خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ یکی از نزدیکان ناطق به ادعای زاکانی درباره‌ی انتخابات۷۶

روزنامه‌ی سازندگی نوشت: علیرضا زاکانی فعال سیاسی اصولگرا هر از چند گاهی با ادعاهای شبهه‌دار پیرامون افراد، شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی بر سر زبان‌ها می‌افتد.

او حدود یک ماه پیش هم مدعی شده بود آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی به‌ دنبال ابطال انتخابات سال ۸۴ بوده اما محسن هاشمی‌ رفسنجانی، وصی و فرزند ارشد آیت‌الله این ادعا را تکذیب کرد.

این بار روز سه‌شنبه در مناظره‌اش با مصطفی تاجزاده بازهم ادعایی مشابه علیه یکی از شخصیت‌های نظام را مطرح کرد. او در بخشی از سخنان خود مدعی شد که «در انتخابات سال ۷۶، آقایان ناطق نوری و لاریجانی به دنبال ابطال انتخابات بودند.»

بر همین اساس یکی از نزدیکان حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری در پاسخ به ما درباره ادعای زاکانی توضیح داد: «این ادعا در حالی مطرح شده که آقای ناطق نوری اولین شخصی بود که قبل از پایان شمارش آرا به رقیب خود تبریک گفت و همین دست ردی بر سینه افرادی زد که اندیشه ابطال رأی مردم به ذهنشان خطور کرده بود. البته شاید همین پذیرش رأی مردم توسط ناطق نوری باعث شد افرادی امثال زاکانی علیه ایشان موضع بگیرند.»

از سویی روز گذشته روح‌الله جمعه‌ای، فعال رسانه‌ای و مشاور وزیر کشور هم بر این موضوع صحه گذاشت. او در حساب توییتری خود در رابطه با ادعای زاکانی در خصوص ابطال انتخابات سال ۷۶ از سوی حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری نوشت: «برخلاف گفته‌های بی‌پایه و نادرست، ناطق نوری در انتخابات ۷۶ با تبریک قبل از پایان شماش آرا به رقیب خود پایه‌های ‌مردم‌سالاری دینی و احترام به حق‌الناس را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نهادینه و تحکیم کرد. شاید درخواست ابطال انتخابات ۷۶ خواست و میل طراحان این ادعای دروغین بوده است.»

زاکانی در حالی به بزرگان نظام چنین انگ‌هایی می‌زند که تاکنون برای ادعاهای خود سند یا مدرکی ارائه نکرده است. او در آذر ماه سال جاری علاوه بر اینکه مدعی شد آیت الله هاشمی رفسنجانی به دنبال ابطال انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ بوده، ایشان را خارج از مکتب امام(ره)، مخالف با مردم‌سالاری و دموکراسی معرفی کرده بود.

ظاهرا حالا هم نوبت حجت‌الاسلام ناطق نوری شده. اما به نظر می‌رسد زاکانی که سه دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه دارد و در روزگاری در قوه مقننه مشغول به کار بوده، باید رفتار قانونی از خود نشان دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا