خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مطالعه در ایام قرنطینه بهترین روش برای یاری به خودمان است

رپورتاژآگهی

هر چه بیش تر مطالعه کنید، چیزهای بیش‌تری خواهید فهمید
هر چه بیش تر یاد بگیرید، مکان‌های بیش‌تری خواهید رفت «دکتر سوس Dr. Seuss»

قرنطینه لغت آشنای امروزی است. امروزه کل جهان  با ویروس کرونا درگیر شده است. جهان مدرن شکل دیگری پیدا کرده است. فاصله اجتماعی به واژگان مردم دنیا افزوده شده و اشخاصی که آن را رعایت نکنند، هم جان خود و هم دیگران را به خطر می‌اندازند.

علاوه بر قرنطینه شهرها و کشورها، مردم باید در قرنطینه خانگی باشند. همه این موارد را شما عزیزان می‌دانید و بارها در این مدت یکسال درباره آن شنیده‌اید. اما مساله مهم اینجاست که در قرنطینه چه کارهایی برای ما بهتر است؟ یا اینکه چگونه در ایام قرنطینه با بالابردن سطح آگاهی خود به جسم و روح خودمان توجه کنیم تا دچار افسردگی و دلزدگی نشویم. یکی از مواردی که ما را دچار کسلی و بی‌حوصلگی می‌کند، نبود و کمبود برنامه‌ای مناسب و گذران بدون جهت است.

اگر بخواهیم از استرس ناشی از خبرهای ناگوار دور باشیم و به خودمان کمک کنیم، بهتر است مطالعه را در برنامه قرنطینه بگنجانیم. هیچ منبع معتبری زمان درستی تا واکسیناسیون سراسری در دنیا و غلبه بر ویروس را اطلاع رسانی نکرده است. پس چه خوب که خودمان برنامه‌ریزی کنیم و پس از ایام قرنطینه با آگاهی بیشتری در زمینه‌های مورد علاقه‌مان به جهان قبل از کرونا بازگردیم.

Reading is essential for those who seek to rise above the ordinary. – Jim Rohn

مطالعه برای کسانی که قصد دارند بالاتر از حد معمول باشند، ضروری است. (جیم ران)

در خاطر همگی ما این حرف پدر و مادران نقش بسته است که کتاب بهترین دوست انسان است. حالا در این شرایط قرنطینه بیشتر به متوجه خواهیم شد که دوست خوب ما کتاب است. مطالعه کتاب‌ها هستندکه بدون توقع ما را همراهی می‌کنند و دانش و آگاهی خوانندگان را بالا می‌برند. این فرصتی است که اگر غنیمت شمرده شود؛ نتیجه‌های خوشایند و نیکویی برای افراد به ارمغان می‌آورد.

مادری که مطالعه را آغاز می‌کند علاوه بر آگاهی خودش به فرهنگ مطالعه فرزندش کمک بسیاری کرده است. پدری که مطالعه را در قرنطینه شروع می‌کند الگوی مناسبی برای فرزندش می‌شود. فرزندانی که یاد می‌گیرند،  بیشتر از گذشته به فرهنگ کتابخوانی روی آورند. کودکان و نوجوانانی هم که در این ایام شروع به کتابخوانی می‌کنند با دنیای جدید دیگری آشنا می‌شوند. دنیایی که پر از شگفتی و هیجان و پر از اطلاعات است. پیشنهاد ما به خانواده‌های اهل مطالعه و والدین آشنا با فرهنگ مطالعه این است که؛ درباره بعضی از کتاب‌ها با هم گفتگو کنید. بعضی داستان‌ها را در جمع خانواده تعریف کنید تا فررندان خود را در مسیر فرهنگ مطالعه کتاب قرار دهید.

اهمیت به مطالعه در ایام قرنطینه بهترین روش برای یاری به خودمان است. کتاب‌ها دوستان صادقی هستند که به ذهن ما کمک می‌کنند و سبب می‌شوند کیفیت زندگی ما تغییر کند. هریک از ما، با مطالعه مداوم و مستمر کتاب‌ها،  علاوه بر دانش کافی می‌توانیم، فرهنگ کتابخوانی در ایران را متحول کنیم. در نهایت امیدواریم افراد جامعه ما در قرنطینه، با کتاب‌ها دوستان واقعی‌شان انس بیشتری برقرار کنند.

بنوبوک کتاب فروشی به وسعت یک شهر!

کتاب فروشی‌های آنلاین در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در بین علاقه‌مندان به کتابخوانی پیدا کرده‌اند. اما چرا ما خرید اینترنتی کتاب را به شما توصیه می‌کنیم؟ علل مختلفی برای این مسئله وجود دارد، اولین مورد این است که در هنگام خرید آنلاین می‌توانید قیمت کتاب مورد نظر را با سایر فروشگاه‌ها مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. هنگامی که آنلاین کتاب می‌خرید.
امکان مطالعه نقدها را دارید و بعد از بررسی آن‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که آن کتاب را بخرید یا خیر. همچنین هنگام خرید آنلاین کتاب مورد علاقه خود، در هزینه و وقت خود صرفه جویی می‌کنید چون این کتابفروشی‌ها معمولا تخفیف‌های خوبی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. دلیل بعدی این است که معمولا کتاب فروشی‌ها دارای محدودیت فضا بوده و همه محصولات را موجود ندارند یا دسترسی به آن‌ها ساده نیست، حال آنکه با خرید اینترنتی می‌توانید موجود بودن یا نبودن یک کتاب را خیلی ساده بررسی و سپس اقدام به خرید کنید.
اگر كتاب‌خوان بوده‌ای و هنوز «دیگری بودن» را كشف نكرده‌ای، یا اگر هنوز برای مطالعه در پی انگیزه‌های بیشتری هستی، جان کلام ما به تو این است: “حالا نوبت کتاب است“. نوبت این که تو هم بخشی از روند همان همدردی باشی؛ این همدردی که جز از راه ارتباط با دیگری و درك و دریافت او حاصل نمی‌شود. 
بنوبوک جایی است كه در آن خواندن برای‌مان یك وظیفه، تعهد، جبر یا ترس از جا ماندن از قافله كتابخوان‌ها نباشد. ما اینجا درباره كتاب‌ها حرف می‌زنیم، شما را با برگزیده‌های‌شان آشنا می‌كنیم و می‌کوشیم با رساندن کتاب‌ها به دست خواننده، آن‌ها را با جهان‌ها و آدم‌هایی نو پیوند دهیم و جزئی از جادوی قدرتمند کتاب‌ها باشیم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا