خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تهدید طالبان به “حملات بیشتر” در پی انتصاب امرالله صالح

طالبان مسوولیت حمله کابل را که دست‌کم چهار کشته و ۱۰۰ زخمی داشت، به عهده گرفت.

به گزارش ایسنا، گروه طالبان ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت تازه‌ترین حمله صورت گرفته در پایتخت افغانستان، در پیامی به انجام حملات بیشتر در کابل در واکنش مستقیم به انتصاب اخیر امرالله صالح، مدیر سابق نهاد “ریاست عمومی امنیت ملی” افغانستان و کهنه‌سرباز مخالف طالبان به عنوان وزیر کشور افغانستان متعهد شد.

این انفجار با یک خودروی بمب‌گذاری شده و در نزدیکی محوطه خارجی‌ها که تحت محافظت شدید است، کابل را غافلگیر کرد.

انفجار مذکور در حالی صورت گرفت که دیپلمات‌ها اقدامات خود را برای پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله افغانستان افزایش داده‌اند؛ جنگی که به باور برخی مرگبارترین درگیری جهان در سال ۲۰۱۸ بوده است.

شدت این انفجار در سراسر کابل احساس شد که در ابتدا برای تشخیص محل دقیق این حمله ایجاد سردرگمی کرد. به دنبال این انفجار، شیشه‌های خانه‌ها و مغازه‌های اطراف محل حادثه شکستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به خبرنگاران گفت، چهار مهاجم خودرویی انفجاری را پیش از ورود به “روستای سبز” منفجر کرده‌اند که منجر به کشته شدن خارجی‌های زیادی شده است.

مرگ چهار تن و زخمی شدن ۱۱۳ تن طی این حمله از سوی وزارت بهداشت افغانستان تایید شده است.

بیشتر قربانیان این حادثه غیرنظامیان افغان هستند.

به گفته نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، مقامات همچنان در حال انجام تحقیقات درباره احتمال وجود یک خارجی در میان قربانیان هستند.

تا مدتی پیش عده‌ای از کارکنان سازمان ملل در روستای سبز کار و زندگی می‌کردند. این منطقه توسط دیوارهای سیمانی ضدانفجار محافظت می‌شود.

دانش افزود، این منطقه کاملا خالی نوده و “تنها شماری از نیروها” آن را ترک کرده بودند.

محوطه بزرگ‌تری که در دست نیروهای سازمان ملل است،اداره گمرک افغانستان و مقر کمیسیون انتخابات مستقل نیز در اطراف همین محدوده قرار دارند.

این دومین حمله به محوطه خارجی‌ها در کابل است که طالبان در ماه‌های اخیر مسئولیت آن را به عهده گرفته است.

این حمله اخیر در حالی صورت گرفته است که زلمای خلیل‌زاد، نماینده صلح آمریکا برای برگزاری دیدارهایی با هدف پایان دادن به جنگ در افغانستان در تلاش است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا