خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زاکانی: جلوی «عرب‌های سوسمارخور» …

استفاده‌ی «علیرضا زاکانی» فعال سیاسی اصولگرا از عبارت «عرب‌های سوسمارخور» در مناظره با مصطفی تاج زاده با واکنش‌هایی همراه بود.

به گزارش انصاف نیوز، حمیدرضا جلایی‌پور، فعال اصلاح طلب، در انتقادی تلگرامی در این باره نوشت:

«جناب زاکانی در یک بخشی از این مناظره به اعراب اهانت کرد و آنها را «…خور» خطاب کرد (البته بعد اصلاح کرد و گفت منظورم بن‌سلمان بوده). متاسفانه جناب زاکانی هنوز خوب متوجه نشده که عرب‌ها (نه فقط اعراب ایران، بلکه اعراب سایر کشورها) هم مثل همه ما «انسان» اند و استفاده از تعابیر نژادپرستانه و تحقیرآمیز برای آن‌ها نارواست. همین عرب‌ها در پذیرایی از میلیون‌ها ایرانی در عراق (در مراسم اربعین) از خود ایرانی‌ها با ایرانی‌ها مهربان‌ترند. ضمن اینکه او توجه ندارد عرب‌ها بخشی از هموطنان ما هم هستند».

زاکانی در بخشی از مناظره که در حال حمله به مهدی کروبی و میرحسین موسوی بود، گفت: «سران فتنه اگر فتنه و معرکه‌گیری جدید نباشد باید محاکمه شوند. این‌ها آبروی ملت را بردند. جلوی عرب‌های سوسمارخور سرت را بالا بگیری ما از جنایت بگذریم». تاج زاده هم گفت: «از طرف خودم از اقوام عرب معذرت می‌خواهم و از آقای زاکانی هم می‌خواهم که عذرخواهی کند تا سوء تفاهم ایجاد نشود ما با اقوام عرب همسایه هستیم». زاکانی سپس گفت: «من درباره عرب‌های سوسمارخور گفتم آنها که آدم‌ها را تکه‌تکه می‌کنند، دیگر دفاع کردن ندارند و گرنه عرب‌های ما که جزو این کشور هستند». [اعتمادآنلاین]

[روایت خبرگزاری مهر] زاکانی در تایم جمع بندی گفت: نکته‌ای در مورد عرب‌های سوسمار خور گفتم، منظورم ملک سلمان و حکومت سعودی بود. امروز اعراب مملکت ما بزرگی را برای نظام آورده‌اند.

[روایت سایت نزدیک به زاکانی، جهان نیوز] زاکانی در پاسخ تاج‌زاده که از وی خواست تا از مردم عرب کشور عذرخواهی کند، گفت: شما مثل اینکه سخن من را کامل نشنیدید؛ سوسمارخور بهترین صفتی است که برای بن‌سلمان می‌توان به‌کار برد؛ من گفتم عربی که افراد را با ارّه قطعه‌قطعه می‌کند.

[روایت ایسنا] زاکانی هم در دفاع از خود گفت: محمد بن سلمان آدم کش است قاتل است سوسمار خور که خوب است. از او دفاع نکنید، گفتم شما از او دفاع نکنید. مگر نه عرب‌ها که در کشور خودمان هم زندگی می‌کنند.

مناظره تاجزاده و زاکانی درباره‌ی ۱۸ تیر ۷۸

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای زاکانی مگر با اره تکه تکه کردن آدمها بد است ؟ ! شما که مخالف موسوی و موافق بانیان کهریزک هستید .

    4
    1
  2. پرتو نیکان نگیرد انکه بنیادش بد است
    تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا