خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکرار نام داماد یک وزیر در پرونده‌ی بانک سرمایه

نام سید هادی رضوی داماد محمد شریعتمداری (شریعت)، وزیر کار، دیروز بارها در دادگاه رسیدگی به پرونده‌ی سه متهم بانک سرمایه مطرح شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، صفریان نماینده‌ی دادستان در بخشی از کیفرخواست به شرکت‌های متقاضی ضمانت نامه بانکی اشاره کرد و گفت: «ضمانت نامه بانکی به شرکت پایدار کالای پاسارگاد ۹۸ میلیارد تومان، گروه مدل شامل فولادسازان امیرآباد ۳۹ میلیارد تومان، فولاد سازان دماوند ۱۷۰ میلیارد تومان، شرکت‌های منتسب به احمد حاجی محمد جواد و سما چوب زاگرس ۱۰ میلیارد تومان، شرکت الماس شکفته پایتخت ۱۴ میلیارد تومان، شرکت توسعه فولاد ایران ۱۶ میلیارد تومان، شرکت فولاد سازان تخت جمشید ۳ میلیارد تومان، شرکت‌های با مدیران کارتن خواب ولوله سازی دقیق زاگرس ۳۹ میلیاردتومان، شرکت آفتاب پردیس روناک ۱۶ میلیارد تومان، شرکت‌های منتسب به هادی رضوی و رهجویان کوثر ۸۰ میلیارد تومان و شرکت‌های منتسب به محمد امامی ۴۱ میلیارد تومان بوده است».

علی بخشایش، مدیرعامل سابق بانک سرمایه که یکی از متهمان این پرونده است در دفاع از خود گفت: بدهی محمد امامی و هادی رضوی تسویه شده است و به صفر رسیده است و سامان مدلل نیز مراحل آخر تسویه را می‌گذراند.

قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم گفت: اتهام شما در تخصیص و ارائه خدمات بانکی به اشخاص است که طی آن ضوابط را رعایت نکرده‌اید؛ بنابراین پرداخت وصول و جبران خسارت بحث دیگری است که در حال حاضر موضوع بحث ما نیست. در رابطه با اعتبارسنجی‌ها و نحوه تخصیص توضیح دهید.

نماینده بانک سرمایه در بخشی از جلسه خطاب به دادگاه گفت: آقای هادی رضوی در رابطه با املاک خود گران‌نمایی کرده است و ملکی که ۲۸ میلیارد ارزش داشته است را به عنوان ملک ۱۲۵ میلیاردی معرفی کرده است. آقای امامی هم همین‌طور است و گران‌نمایی کرده است. همچنین آقای مدلل هم همین کار را کرده است و ملک‌های خود را بیش از سه برابر ارزش خود معرفی کرده است و اصلاً وام‌هایش را تسویه نکرده است لذا تمامی صحبت‌های آقای بخشایش کذب محض است.

قاضی مسعودی مقام خطاب به نماینده بانک سرمایه گفت: لطفاً در باب نحوه اعطای تسهیلات توضیح دهید.

نماینده بانک سرمایه گفت: این افراد هیچ وثایق درست و معتبری در مقابل تسهیلات اعطایی نگرفته‌اند و صرفاً به چک و سفته اکتفا کرده‌اند؛ و عناوین اتهامی منتسب به آن‌ها ناشی از اعمال بزهکارانه آن‌ها است. آقای بخشایش در زمان مدیریت خود این گونه رفتار می‌کردند و می‌گفتند که من وقتی دستوری می‌دهم باید بلافاصله انجام شود و پرداخت‌ها صورت گیرد. این فرد اصلاً درباره تسویه حساب‌ها واقعیت‌ها را نمی‌گوید و اکنون درباره آقای هادی رضوی و آقای امامی پرونده‌هایی مفتوح است.

در بخشی دیگر از دادگاه، قهرمانی، نماینده دیگر دادستان در ارتباط با چگونگی تسویه پرونده‌های آقای امامی و رضوی گفت: آقای امامی دو ملک را به بانک سرمایه ارائه داده‌اند که یک ملک با مبلغ ۲۰۵ میلیارد و ملک دیگر ۹۶ میلیارد بوده است که پس از کارشناسی قیمت ملکی که ۲۰۵ میلیارد بوده ۴۰ میلیارد و ملکی که ۹۶ میلیارد بوده حدود ۲۰ میلیارد تعیین شد.

وی افزود: هادی رضوی ۱۲۳ میلیارد بدهی داشته که ملکی را به قیمت ۱۲۵ میلیارد با بانک تهاتر می‌کند که در اینجا ابهامات زیادی و جود دارد همچنین درمورد تهاتر کارخانه آقای سامان مدلل نیز ابهامات زیادی وجود دارد. آقای بخشایش عضو هیئت مدیره کارخانه آقای سامان مدلل می‌شود و برادر خانم آقای قندالی نیز مدیرعامل کارخانه می‌شود که تمامی این‌ها سؤال برانگیز است و ۵۰۰ میلیارد تومان به این شرکت داده شده است.

نماینده دادستان از متهم پرسید: آقای بخشایش شما در دوبی با چه کسی جلسه داشتید؟ امیر فروزان راد در دوبی مستقر است با این شخص چه جلساتی داشتید؟

قهرمانی افزود: دختر آقای بخشایش در دوبی صرافی داشته است، و متهم در دوبی جلساتی برگزار می‌کرده است.

نماینده دادستان به یکی از شگردهای متهمان در اخذ تسهیلات اشاره کرد و گفت: آقای هدایتی در بانک سپرده گذاری می‌کرده و اقدام به گرفتن وام می‌نموده است و سپس با یک چک سپرده را آزاد می‌کرده است و اقای رضوی نیز تسهیلاتی با سود ۲۷ درصد می‌گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: هیچ یک از این تسهیلات حتی به اندازه چوب کبریت برای مملکت هزینه نشده است و با آن ملک واملاک خریداری شده ویا صرف هزینه‌های شهرت طلبانه‌ای شده که برخی در فعالیت‌های ورزشی می‌کردند. همچنین با بخشی از آن قیر خریداری شده که پول‌ها در دوبی وجاهای دیگر منتقل شده است.

همچنین در بخشی دیگر از دادگاه، صفریان نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و گفت: حسب اظهارات رئیس دفتر آقای بخشایش نقش آقای بخشایش و توسلی در فرایند تسهیلات اینگونه بوده است که کلیه مشتریان کلان از جمله احسان شاملویی، هادی رضوی، سامان مدلل و … قبل از هرگونه دریافت تسهیلات با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره جلسه می‌گذاشتند همچنین آقای بخشایش در دوبی و خارج از کشور با اشخاصی جلسه داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقا تو رو خدا اینقدر این کلمه « تکرار »رو تکرار نکنید. با این آخرین تکرار (ولو با دسیسه رقیب) هر ماه و هر هفته تورم سالیانه تک رقمی تکرار میشه، تکر رقمی اه ها ولی هر ماه و هر هفته تکرار میشه . الان ال نود 30 میلیونی شده 100 میلیون . گوشت 20 هزار تومنی 80 هزار تومن. گردوی 40 هزار تومنی 240 هزار تومن. پنیر3 هزار تومنی 8 هزار تومن ……………. لا اقل اون قبلی سر کوچه شون گوجه ارزون بود ! آقای خاتمی عزیز ، موقع تکرار و اصرار حاضر و موقع هشدار و اخطار غایب نباش !

  2. فساد از سر و رو و همه ما بالا رفته است واقعا چه کار باید کرد ؟! عیب کار در اینجاست که ما همه را سالم می دانیم تا وقتی خلافش ثابت شود اما واقعیت این است که همه ما آدم های دو پا ذاتا فاسدیم مگر خلافش ثابت شود. باید نظارتی بیرحمانه بر همه مان اعمال شود شاید کمتر فساد کردیم .

  3. تاریخ سابقه داشته وزرا و مسئولان امنیتی در اختلاس و دزدی اموال دولتی به داماد های سببی خود کمک می کنند و در ادامه کار خود این آقایان وزرا داماد ها را به محکمه معرفی می کنند تا بلافاصله داماد ها از ترس عدالت اموال باد آورده را به نام دختران وزرا بزنند. یعنی همه اموال غیر مستقیم در نهايت به جیب وزرا ریخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا