خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: سیاتل را همین الان پس بگیرید

دونالد ترامپ در توییتی نوشت: از شهردار سیاتل و فرماندار واشنگتن می‌خواهم شهرتان را همین الان پس بگیرید اگر این کار را نکنید من خواهم کرد. این یک بازی نیست. این آنارشیست‌های زشت باید فورا متوقف شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفت: آنارشیست‌ها و تروریست‌های داخلی را از بابت تحولات مربوط به اعتراضات شهر سیاتل مقصر دانسته و تهدید به مداخل کرده است. این در حالی است که تظاهرات ضد نژادپرستی همچنان در اکثر بخش‌های آمریکا در اعتراض به قتل جورج فلوید ادامه دارد.

معترضان در شهر سیاتل در مناطق اطراف ساختمان کنگره ایالتی یک منطقه خودمختار اعلام کردند و این اتفاق بعد از آن افتاد که نیروهای پلیس پذیرفتند این منطقه را به همراه پاسگاه خود ترک کنند.

این منطقه که با موانع محصور شده بود آکنده از معترضان به نژادپرستی و خشونت‌های پلیس آمریکا بود.

ترامپ در واکنش به این رخدادها در توییت‌هایی نوشت:” از شهردار سیاتل و فرماندار واشنگتن می‌خواهم شهرتان را همین الان پس بگیرید اگر این کار را نکنید من خواهم کرد. این یک بازی نیست. این آنارشیست‌های زشت باید فورا متوقف شوند.”

ترامپ بعد از این توییت گفت که شهر سیاتل به تصرف سیاه‌پوستان داخلی با همکاری دموکرات‌ها درآمده است.

با این حال جنی دورکان، شهردار سیاتل که معترضان استعفایش را درخواست کردند در پاسخ به ترامپ توییت کرد: ترامپ باید به سنگرش برگردد. این صحبت او اشاره به اتاق امنی در کاخ سفید است که چند روز پیش گفته شد دونالد ترامپ به هنگام تظاهرات شدید در نزدیکی کاخ سفید به آنجا منتقل شده است.

اعتراضات آمریکا در جدیدترین دورش شاهد تجمعات چشم‌گیری در پورتلند بود. همچنین معترضان روی مقر پلیس آتلانتا در جورجیا نوشتند: بودجه پلیس را قطع کنید. در شهر دیتروید در آب و هوایی بد تظاهرات برگزار شد و همچنین در واشنگتن دیسی فیلونیز فلوید، برادر جورج فلوید بعد از شهادتش در کنگره و درخواستش برای اصلاحات پلیس در تظاهرات کنار معترضان راهپیمایی کرد.

از سوی دیگر شهردار سیاتل از تصمیم شهرداری خود برای عدم مقابله با معترضانی که در آنجا منطقه خودمختار اعلام کردند، دفاع کرد.

شهردار سیاتل گفت: این حق مردم است که مقام‌ها و دولت‌شان را به چالش بکشند.

او اظهار کرد: این تروریسم نیست وطن‌پرستی است ما لازم نداریم اصلا کسی از جمله رییس جمهور اختلافات بیشتری را به همراه بی‌اعتمادی بیشتر و اطلاعات دروغ بیشتر اشاعه دهد.

معترضان در سیاتل با نظر مساعد مقام‌های این شهر از جمله رییس آتش‌نشانی که اقدام به نصب دستشویی‌های محرک کرد در این به اصطلاح منطقه خودمختار خود نشست‌ها و سخنرانی‌هایشان را برگزار کرده و روی دیوارها عبارت «جان سیاه‌پوست مهم است» را نوشتند.

دورکان گفت: مقام‌های سیاتل همچنان به دنبال راه‌هایی هستند که معترضان به اعتراضان صلح‌آمیز خود ادامه دهند و در همین حال مردم نیز در این مناطق رفت و آمد داشته باشند.

بابی راش یک نماینده دموکرات کنگره آمریکا در همین حال فاش کرد که افسران پلیس در شیکاگو با مشاهده دوربین‌های امنیتی مشخص شده که به هنگام وقوع ناآرامی و تخریب در آنجا مشغول استراحت‌کردن روی مبل و جرت زدن و درست کردن قهوه و پاپ کورن برای خودشان بوده‌اند.

معترضان در منتهن نیویورک در جدیدترین اقدام خود روی خیابان‌ها را با رنگ قرمز به عنوان نمادی از خون ریخته شده در خیابان‌ها نقاشی کردند. آنها خواستار پایان یافتن نژادپرستی و خشونت مقام‌های پلیس و قضایی شدند.

به گزارش نیویورک تایمز، افسران پلیس یک معترض را که در منهتن مشغول نقاشی کردن عبارت «جان سیاه‌پوستان مهم است» بازداشت کردند.

جوبایدن معاون رییس جمهور سابق آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ گفت: قتل جورج فلوید تاثیر بزرگتر ترور مارکین لوترکینگ در سال ۱۹۶۰ داشته است.

بایدن در یک میز گرد در فیلادلفیا گفت: حتی ترور مارکین لوترکینگ نیز این تاثیر جهانی را به نسبت قتل جورج فلوید نداشت.

مقام‌های شهر همینتون سیتی در کشور نیوزلند نیز اعلام کردند: مجسمه یک نظامی انگلیسی که یکسری جنگ‌هایی را در گذشته با قواعد بومیان در آنجا به راه انداخته بود برداشته‌اند. شورای شهر همینتون سیتی مجسمه کاپیتان جان شالرز فین همینتون کسی که در گذشته با بومیان قبیله مائوری جنگیده بود به درخواست یک سازمان قبیله‌ای از این شهر برداشته شد.

رییس جمهور آمریکا پنج‌شنبه در توییتی نوشت: دموکرات‌های چپ رادیکال تلاش می‌کنند نیروی پلیس را در تصرف خود بگیرند.

دونالد ترامپ نوشت: دموکرات‌های چپ رادیکال اول تلاش می‌کنند سلاح شما را تصرف کنند و بعد تلاش می‌کنند نیروی پلیس شما را بدزدند.

این صبحت ترامپ در واکنش به مطرح شدن مطالبه قطع بودجه پلیس و نیروهای امنیتی و حتی در مواردی منحل کردن این نیرو در مناطق مختلف آمریکا مطرح شده است.

همچنین دموکرات‌های کنگره آمریکا و یکسری گروه‌های ناظر حریم‌های خصوصی نسبت به گزارش‌ها درباره استفاده نادرست از ادوات جاسوسی نظیر پهپادها و تکنیک‌های جاسوسی دیگر علیه معترضان‌ آمریکایی اظهار نگرانی کردند.

گروهی متشکل از ۳۰ قانون‌گذار آمریکایی در نامه‌ای به مدیر اف بی آی و دیگر مقام‌های نهادهای امنیتی آمریکا نوشتند: ما از شما می‌خواهیم هرگونه تجسس از آمریکایی‌های شرکت کننده در اعتراضات مسالمت‌آمیز را متوقف کنید.

گزارش شده که مقام‌های آمریکایی در اعتراضات ضد نژادپرستی این کشور از تجهیزات و تکنیک‌های جاسوسی علیه معترضان در ضمن برخورد پلیس با تجهیزات ضد شورش با آنها استفاده کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا