خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب مناظره‌ی تاجزاده و زاکانی درباره‌ی ۱۸تیر۷۸ در توییتر

مناظره‌ی مصطفی تاجزاده و علیرضا زاکانی درباره‌ی وقایع ۱۸تیر۷۸ بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت. توییت‌هایی در این باره را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

مصطفی تاجزاده: ‏سرانجام سد شکست و بعد از ۱۰ سال نخستین مناظره‌ام با حضور خبرنگاران برگزار شد. از آقای⁧ ‎#زاکانی ⁩متشکرم که پذیرفت دور دوم مناظره هفته آینده ادامه یابد. به معجزه گفت و گو اعتقاد دارم و آن را گم‌شده ایران کهن اما استبدادزده می‌دانم. نهادینه شدن گفتگوی ایرانی با ایرانی آرزوی من است

علیرضا زاکانی: ‏دیروز در ‎#مناظره با آقای ‎#تاجزاده باب جدیدی باز شد که امیدوارم با واکاوی زوایای پنهان گذشته افکار عمومی رابا حقیقت آشنا نماید البته ایشان بیشتر بیانیه خواند که نگاه یک سویه داشت و بنده از ناگفته ها گفتم، امیدوارم در مناظره بعدی پیرامون مباحث مطرح شده پاسخی قانع کننده داشته باشد.

حسام‌الدین آشنا: ‏مناظره تاجزاده- زاکانی آغازی بر پایان انحصار دررسانشِ ارتباطات سیاسی ایران است. پوشش زنده اینترنتی و رقابت جانانه خبرگزاریها برای انتشار اخبار این مناظره نشان داد بدون صدا و سیما هم می توان در سخت‌ترین موضوعات به شیوه‌ای مدنی و محترمانه مناظره کرد و قضاوت را به مردم سپرد.

مهدی بیک: ‏بازنده ‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی بعد از بازتابهاي وسيعش، ‎#صداوسيما بود؛رسانه اي كه اسم خودش را ‎#رسانه‌ملي گذاشته ولي هيچ نسبتي بامطالبات مردمش نداره و شبكه هاش رو دراختيار ‎#تندروهايي مثل ‎#علي‌_فروغي قرار داده تا نفرت‌پراكني كنند؛مردم هم فهميدند كه براي ‎#گفتگو نيازي به صداوسيما نيست

امیرحسین ثابتی: ‏بعد مناظره ‎#زاکانی و ‎#تاجزاده آنچه به شدت به چشم آمد این بود که جریان اصلاحات سالهاست نان موضوعاتی را میخورد که در تریبون های یکطرفه درباره آنها حرف زده نه پای میز مناظره.
کاش این مناظره وشبیه این مناظره ها زودتر برگزار میشد تا “شوآف اصلاحطلبان با تکیه بر موهومات” زودتر مشخص شود

رشید داوودی: ‏مناظره آقایان ‎#تاجزاده و ‎#زاکانی
تبلور عینی چهل سال تقابل استنادگویی، قانون گرایی اما محکوم شدن (!) در مقابل چهل سال غیر مستندگویی، قانون گریزی اما مصونیت داشتن (!) است.

مجتبی حسینی: ‏‎#مصطفی_تاجزاده و ‎#علیرضا_زاکانی نشسته اند روبروی هم تا پس از ۲۰ سال بفهمیم پشت پرده ‎#کوی_دانشگاه چه بود.کشور نیاز دارد به ‎#مناظره_هایی از این دست تا ‎#زوایای_تاریک حوادث تلخ روشن شده و ‎#خدمت_ها و ‎#خیانت_ها از پستوخانه سیاست بیاید روی میز جامعه

آذر منصوری: ‏با توجه به بازتاب های مثبت مناظره امروز ‎#تاجزاده و ‎#زاکانی ، خیر ملک و ملت در این است که میزبانی مناظره بعدی را که موضوع آن انتخابات ۸۸است، صدا‌وسیما به عهده گیرد.

داوود حشمتی: ‏خبرگزاری فارس درحاشیه‌نگاری ‎#مناظره تاجزاده و زاکانی نوشته: تاجزاده با کتابها و تیم مشاورش هم نتوانست حریف زاکانی که جز یک دفترچه و یک تکه کاغذ بیشتر نداشت، شود.
یکی از همراهان تاجزاده نوشت:آقای زاکانی بدون کتاب آمده بود ولی در عوض به صورت آنلاین و با تبلت به ایشون مشاوره میدادند / ‏‎#زاکانی در مناظره با ‎#تاجزاده: من نماینده کف خیابانم.
حاجی دمت گرم. ولی شما نماینده کدام کف خیابونی؟ اونی که میزنه یا اونی که میخوره؟
الان الله‌کرم باید توییت کنه: دروغ میگه این اون روز خواب بود. ما کف خیابون بودیم.

عبدالله گنجی: ‏سه نکته جالب مناظره ‎#زاکانی_تاجزاده :
اول: هرآنچه تاجزاده در باره حادثه ‎#کوی_دانشگاه مطرح می کرد زاکانی نیز محکوم می کرد و اختلاف بر سر منشا مساله بود
دوم اینکه تاجزاده بارها برای اثبات سخن خویش حجت از رهبری آورد و ناخودگاه انصاف ،عدالت و حقانیت رهبری را مرور می کرد
‏سوم اینکه تاجزاده برای اثبات سخن خود بیانیه بسیج دانشجویی در محکومیت حمله به کوی را خواند که زاکانی گفت:این بیانیه را خود من نوشتم حالا شما برای خودم می خوانی؟.
اصل این گفتگوها نیاز است

حسین ساجدی: ‏مناظره آقایان تاجزاده و زاکانی اتفاق مهمیه. مهم‌تر از خود اتفاق، موضوعات مطرح شده‌ست. توقع اینه که درمناظره بعد به شاه‌کلید حل همه معماها یعنی
“افشای ‎#مفاسد_اقتصادی” و
“‎#شفافیت_مالی هم‌حزبی‌ها”
که مورد اتفاق هردو بود بپردازند
«بدون سفارش‌پذیری و ملاحظه»

میرا قربانی‌فر: ‏جالب این هست که هرکی هرجا حمله کرده یارفته جایی رابگیرد،با ‎#زاکانی درتماس بوده،حداقل چندین بارتاالان سوتی داده که ازداخل ‎#سفارت (انگلیس) به من زنگ زدندوگفتم چه کاربدی کردید،بیایید بیرون.
اصلا چرا باید با ‎#زاکانی تماس بگیرند بعد از اشغال سفارت و از داخل سفارت! / ‏زاکانی در ‎#مناظره با ‎#تاجزاده مدام درحال محکوم کردن است،همین طورهم پیش میرود.اول گفت نیروی انتظامی رامحکوم کرده،بعدگفت سنگ پرانی دانشجوهارامحکوم کرده،دید تاجزاده گفت لباس شخصیها،گفت لباس شخصی هارانیزمحکوم کرده وتهش رسید به این جمله که من همه رامحکوم کردم.

روح‌الله قاسم‌زاده: ‏‎#مناظره آقایان ‎#تاجزاده و ‎#زاکانی می‌تواند آغازگر راهی باشد که درآن جریان‌های سیاسی، ‎#شفاف درباره رمزآلودترین مقاطع و وقایع سخن بگویند.
راهی که بسترش را ‎#فضای_مجازی هموار کرده‌است، و إلا ‎#سیمای_میلی هیچ‌گاه دست از خواب ناز خرگوشی خود نخواهد کشید؛
هیچ‌گاه !

محمدعلی الفت‌پور: ‏آقای تاجزاده خوشبحالتان جریان رسانه‌ای اصلاح‌طلب یک پارچه و برنامه‌ریزی شده به رغم شکاف سنگین با شما و تفکرتان اقدام به پوشش گسترده مناظره شما با زاکانی کرد
ولی رسانه‌های اصولگرا با توجیهات مختلف سیاسی و شخصی مناظره را سانسور کردند
از ماست که بر ماست
در حق پراکنده و در باطل منسجم

سِر میم: ‏واقعا چرا باید برای دیدن ‎#مناظره دو تن از کارگزاران نظام از لایو اینستاگرام استفاده کنیم؟!
پس رسانه ملی نقشش چیه دقیقا این وسط؟!
ینی واقعا سریال کره ای از مناظره این دو عزیز مهم تر و جذاب تره؟!

علی پورخیری: ‏یک اتفاق خوب در چهل سالگی ‎#انقلاب_اسلامی:
مناظره ‎#تاجزاده_زاکانی احیای یک سنت فراموش شده انقلاب است. به امید آن که در سپهر سیاسی کشور، مناظره جای منازعه را بگیرد.
فبشر عبادالذین یستمعون القول و یتبعون احسنه

علی علیزاده: ‏‎جناب تاجزاده؛ تا بحال۲ تشکل دانشجویی از شما برای مناظره با من دعوت کرده و شما هردوبار با غروری مختص اصحاب قدرت گفتید نه. چرا که احتمالا در سطح شما نیستم و معاون و سرپرست وزارت و سهامدار نظام نیستم. چرا که فقط یک شهرونده ساده پرسشگرم. باردیگر همینجا از شما برای مناظره دعوت میکنم

رضا: ‏کاش لااقل ‎#زاکانی به این یک سؤال ‎#تاجزاده پاسخ می‌داد که:
چرا در این حدود سی‌سال که از ایجاد لباس‌شخصی/گروه‌فشار/انصار می‌گذرد هیچ نهاد امنیتی و اطلاعاتی عزمی برای برخورد با آنها نداشته؛ غیر از این است که چاقو دسته خود را نمی‌بُرَّد؟

عبدالکریم حسین‌زاده: ‏مناظره زاکانی و تاج زاده را دیدم،کار به محتواوجانب حق و ناحق ندارم،هر دو را میگویم غنیمت شمرید تا این اغاز گفتگو ها باشدوگفتگو در میان همگان درگیرد که بهتر است از هر درگیری غیر انسانی که نتیجه ی ان جز خشونت افزایی نیست،باید بدانیم چاره ای جز گفتگوی ملی نداریم.

ریحانه طباطبایی: ‏زاکانی در ‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی همش میگه من هزینه دادم، دقیقا چه هزینه ای دادی و چطوری هزینه دادی؟ بگو خب ماهم بدونیم، بقیه هم یاد بگیرن که میشه بدون زندان و حکم و بیکاری و بازجویی و فشار هر روزه و تبعید و خروج از کشور مبارزه کرد و هزینه داد

حسن موسوی: ‏‎#مناظره ‎#زاکانی_تاجزاده رو نگاه میکنی
میبینی تفکر ‎#احمدی_نژاد ی باز تولید شده
من نه چپم نه راست، دنبال حقیقتم، من خشم فرو خورده جنبش دانشجویی هستم!
من هزینه دادم!
و نکته جالبه مناظره قسمت هایی است که میگه من به لباس شخصی ها و اشغالگرهای سفارت گفتم نکنید!
خودجوش به ایشون [زاکانی] زنگ زدن؟!

اسنایپر: ‏از مناظره تاجزاده و زاکانی فهمیدم، این جماعت هنوزم توهم ‎#مابیشماریم دارن.
لذا از همه همفکرای تاجزاده خواهش میکنم روز ۲۲ بهمن بیان تو خیابون و مردم ایران رو از نزدیک ببینن

فهمیه طباطبایی: ‏چرا زاكاني تو صحبتاش هر جمله اي رو دوبار تكرار ميكنه؟وقت عصبانيت اينطوري ميشه؟نكته دوم چرا انقدر منم منم ميكنه؟ ‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی

مهدی توفیق حق: ‏جناب آقای ‎#تاج‌زاده :
آیا این واقعا حرکت درستی بودکه شمادر ‎#مناظرة با آقای ‎#زاکانی انجام دادید؟
برادرمن خوب کمی آهسته تر..
کاری با دکتر ‎#زاکانی عزیزکردید که ایشون سروته ‎#مناظرة وخودش روگم کرده ودر پایان مناظره تازه به شما سلام میکند!!
دلم به حال دکتر سوخت

هیاسی: ‏ادعاهای زاکانی در مناظره :
-دفاع از حقوق دانشجویان
-انتقاد به ورود نیروهای نظامی به کوی
– دفاع ازانتخابات آزاد
-مخالفت با اشغال سفارت انگلیس
-مخالفت برخورد با روشنفکران
-مخالفت شدید با لباس شخصیها
مصطفی ‎#تاجزاده با زاکانی کاری کرد تا او مدافع وسخنگوی گفتمان ‎#اصلاحات باشد.

احسان تقدسی: ‏مناظره امروز ‎#تاج‌زاده با ‎#زاکانی نوعی خودکشی سیاسی برای تاج زاده بود. وی درچند سال گذشته متکلم وحده بود و یا مناظره جدی نداشت. امیدوارم وی به خود بیاید.

هادی موسوی: ‏‎#زاکانی دو ساعت با ‎#تاجزاده مناظره کرد، دو روزه دارن ادعاهاش رو تکذیب میکنن😏

ساکن طبقه هساث: ‏امروز یک چیزی در ‎#مناظره ‎#تاجزاده و ‎#زاکانی مشهود بود جای طلبکار و بدهکار عوض شده بود، زاکانی دائما میگفت چهل سال مردم رو بازی دادید ، مردم دیگه شما رو نمیخوان !
لامصب خب ایناروکه چهل سال مردم دارن به شما اصولگراها که کل مملکت رو ارث ابوی گرام میدونید میگن !

سیدعلی مجتهدزاده: ‏واقعا ‎#زاکانی در مناظره با جناب ‎#تاجزاده از لفظ عربهای سوسمار خور استفاده کرده و صدای کسی هم در نمی آيد!!؟ صرفنظر از ‎#نژاد_پرستی آشکار ايشان اگر يک عنصر غير مورد تأييد آقايان اين حرف رازده بود احتمالا اکنون به اتهام اهانت به ‎#پيامبر_ص و ‎#ائمه_ع در حال محاکمه شدن بود

نیکی: ‏می دونید مشکل جماعتی مثل ‎#زاکانی چیه ؟ فکر می کنن مردم از خودشون فکر ندارن چندین بار تکرار کرد که مردم مظلوم رو شما تحریک کردید .شعور مردم رو زیر سوال می برن و انکار می کنن ‎#تاجزاده ‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی

حمید: ‏‎#زاکانی در ‎#مناظره با ‎#تاجزاده ضعیف تر از حد انتظار ظاهر شد! پر از شعار و خالی از استدلال! من اگر در جریان اصولگرا کاره ای بودم نمیذاشتم این مناظره هفته بعد هم ادامه پیدا کنه..!

مهدیه گلرو: ‏در مناظره ‎#مصطفی_تاجزاده و ‎#زاکانی درباره ‎#کوی_دانشگاه حرفی از ‎#سعیدزینالی زده نشد!

حسین دلیریان: ‏مناظره ‎#زاکانی_تاجزاده واقعا مناظره بدردنخوری شده
زاکانی مرتب بعنوان کسیکه18تیر وسط میدان بوده،فکت و سند برای حرفاش میاره و تاجزاده هم صرفا برای خودش از روی چندتا کتاب داره میخونه. آقای تاجزاده،مناظره “مسابقه کتابخوانی” نیست! لطفا به شبهات جواب بده

مصطفی رسته‌مقدم: ‏‎#زاکانی : “من مدافع آزادی هستم!”/سلاخی می گریست، به قناری کوچکی دلبسته بود!
‎#مناظره ‎#تاجزاده

صابر هنرمند راد: ‏بزرگترین تناقض قرن رو در ‎#زاکانی ببینید. چطور می شود که خود را مدافع حقوق ‎#دانشجو بدانی و همزمان دانشجو را بابت کتک خوردن محکوم کنی.
‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی

شهروز: ‏امروز اهمیت مناظره ‎#تاجزاده و ‎#زاکانی برای مردم، چیزی همسان با یک مسابقه لیگ دسته سه برای یک فوتبال دوست است. حتی اگر برگزاری آن برای تاجزاده به مثابه “شکستن سد پس از ۱۰ سال” باشد. با این اتفاقات تنورِ کورِ انتخابات ۹۸ گرم بشو نیست!

حاج پطروس: ‏برنده مناظره تاجزاده و زاکانی اونیه که کلیپ بهتری از مناظره بده بیرون و حرفشو تو اون بزنه

نیلوفر: ‏مستقل از محتوا
اینکه یک پزشک متخصص و استادیار دانشگاه
با ۱۲ سال سابقه فعالیت در فرایند قانون گذاری در سطح کلان
در انتهای یک مناظره با موضوع مشخص
تازه یادش میاد که غیر از خودش؛ باید مدرک و مستندات بیاره!
و به جلسه بعدی حواله میده
خود حدیث مفصلی است …

حسین وطنی: ‏مناظره آقای زاکانی و آقای تاجزاده بسیار دیدنی ‌و تماشایی بود. هر دو‌ نفر دیدگاه‌های خود را مطرح کردند ‌و به لطف اینستاگرام پخش‌زنده هم داشت. به عنوان یک شهروند درجه۳ از هر دو نفر متشکرم.

رضا صدیق: ‏میشه ادای «مناظره» درآورد بعدم شلوغش کرد که «قدمی مهم در جهت فیلان برداشتیم» اما تا سیاسیون بین خودشون باشن و به غیرخودیا پاسخگو نباشن، هیچ اتفاقی نمیافته.
مناظره ‎#زاکانی و ‎#تاجزاده، هیچ حرف تازه‌ای نداشت.
سوال اینجاست، چرا تاجزاده علنا قبول نمیکنه با کسی مثل ‎#علیز مناظره کنه؟

علیرضا خوشبخت: ‏‎#مناظره_تاجزاده_زاکانی فارغ از محتوای آن برای من یک لذت داشت : تماشای احتضار صدا و سیمای میلی!
آن قدر میزبان گفتگوهای سیاسی نشدند و تن به آزادی بیان ندادند تا تکنولوژی از آنها عبور کرد.
دیروز ‎#اینستاگرام دلم را به اندازه یک دنیا خنک کرد!

بحرالعلوم: ‏هیچ فرقی به جهت مبانی تفکرسازمانی میان ‎#تاجزاده و#زاکانی نمی بینم.ازنظر ‎#جریان_شناسی دعوایشان سازمانی است ونه ملی!
زاکانی وابسته به جناح راست و تاج زاده وابسته به جناح چپ ‎#مجاهدین انقلاب اند.کافی است این ‎#مناظره اخیررابخوانید.
‎#نسل_ما فریب بازیهای سازمانی را نمی خورد. ‏
مساله ما ‎#منافع_ملی است ومشکل ‎#کشور همین دعواهای جناحی.

سیدمحمدحسین عربی: ‏با دیدن مناظره ‎#تاجزاده و ‎#زاکانی می‌توان گفت که خط ‎#براندازی و فحش به ‎#خاتمی و ‎#ميرحسين_موسوي را از گفتار امثال زاکانی جستجو کنید!

هزار دستان: ‏یه مقدار دیگه مناظره ادامه پیدا کنه ‎#زاکانی میگه من خودم انقلاب کردم و ۸ سال تنهایی جلوی عراق ایستادم:) ‎

حسام‌الدین: ‏مناظره تاریخ از مصرف گذشته ها

مسعود یارضوی: ‏‎#تاجزاده در مناظره با ‎#زاکانی معترض لباس‌شخصی‌ها شد…
این در حالیستکه اولین لباس شخصی‌های تاریخ ما! دوستان او و ‎#اصلاح_طلبان امروز بودند که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند و منشأ بروز برخی مشکلات برای کشور شدند.

فرزانه آئینی: ‏‎#عليرضازاكاني در مناظره ش با ‎#مصطفي_تاجزاده مدام تكرار ميكنه: من طرفدار دانشجو ام ، مي خواهم از دانشجو دفاع كنم و در سال 78 هم براي حمايت از ‎#دانشجو در عرصه بودم ،خشم فروخفته دانشجويان بودم و…
كاش دانشجويان بيايند بگويند چند درصدشان حمايت زاكاني و امثالهم را مي خواهند

سلمان: ‏هی میگفتن تریبون به ما نمیدید
خب مناظره ‎#زاکانی و ‎#تاجزاده برگزار شد
حرف جدید اصلاح طلبان غیر از اونهایی که صبح تا شب در رسانه ها میگن چی بود؟

زهرا زارعی: ‏یه زاکانی رفته با این جناب ‎#تاجزاده مناظره کنه، حالا هوا برش داشته میگه این مناظره در واقع باید از صدا و سیما پخش میشد!
آخه اگه بخوایم از باید ها بگیم که شما الان باید با هم سلولی هات تو بند مناظره میکردی بزرگوار!

رهای راهی: ‏یک روز ازگفته تاجزاده تو مناظره با زاکانی‌: “بابا دنیا داره دیوارهای زندان رو برمیداره!” نگذشته که خبر غل و زنجیر کردن مرضیه هاشمی توسط پلیس آمریکا و مجبور کردنش به کشف حجاب وخوردن گوشت خوک منتشرشد!
امان از خیال‌پردازی‌های این جماعت از قبله آمالشون آمریکا

دلشاد امامی: ‏آقای تاجزاده درباره‌ اهمیت مناظره درست می‌گن، مناظره به مردم کمک می‌کنه و فکر کردن رو آسون می‌کنه.
ولی متاسفانه با منش سلبریتی‌وار و با مناظره با آقای زاکانی کار رو برای خودشون آسان می‌کنند.
با ‎#علیز مناظره کنید آقای تاجزاده؛هنر اینه که به بحثهای قدیم از مناظر جدید نگاه کنید.

جواد علیخانی: ‏حال که قراره مناظره دومی نیز بین آقایان ‎#مصطفی_تاجزاده و ‎#علیرضا_زاکانی پیرامون واکاوی حقایق ‎#۱۸_تیر برگزار شه، پیشنهاد میشه ‎#مادر_سعید_زینالی را نیز دعوت کرده،تا هم مرهمی بر درد و رنجِ ۲۰ ساله این مادر بشن و هم یک‌بار برای همیشه این مسئله برای مردم روشن شه.

حمیدرضا شاهمیری: ‏‎#تاجزاده :چرا یک تجمع کوچک را به آشوب کشیدید؟
‎#زاکانی:من محکوم میکنم من خودم اونجا بودم
ت :چرا چشم بچه مردم را در آوردید
ز:من محکوم میکنم ،من خودم اونجا بودم
ت:من مستند به گرارش رسمی میگم
ز:من محکوم میکنم ،من خودم اونجا بودم
آقا ما میدونیم اونجا بودی ،این مناظره است نه شوعاف

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بترسیداز ان روزیکه بگویند..نه دیگه ………اومدیم همه مون هم اومدیم حتی اونایی که هم اعتقادی نداشتند …ولی نه دیگه……..

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا