خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاثیر زندان‌های حالا در آخرت چیست؟

ایرنا گزارش داد: رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: علاوه بر توقف روند رو به رشد شمار زندانیان طی سالهای اخیر تعداد زندانیان این استان نیز کاهش یافته است.

حجت الاسلام علی مظفری روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی افزود: جمعیت کیفری خراسان رضوی از 21 هزار نفر در سال 93 تاکنون کاهش یافته است.

وی بر لزوم تغییر قوانین در زمینه حبس تاکید کرد و گفت: نظام باید برای رفع مشکلات جمعیت کیفزی تغییراتی در قوانین حبس انجام دهد به عنوان مثال افراد نباید به خاطر مهریه زندانی می شدند که این موضوع امروز حل شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدا ضرورتی برای مجازات حبس به خاطر مهریه و جرایم مالی نبوده است و در برخی جرایم کیفری نیز نیازی به مجازات زندان نیست.

حجت الاسلام مظفری گفت: هدف اصلاح است اما وقتی با جمعیت انبوه در زندانها مواجه می شویم اهداف قانونی و شرعی تربیت فرد با رعایت کرامت انسانی محقق نمی شود.

وی افزود: اصلاح این موارد نیز بر عهده قانونگذار است هرچند همه دستگاههای اجرایی، قانونگذاران و قوه قضاییه نیز باید به وظیفه عمومی خود عمل کنند.

وی اظهار داشت: ما در نظام جمهوری اسلامی به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر فردی در زمان طاغوت در زندان بود، حبسش از مجازات اخروی او کم نمی‌کرد اما امروز اگر این تحمل کیفر یا قصاص و شلاق و دیگر احکام توسط حکام اسلامی و شرعی انجام می شوند یکی از آثار اخروی آن برای محکومان این است که این مجازات در آخرت از آنها برداشته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع دینی در اسناد اهل سنت و شیعه آمده است و تحمل کیفر برای خاطیان در حکومت اسلامی کار معنوی و ذخیره آخرت خواهد بود.

در این مراسم خشایار جمشیدی به عنوان مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی معرفی و از زحمات 36 ساله سید محمد موسوی در این مجموعه قدردانی شد.

11 زندان به همراه کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی چناران زیر پوشش اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی است.
استان خراسان رضوی با 6.5 میلیون نفر جمعیت21 هزار زندانی دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به این عبارات بنگرید…..حضرات خیرالانام عدلیه….قدری درانتصاب اشخاص تامل کنید قبل از انکه……..(هرچند دیری هم سپری شده)……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا