه بدن شده‌ام. از دهم هر ماه به بعد، هزینه‌های تداوم درمان و خرید داروهای مرتبط با بیماری.هایم را نمی‌توانم پرداخت کنم. مدت ۲۰ سال است که در خانه‌ای زندگی می‌کنم که دو اتاق دارد و سقف و دیوارش ترک.هایی خورده که هر شب با هراس زیر آوار ماندن، می‌خوابیم. «چلچلی انقلاب» مبارکباد.

  4. نقل کردن این قبیل عناوین و مطالب که پای یک باصطلاح مقام مملکتی در میان باشد، به رسم عقلا، اصولا ساقط است. چون از نحوه موضع‌گیری فرد غالب این بحث، می‌شود فهمید که در ادامه، باید باد درو نمود!

  5. مسلم است که نه تنها پزشکیان ، بلکه هیچ کسی در سازمانها آدم ندارد !
    دی شیخ گرد شهر بگردید با چراغ
    کز دیو و دد ملولم و انسانم ارزوست
    گفتند یافت می نشود جسته ایم ما
    گفت آنک یافت می نشود آنم ارزوست
    توضیح واضحات _ منظور از شیخ در این شعر پیر است ، یک وقت سوء تعبیر نشود !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا