خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش ایرنا از حاشیه های همایش سراسری اصلاح طلبان

ایرنا نوشت: همایش سراسری اصلاح طلبان کشور که ظهر امروز (پنجشنبه) در کانون توحید تهران برگزار شد، با حواشی متعددی از تشویق های جمعیت حاضر تا گلایه از کمبود وقت برای سخنرانی برخی مدعوین همایش همراه بود.
ساعت 13:00، مقابل کانون توحید تهران 
* جمعیت مقابل کانون به مرور زمان در حال افزایش است و خبرنگاران در حال آماده شدن برای ورود به سالن هستند، ورود حجت الاسلام حسینی، مسوول سیاسی حزب کار، نگاه ها را به سمت خود جلب می کند.
ساعت 13:25،درون سالن همایش های کانون توحید
‘محمدرضا عارف’ با استقبال دست اندرکاران وارد سالن می شود و حاضرین در سالن نیز با تشویق های یکپارچه خود به استقبال وی می روند. چند دقیقه بعد قرآن کریم قرائت می شود و همزمان با پخش سرود ملی کشورمان، مراسم حالت رسمی به خود می گیرد و اندک اندک حواس ها برای شنیدن سخنان مدعوین جمع می شود.
ساعت 13:40
‘مصطفی کواکبیان’ دبیرکل حزب مردمسالاری وارد سالن می شود و به نظر می رسد گعده بزرگ سیاسی اصلاح طلبان در حال تکمیل شدن است. همزمان پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی قرائت و در انتها با تشویق های حاضرین همراه می شود.
ساعت ساعت 14:05
پیام ‘سید محمد خاتمی’ رییس جمهوری پیشین توسط نماینده وی قرائت می شود که با کف زدن های حاضرین همراه است. پس از خوانده شدن پیام خاتمی، با سخنرانی یکی از مسوولین جوان همایش، پخش سرود حماسی ‘ای ایران’ در سالن آغاز می شود و حاضرین با تاسی به مهمانان ویژه در صف اول مراسم، ایستاده سرود مزبور را همخوانی می کنند.
ساعت 14:15
سخنرانی عارف با تشویق های جمعیت آغاز می شود. گویا حاضرین از ابتدا در انتظار شنیدن سخنان عارف بوده اند که اینچنین با هیجان شروع به تشویق می کنند. در ابتدای سخنان عارف، فردی با صدای بلند از نبود خاتمی در مجلس گله می کند و می گوید: «آقای دکتر، ما به شما تاسی می کنیم….» و عارف نیز در پاسخ می گوید: «کوچکتر از این حرف ها هستم» و تشکر می کند.
عارف در آغاز سخنان خود از خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات یاد می کند که با تشویق حضار همراه می شود. وی در ادامه با اعلام نتیجه مسابقه فوتبال ایران و قطر، سالن را به وجد می آورد.
در زمان سخنان عارف، فضای سالن یادآور فضای پرشور انتخاباتی سال 92 است و صحبت های انتخاباتی وی، یک انتخابات پرشور در سال آینده را نوید می دهد.
با اتمام سخنان رییس بنیاد امید ایرانیان و تشویق حاضرین، ‘ زهرا شجاعی’ رییس مجمع زنان اصلاح طلب سخنان خود را آغاز کرد.
صحبت های وی که به نفی تبعیض و لزوم رشد شخصیت اجتماعی زنان رسید با تشویق های پی در پی حضار مواجه شد.
شجاعی در سخنانی کنایه آمیز ، یادی از ‘زهرا رهنورد’ کرد که کف زدن های طولانی مدت جمعیت را در پی داشت.
ساعت 14:40
سخنان حجت الاسلام ‘موسوی لاری’، فعال اصلاح طلب آغاز می شود و دقایقی بعد، ‘سید صادق خرازی’ موسس حزب تازه تاسیس ندای ایرانیان وارد سالن می شود.
پس از سخنان موسوی لاری، زمان پذیرایی و استراحت اعلام می شود و با اینکه قرار است پذیرایی بر روی صندلی ها انجام شود، برخاستن مردم و حرکت آن ها به سمت خارج سالن، بی نظمی همایش را برای دقایقی در پی دارد.
ساعت 15:15
همزمان با پایان یافتن وقت استراحت مهمانان، مصطفی کواکبیان در سخنانی پرشور که خارج از دستور همایش ایراد می شود، به مساله انتخابات مجلس آینده و رفع حصر اشاره کرد که تشویق حضار را در پی دارد.
وی با فریادهای بلند خود، برکناری فرمانداران منتسب به دولت قبل را خواستار است که با تشویق جمعیت همراه می شود.
ساعت15:40
‘فاطمه راکعی’ فعال اصلاح طلب در سخنانی که خارج از برنامه صورت می گیرد، از ‘علی مطهری’ و سخنان وی در مجلس شورای اسلامی حمایت می کند که همین سخنان به تشویق حاضرین منجر می شود. 
همزمان با پایان یافتن زمان راکعی برای سخنرانی، مجری برنامه از وی درخواست می کند که به سخنان خود پایان دهد ولی با مقاومت این فعال اصلاح طلب و درخواست راکعی از سخنران بعدی همایش ‘ محسن رهامی’ برای استفاده از وقت وی، چند دقیقه ای به وقت راکعی افزوده می شود.
ساعت 15:50
حجت الاسلام ‘محسن رهامی’، دبیرکل انجمن اسلامی اساتید دانشگاه و حوزه و رییس کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی اصلاحات شروع به سخنرانی می کند. در ابتدای سخنان وی، یکی از زنان حاضر در جمعیت با صدای بلند به کمی وقت راکعی برای سخنرانی اعتراض می کند که پس از توضیح مجری و برگزارکنندگان، فرد یادشده سکوت پیشه می کند.
در ادامه که رهامی به وظایف مصرح شورای نگهبان در قانون اساسی و مسائل مرتبط با انتخابات اشاره می کند، جمعیت یکپارچه به تشویق وی می پردازند.
ساعت16:45
حجت الاسلام ‘رسول منتجب نیا’ با وجود عدم برنامه ریزی سخنرانی می کند.
سخنان وی در حمایت از علی مطهری و تقبیح کار نمایندگان و نائب رییس مجلس شورای اسلامی در ناتمام گذاشتن سخنان مطهری با تشویق های حاضرین همراه است.
ساعت 17:10
در انتهای برنامه به حضور همسران شهیدان باکری و همت در این همایش اشاره می شود که تشویق حضار را در پی دارد. همچنین از حضور ‘فخرالسادات محتشمی پور’ که توسط سخنران برنامه با عنوان ‘بانوی سبز’ نامیده می شود، قدردانی صورت می گیرد.
همزمان با همایش، ‘بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم’ درباره برخورد با علی مطهری در مجلس شورای اسلامی و ماهنامه ای با عنوان ‘سردار سازندگی’ نیز در بین جمعیت توزیع شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا