خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تهدید اتمی روسیه پس از یک سال و نیم جنگ فرسایشی؟

مسکو یک موشک بالستیک قاره پیما و پیشرفته را به خدمت گرفته است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد آن گفته است که «دشمنان روسیه را وادار می کند درباره تهدیدات خود دوبار فکر کنند».

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، یوری بوریسوف، رئیس آژانس فضایی روسکوسموس (نهاد فضایی روسیه) گفت موشک‌های اتمی و بالستیک با عنوان سارمات در وضعیت آماده باش و آماده به رزم قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری تاس با اعلام این خبر افزود: بر اساس برآوردهای کارشناسان، سارمات قادر است یک کلاهک MIRVed با وزن حداکثر 10 تن را به هر نقطه در سراسر جهان، هم در قطب شمال و هم در قطب جنوب، شلیک کند.

پوتین ماه فوریه از آماده سازی سارمات خبر داده و گفته بود: این سلاح و برخی دیگر از سلاح‌های روسیه به دشمنان خواهند فهماند که برای هر اقدامی علیه روسیه دوبار فکر کنند.

سارمات یک موشک زیرزمینی مبتنی بر شلیک از سیلو است که به گفته مقامات روسی می تواند تا 15 کلاهک هسته ای را حمل کند، اگرچه ارتش ایالات متحده ظرفیت آن را 10 کلاهک تخمین می زند. این موشک که برای متحدان نظامی ناتو با نام رمز «شیطان» شناخته می‌شود، طبق گزارش‌ها، مرحله پرتاب اولیه کوتاهی دارد که زمان کمی برای سیستم‌های نظارتی برای ردیابی برخاست آن می‌دهد.

گفتنی است روسیه موشک سارمات را در آوریل 2022 در منطقه پلستسک، واقع در حدود 800 کیلومتری (تقریباً 500 مایلی) شمال مسکو آزمایش کرد و موشک های پرتاب شده به اهدافی در شبه جزیره کامچاتکا در منطقه خاور دور روسیه اصابت کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا