خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ سفرهای خارجی نانسی پلوسی را لغو کرد

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: در ادامه اختلافات کاخ سفید با دموکرات های مجلس نمایندگان، دونالد ترامپ به نانسی پلونسی اعلام کرد که با توجه به تعطیلی دولت، به وی اجازه استفاده از هواپیمای دولتی برای سفرهای خارجی را نخواهد داد و این سفرها به تعویق می افتد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب در نامه ای به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: «خانم رئیس به اطلاع می رسانم با توجه به تعطیلی دولت، متأسفانه سفر شما به بروکسل، مصر و افغانستان به تعویق افتاده است. هر زمان که تعطیلی دولت به پایان رسید، مجدداً برای گشت و گذار شما برنامه‌ریزی خواهیم کرد. 800 هزار کارگر آمریکایی حقوقی دریافت نکرده اند؛ اطمینان دارم که شما نیز موافق به تعویق انداختن این سفرها هستید. بهتر است در واشنگتن بمانید و با من مذاکره کنید».

ترامپ از کنگره خواست؛ بودجه احداث دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک به مبلغ 5.7 میلیارد دلار را تصویب کند. ساخت دیوار مرزی میان دو کشور، یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ بوده است اما دموکرات ها که اکنون اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارند، با این مساله مخالفت کرده اند.

آنها معتقدند که امنیت مرزها با کشیدن دیوار تأمین نمی شود و عبور مهاجران، مواد مخدر و گروه های خشن از راه های دیگری انجام می شود.

به گزارش ایرنا، دولت آمریکا از 20 روز پیش یعنی از 20 دسامبر (28 آذر) تعطیل شده است. حدود 800 هزار کارمند دولت یا بدون حقوق کار می کنند یا به مرخصی اجباری فرستاده شده اند.

ترامپ در تازه ترین جلسه نیم ساعته خود با اعضای بلندپایه حزب دموکرات که به دعوت او برای گفت وگو در مورد بازگشایی دولت و ساخت دیوار مرزی به کاخ سفید دعوت شده بودند، به دلیل تنش با سران دموکرات ها، جلسه را بدون دستیابی به نتیجه ترک کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا