خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک امام جمعه: تلگرام باید رفع فیلتر شود

در حالی که ائمه جمعه معمولا خواستار محدودیت درفضای مجازی و حامی فیلتر تلگرام بوده‌اند، حالا امام جمعه‌ی «اسالم»، یکی از شهرهای گیلان خواستار رفع فیلتر تلگرام شده است.

به گزارش اناف نیوز، حجت الاسلام محمدجواد باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش اسالم بر خلاف اکثر ائمه جمعه با بیان اینکه «فیلتر کردن تلگرام جوانان آتش به اختیار در جنگ نرم را خلع سلاح کرد»، تاکید کرده است: تلگرام باید رفع فیلتر شود تا جوانان انقلابی با استفاده از همین فضا بر دهان دشمن بکوبند.

او تصریح کرده است که «پس از گذشت یکسال از فیلترینگ تلگرام، آمارها حکایت از عدم اقبال مردم به پیام رسان‌های داخلی و هجوم به سمت فیلترشکن یا نرم افزارهای مشابه تلگرام دارد.»

گزارش کامل خبرگزاری مهر از این سخنان

امام جمعه اسالم با اشاره به کارکردهای مثبت فضای مجازی و این سخن رهبری که «فضای مجازی می‌تواند ابزاری برای زدن بر دهان دشمنان باشد»، گفت:

«فیلترینگ و محدود کردن فضای مجازی سبب خروج بسیاری از نیروهای ارزشی و انقلابی از پیام‌رسانی همچون تلگرام و حضور افسار گسیخته دشمنان در این میدان شده است.

فیلتر کردن تلگـرام جوانان آتش به اختیار در جنگ نرم را خلع سلاح کرد. تلگرام باید رفع فیلتر شود تا جوانان انقلابی با استفاده از همین فضا بر دهان دشمن بکوبند.

فیلترینگ یعنی بالابردن دستها به نشانه تسلیم و پاک کردن صورت مسئله بوده که یقینا راه حل مشکل نیست. کشوری که می تواند موشک‌های دوربرد و ماهواره بسازد قطعا توانایی کنترل فضای مجازی را نیز دارد.

مردم در حالی از استفاده برخی امکانات فضای مجازی محروم می شوند که وزرای دولت، وکلای مجلس و برخی مسئولان ارشد نظام خودشان توئیت می کنند و فیلترها را دور می زنند. به جای فیلتر کردن باید فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی را نهادینه کنیم.

دولت و متولیان امر فضای مجازی دستشان را از دکمه فیلترینگ بردارند. با فیلترکردن تلـگرام مردم برای دسترسی به این پیام رسان به فیلترشکن روی آورده‌ و نه تنها از تلگرام دست برنداشته‌اند بلکه دریچه‌ای نامحدود به فضای مجازی برای آنها باز شده که مفاسد بیشتری به دنبال دارد.

با این اقدام سلامت اخلاقی جوانان و جامعه به شدت تهدید می شود.

ضعف پیام رسان‌های داخلی هم از عوامل دیگر اقبال مردم به استفاده از فیلترشکن و دور زدن فیلترها است. وقتی نتوانسته‌ایم جایگزین و رقیبی همپای تلگرام ایجاد کنیم نباید آن را فیلترمی کردیم، با این کار اعتماد مردم از رسانه‌های داخلی سلب و متوجه رسانه‌های خارجی شد.

پس از گذشت یکسال از فیلترینگ تلگرام، آمارها حکایت از عدم اقبال مردم به پیام رسان‌های داخلی و هجوم به سمت فیلترشکن یا نرم افزارهای مشابه تلگرام دارد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. برای زدن مشت محکم به دهان دشمن بعید است استفاده از فیلتر شکن اشکال داشته باشد ، مگر اینکه جوانان انقلابی که میخواهند در فضای مجازی مشت بزنند طرز استفاده از فیلترشکن را ندانند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا