خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متن کامل بیانیه پایانی مذاکرات وین

ظریف و اشتون بیانیه مشترک هفتمین دور مذاکرات جامع هسته ای در وین را قرائت کردند.
 
به گزارش فارس از وین، ظریف و اشتون بیانیه مشترک هفتمین دور مذاکرات جامع هسته ای در وین را قرائت کردند.
 
در این بیانیه آمده است:
 
از یک سال پیش که در ژنو در مورد برنامه اقدام مشترک توافق کردیم، ما و وزرای خارجه و مدیران سیاسی گروه 1+5، برای رسیدن به توافق جامع مذاکرات فشرده ای داشتیم.
 
برای تصمیم هایی که باید اتخاذ شوند، برای بررسی و نهایی کردن آن ها به نحو مقتضی نیاز به کار بیشتری است. ترجیح ما این بود که همین جا در وین توافق را نهایی کند، اما با توجه به ایده هایی که نیاز به بررسی بیشتر دارند، اطمینان داریم که نیاز به زمان بیشتر وجود دارد. بنابراین ما توافق کردیم که تلاش های خود را ادامه دهیم. تصمیم گرفته ایم که مفاد توافق ژنو را تا 9 تیر ماه تمدید کنیم. ما قصد داریم با استفاده از شتاب ایجاد شده کنونی، مذاکرات را حداکثر ظرف 4 ماه نهایی کنیم و در صورت ضرورت از زمان باقی مانده تا 9 تیر ماه برای نهایی کردن، هرگونه موارد باقی مانده استفاده کنیم.
 
ایران و 1+5 متعهد شده اند که تعهدات خود در توافق ژنو را اجرا کنند. نشست بعدی برای ادامه کار در آذر ماه برگزار خواهد شد.
 
ما بار دیگر قدردانی خود را از دولت اتریش برای میزبانی سخاوتمندانه این مذاکرات در وین اعلام می داریم.
 
بر مبنای تعهدد محکم تمام طرف ها برای نیل به یک راه حل جامع دراز مدت مورد توافق، طی ماه های گذشته، ده دور مذاکره و جلسات متعددی برگزار کرده ایم. ایده های مختلفی مطرح شده است اما با توجه به ماهیت فنی این تلاش ها و نصمیماتی که باید اتخاذ شوند، برای بررسی و نهایی کردن آن ها به نحو مقتضی نیاز به کار بیشتری است.
 
ترجیح ما این بود که همین جا در وین راه حل جامع را نهایی کنیم. اما بر اساس پیشرفت های صورت گرفته و با توجه به ایده های جدیدی که نیاز به بررسی بیشتر دارند، اطمینان داریم که مسیر مطمئنی برای نیل به یک راه حل جامع وجود دارد.
 
بنابراین، ما و وزرای خارجه کشورهای 1+5، توافق کرده ایم که تلاش های دیپلماتیک خود را ادامه دهیم.
 
تصمیم گرفته ایم که مفاد برنامه اقدام مشترک را تا نهم تیر ماه سال 1394 تمدید کنیم تا امکان مذاکرات بیشتر فراهم شود.
 
ما قصد داریم که با استفاده از شتاب ایجاد شده کنونی، مذاکرات را در کوتاه ترین زمان ممکن حداکثر طی چهار ماه نهایی کنیم و در صورت ضرورت از زمان باقی مانده تا نهم تیر ماه به منظور نهایی کردن هرگونه تعهدات کار فنی و یا نگارشی احتمالی باقی مانده استفاده کنیم.
 
ایران و کشورهای 1+5 مجدداً تاکید می کنند که کماکان تعهدات خود در برنامه اقدام مشترک را به صورت موثر و به موقع اجرا خواهند کرد.
 
از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته خواهد شد که به نظارت بر اقدامات داوطلبانه وفق برنامه اقدام مشترک ادامه دهد. نشست بعدی برای ادامه کار در آذر ماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا