خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران: اختلاف مسلمانان مطلوب دشمنان است

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با تاکید بر این که «اختلاف میان طوایف مسلمانان مطلوب دشمنان اسلام است»، گفت: برخورد با حکومت عربستان با استفاده از ابزارهای حقوق بشری و نه از طریق اقداماتی مانند تسخیر سفارت، کمک شایانی به کاهش خشونت در منطقه خواهد بود.

حامد کریمی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: شهادت مظلومانه شیخ نمر، مبارز آزاده و رهبر شیعیان عربستان بار دیگر چهره خصم آلود حکومت عربستان را، علی رغم آنچه رسانه های جهان منتشر می کنند، نمایان کرد. بدون تردید صدور و اجرای چنین حکمی ذاتا محکوم است اما آنچه بیش از پیش وجاهت عادلانه ی حکومت سعودی را زیر سوال می برد عدم استقلال دستگاه قضایی و ساختار غیر دموکراتیک ارکان و نهادهای آن است.

وی افزود: از یاد نبرده ایم که عربستان یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در سالیان اخیر بوده است و از این جهت کارنامه ی بسیار سیاهی از خود به جای گذاشته است، عربستان با دخالت مستقیم در سرکوب های بحرین، ورود به جنگ علیه مردم یمن، بی تدبیری فاحش در فاجعه منا، و اعدام زندانیان از جمله شهید نمر، نشان داده است حاکمیتی به کلی فاقد مشروعیت سیاسی است.

کریمی گفت: نحوه اجرای اعدام و حکم گردن زنی شیخ نمر آن هم به جرم اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت های تروریستی نشان از رویکرد ضد حقوق بشری و سیاست زده دستگاه قضایی عربستان و حکومت پادشاهی آن دارد.

سخنگوی این تشکل دانشجویی تصریح کرد: از سوی دیگر عربستان سعی دارد تا با اعدام شیعیان در کنار اعدام عناصر تروریستی عضو داعش، سیاست حذف مخالفین خود را از راه برچسب زنی و معرفی آنان به عنوان تهدید کنندگاه امنیت، ادامه دهد. چنین احکامی نه تنها به فرقه گرایی داخلی دامن خواهد زد، بلکه پرده از اتحاد عربستان با سلفی های منطقه علیه شیعیان بر می دارد. خاورمیانه به دلیل شرایط حساسی که دارد نباید بیش از این دستخوش اقدامات انتقام جویانه شود.

وی ادامه داد: اختلاف میان طوایف مسلمانان از طرفی مطلوب دشمنان اسلام و از سوی دیگر تهدید کننده ی ثبات منطقه است. لذا برخورد با حکومت عربستان با استفاده از ابزارهای حقوق بشری و نه از طریق اقداماتی مانند تسخیر سفارت، کمک شایانی به کاهش خشونت در منطقه خواهد بود.

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: متاسفیم که عده ای با اقدامات افراطی خود و تسخیر سفارت سعودی بهترین فرصت را برای انحراف افکار عمومی و پوشاندن اعدام شهید نمر در اختیار دولت عربستان گذاشتند. اگر پیشتر، اقدامات این عده با قاطعیت پیگیری می شد اکنون شاهد این فرصت سوزی نبودیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا