خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“فیلترینگ هوشمند 70درصد موفق بوده است”

رییس کمیته‌ی ICT کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید: زمانی بحث شبکه‌های اجتماعی امثال وایبر، تلگرام و غیره، مطرح بود که می‌بایست سیستم را هوشمند می‌کردیم. در آن زمان فیلترینگ هوشمند تا حدودی فعال شد و بیش از 70 درصد مسائل ضد اخلاقی، ضد ارزشی و مسائل تخریب کننده را فیلتر کرد.

“رمضانعلی سبحانی‌فر” در گفت‌گو با خبرنگار پارلمانی سیتناپیرامون اجرای پروزه‌ی فیلترینگ هوشمند، گفت: بهترین کار و شیوه این است که به سمت امور سیستمی پیش رویم. در حال حاضر با توجه به اینکه تکنولوژی مرتبا در حال تغییر و تحول است، ما هم باید سرعتمان را به همان اندازه افزایش دهیم.

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، اظهار کرد: زمانی بحث شبکه‌های اجتماعی امثال وایبر، تلگرام و غیره، مطرح بود که می‌بایست سیستم را هوشمند می‌کردیم. در آن زمان فیلترینگ هوشمند تا حدودی فعال شد و بیش از 70 درصد مسائل ضد اخلاقی، ضد ارزشی و مسائل تخریب کننده را فیلتر کرد تا اینکه اصل این شبکه‌ها بسته شد.

سبحانی‌فر، خاطرنشان کرد: سیستم هوشمند فیلترینگ را وزارت ارتباطات راه اندازی کرد و توانست با اجرای این پروژه، بخش عمده‌ای از مسائلی که ما و نظام بر آن حساسیت داریم را فیلتر ‌کند.

رییس کمیته‌ی ICT کمیسیون صنایع مجلس، گفت: ضرورتی ندارد که ما هر چیزی را خبررسانی کنیم  و بگوییم می‌خواهیم چه اهدافی را دنبال کنیم. یک سری اطلاع رسانی‌ها ضرورت دارد، اما یک سری مسائل هم وجود دارد که روال طبیعی‌اش را طی می‌کند، فیلترینگ هوشمند هم از آن دسته مباحثی بود که تصمیم گرفته شد، اجرا شود.

وی، پیرامون پیدایش هاتگرام و تلگرام طلایی و فیلترینگ تلگرام، افزود: هاتگرام و تلگرام طلایی موردی مانند فیلترینگ هوشمند است و جزء پیام رسان‌های داخلی محسوب می‌شوند و در حال حاضر انحصاری که قبلا در تلگرام بود، شکسته شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا