خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل فارس: دومینو به پزشکیان هم رسید

به گزارش انصاف نیوز، خبرگزاری اصولگرای فارس در تحلیلی با تیتر «پس از خاتمی و مرعشی و منتجب‌نیا / دومینوی پذیرش اشتباهات اصلاح‌طلبان به «پزشکیان» هم رسید، نوشت:

«
وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نماینده اصلاح‌طلب تبریز در مجلس شورای اسلامی اخیراً در بخشی از مصاحبه خود با سایت ندای ایرانیان گفته است: به طور کل برخی از اصلاح طلبان در گذشته اشتباهاتی داشتند، آنچه مهم است این می‌باشد که فعالین اصلاح‌طلب اشتباهات خود را بپذیرند و از آن درس بگیرند، کسی که اشتباه نمی‌کند، مجسمه است. همه انسان‌ها اشتباه می کنند، زمانی برخی از اصلاح‌طلبان گفتمان جامعه را به درستی درک نکردند و حصاری از شبه روشنفکری را به دور خود کشیدند، که نتیجه اش دور شدن مردم از گفتمان آنها بود.
آقای مسعود پزشکیان همچنین اظهار می‌دارد: اصلاح‌طلبان واقعی نباید اجازه دهند گفتمان اصیل اصلاحات به گونه‌ای دیگر تعریف شود.
 
*تأکید اصلاح‌طلبان مبرّز بر گزینه «پذیرش اشتباهات» چند هفته‌ایست که رویکرد فزاینده‌ای به خود گرفته و هر روز تعداد بیشتری از اصلاح‌طلبان، اسامی خود را وارد لیست مذکور می‌کنند.
حرکت این دومینوی مطلوب نخستین بار توسط آقای محمد خاتمی و در دیدار چندی قبل وی با جمعی از اصلاح‌طلبان آغاز شد.
او در آن دیدار بر عدم انکار اشتباهات اصلاح‌طلبان تأکید کرده و در عین حال گفته بود: «اصلاحات باید کمک کند بدبینی‌های احتمالی که نظام نسبت به این جریان پیداکرده، حذف شود»
پس از این سخنان بود که کسان دیگری همچون آقایان مرعشی و منتجب‌نیا نیز به صحنه آمده و از ضرورت پذیرش اشتباهات و حتی «عذرخواهی» سخن گفتند.
آقای مرعشی حتی در صحبت‌های خود تأکید کرده بود که اصلاح‌طلبان آماده‌اند فتنه‌زدایی کنند.
این رفتارها که شاید در اشاره به آنها بود که آقای محمد سلامتیان، (از چهره‌های اصلاح‌طلب) در مصاحبه با یک رسانه پیرامون عبارت «احتمال خلق یک اتفاق تازه میان اصلاح‌طلبان»! بصورت اجمالی صحبت‌هایی را مطرح کرد؛ به منزله احتمال عذرخواهی آقای خاتمی بعنوان لیدر جریان اصلاحات از زوایای مهم فتنه سال 88 در آینده نزدیک ارزیابی می‌شود.
آقای پزشکیان، مشخصاً سومین اصلاح‌طلب مبرّزی است که در چارچوب دومینوی مذکور بر پذیرش اشتباهات توسط اصلاح‌طلبان تأکید می‌کند.
به نظر می‌رسد در روزهای آینده تعداد دیگری از چهره‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز به این لیست افزوده می‌شوند.
»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا