خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش موگرینی به «اعدام» شیخ نمر و دیگران

 «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام عربستان در اعدام آیت الله نمر، با انتشار بیانیه ای به مخالفت شدید این اتحادیه به استفاده از اعدام بسنده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با انتشار بیانیه ای مخالفت شدید این اتحادیه را با استفاده از اعدام اعلام کرد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز و در واکنش به اعدام آیت الله نمر النمر و ۴۶ مخالف دیگر نظام سعودی در بیانیه ای اعلام کرد: اروپا مخالفت شدید خود را با حکم اعدام در تمامی شرایط به ویژه اعدام های دسته جمعی اعلام می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدام عربستان (در اعدام آیت الله نمر) نگرانی های جدی را پیرامون آزادی بیان و احترام به حقوق مدنی و سیاسی اساسی و مهم و صیانت از آن ها ایجاد کرده است.

این بیانیه می افزاید: مورد اخیر دارای پتانسیل شعله ور کردن تنش های بیشتر بوده و تبعات آن بر منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است، وزارت کشور عربستان سعودی امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۴۷ نفر را در این کشور اعدام کرده است که آیت الله «شیخ نمر النمر»  نیز در میان آنها قرار دارد. دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را تأیید کرده بود و این حکم در مرحله ای قرار داشت که تنها به دستور پادشاه عربستان اجرا و یا لغو می شد که به مرحله اجرا درآمد.

 انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا