خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید فرانسه بر حمایت کامل از برجام 

دولت امانوئل مکرون روز چهارشنبه در سومین سالگرد اجرایی شدن توافق هسته ای (برجام) با صدور بیانیه ای تاکید کرد: فرانسه مجددا بر حمایت کامل خود از برجام تاکید می کند.

به گزارش ایرنا از سفارت فرانسه در تهران، در بیانیه دولت فرانسه آمده است: 26 دی 1397 سومین سالگرد اجرایی شدن توافق هسته ای ایران موسوم به برجام است. به این مناسبت، فرانسه مجددا بر حمایت کامل خود از برجام تاکید می کند. این توافق، که توسط قطعنامه 2231 به اجماع از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تایید قرار گرفته است، عنصری کلیدی از نظام عدم اشاعه و عاملی مهم برای امنیت بین المللی و منطقه ای است.

فرانسه در این بیانیه تاکید می کند: چنانکه آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مورخ 21 آبان 1397 بر آن صحه گذاشته، برجام با تضمین صلح آمیز ماندن برنامه هسته ای ایران، کلیه اهدافش را به طور کامل تحقق می بخشد. فرانسه تا زمانی که ایران به کلیه تعهدات هسته ای خود پایبند بماند، به حمایت از این توافق ادامه خواهد داد.
در این بیانیه آمده است: فرانسه همچنین بر اهمیت رفع تحریم ها به شکل پیش بینی شده در توافق و بر عزم خود مبنی بر حفاظت از آزادی عمل فعالان اقتصادی متعهد به مبادلات تجاری مشروع با ایران، مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت و نیز قوانین اروپایی، تاکید می ورزد. بدین منظور، فرانسه از تصویب فعال سازی دوباره «قانون مسدودسازی» از سوی اتحادیه اروپا استقبال کرده، تعهد فعالانه خود در چارچوب تروییکای اروپایی و در ارتباط با اتحادیه اروپا به منظور ایجاد یک سازوکار جبرانی ویژه تبادلات (Special Purpose Vehicle-SPV) را یادآوری می کند. هدف از این سازوکار، تسهیل معاملات و اطمینان از برخورداری مردم ایران از مبادلات اقتصادی است.

دولت فرانسه در این بیانیه می افزاید: فرانسه ضمن اولویت بخشیدن به حفظ برجام در رویکرد خود، یادآوری می کند که متعهد به رویکردی جامع است. این رویکرد از سوی تروییکای اروپایی پیشنهاد شده و دربرگیرنده چارچوب بندی دراز مدت برنامه هسته ای ایران، محدودسازی برنامه موشکی و نیز فعالیت های منطقه ای ثبات زدایش است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا