خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جلسه كمیسیون اصل 90 برای رسیدگی به تخلفات خودرویی

محمدرضا منصوری، عضو كمیسیون اصل 90 مجلس اعلام كرد كه پرونده مربوط به بدهی یک شرکت قطعه ساز به ایران خودرو در كمیسیون اصل 90 رسیدگی می‌شود.

او به انصاف نیوز گفت: یك جلسه در كمیسیون اصل 90 برای رسیدگی به موضوع تخلفات در صنعت خودرو برگزار شده اما جلسه اصلی دوشنبه همین هفته برگزار می‌شود.

منصوری افزود: جلسه دوشنبه در واقع جلسه اصلی است كه با حضور اعضای كمیسیون اصل 90 و اعضای كمیسیون‌های تخصصی و برخی مدیران خودروسازی برگزار خواهد شد.

پیش از این حمیده زرآبادی، نادر قاضی‌پور، محمود صادقی، شهاب‌الدین بی‌مقدار و تعداد دیگری از نمایندگان مجلس از پیگیری ماجرای مطرح‌شده خبر داده بودند.

یک شركت قطعه‌سازی و شركت‌های زیرمجموعه آن بالغ بر 530 میلیارد تومان به ایران خودرو بدهكار است. گفته می‌شود علت این بدهی سوال برانگیز است.

تاكنون فراكسیون شفافیت مجلس و كمیته تحقیق و تفحض از صنعت خودروسازی به موضوع تخلفاتی در صنعت خودروسازی وارد شده‌اند. یكشنبه‌ی دو هفته پیش جلسه‌ی فراكسیون شفافیت مجلس با حضور مدیرعامل ایران خودرو و تعدادی از مدیران خودروسازی و قطعه‌سازی تشكیل شد.

در این جلسه،‌ یكه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو مدعی شد كه طلب‌ها از برخی شركت‌های قطعه‌سازی مربوط به دوره‌های پیشین است.

یكه‌زارع از شش سال پیش مدیرعامل ایران خودرو بوده و بدهی‌های شركت‌های قطعه‌سازی مورد اشاره نیز از سال 94 شدت گرفته و تا پایان نیمه اول سال 97 به 530 میلیارد تومان رسیده است.

حمیده زرآبادی، عضو كمیته تحقیق و تفحص از خودروسازی نیز خبر از رسیدن اطلاعات جدید درباره‌ی تخلفات موجود داده و گفته بود رسیدگی به تخلفات احتمالی در دستور كار كمیته است و پس از تكمیل تحقیق و تفحص، گزارش آن به مراجع نظارتی و قضایی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا