خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرماندار خبرساز استاندار اصفهان

سایت محلی بوی باران در اصفهان نوشت:

سه ماه پس از انتشار نامه سرگشاده فعالان ستاد جوانان دکتر روحانی به فرماندار این شهرستان و هشدار آنان نسبت به استمرار فعالیت یاران احمدی نژاد در این فرمانداری، فرماندار کاشان با شکایت از یک نشریه محلی  خبرساز شد.
ابوالفضل صدراییه، فرماندار ویژه شهرستان کاشان هفته نامه ” آرمان” را به اتهام نشر اکاذیب، نسبت خلاف واقع، پخش شایعات و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی به محکمه کشانده است.
مدیر مسئول این نشریه محلی کاشان در گفتگو با رسانه ها علت شکایت فرماندار را انشار مطلب انتقادی یک خبرنگار در این هفته نامه و انتشار تصویر مراسم افتتاحیه یک آموزشگاه آشپزی عنوان کرده است.
در یادداشت مورد استناد فرماندار کاشان، به سوابق معاونان فرماندار دولت گذشته اشاره شده و نویسنده مدعی است که نام یکی از این معاونان در لیست بورسیه های خبرساز دولت احمدی نژاد وجود دارد.
هشدار جوانان حامی دولت
استمرار فعالیت یاران احمدی نژاد در فرمانداری کاشان سه ماه قبل نیز باعث هشدار جمعی از حامیان دولت به این ابوالفضل صدراییه شد. جمعی از جوانان حامی دولت با انتشار نامه ای سرگشاده به این فرماندار جوان نوشتند:  ” اکنون که یک چهارم از عمر دولت یازدهم را پشت سر گذاشته ایم و شهروندان کاشانی هنوز در انتظار تصمیم های امیدبخش و مدّبرانه نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان کاشان هستند، در کمال تعجب شاهد فراموشی شعار شایسته سالاری، کارآمدی و توانمندی و ادامه حضور اثر گذار برخی تنگ نظرانِ بی اخلاق در برخی سمت های کلیدی شهرستان و یا اعمال نفوذ مغرضانه ی بعضی افراطیون در مقام مشاوره به مدیران دولتی هستیم که با بررسی دقیق معلوم می شود که این اتفاقات هدفمند بوده و برای جلوگیری از تغییرات مدیران به منظور حفظ نفوذ سیاسی گروهی خاص بوده است.  تعلّل احتمالی و یا احیاناً آنچه به عنوان همراهی با این دسته افراد در محافل خصوصی مطرح می گردد، از جانب مردم پذیرفته نبوده و علی رغم تاکیدمان بر استفاده از پتانسیل تمامی نیروهای معتقد به انقلاب و نظام فارغ از جهت گیری های سیاسی در موقعیت و جایگاه مناسب، پیگیری جهت همسوسازی عرصه ی اجرایی شهرستان با تفکرات و اهداف دولت خدمتگزار، درخواستی است که متاسفانه در حال گذر کردن از امید به سوی آرزوست.“
تصویر خلاف عفت کدام است؟
حالا یک هفته بعد از انتشار خبر شکایت معاون استاندار اصفهان و فرماندار شهرستان کاشان از یک نشریه بومی، انتشار تصویر مورد استناد این فرماندار، توجه رسانه را به فرمانداری کاشان جلب کرد.
سایت خبری انصاف نیوز تصویر، نوشت : ” فرماندار شهرستان کاشان از یک هفته نامه ی حامی دولت در این شهرستان شکایت کرد؛ یکی از اتهامات، انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی است.
به گزارش انصاف نیوز، هفته نامه ی آرمان، فعالترین و باسابقه ترین رسانه ی مکتوب در این شهرستان که حامی دولت شناخته می شود، که حالا با شکایت ابوالفضل صدراییه، فرماندار کاشان باید به عدلیه برود، فرمانداری که در زمان احمدی نژاد نیز در دولت مسوولیت داشته است؛ اما تصویر مورد نظر او چیست؟
به گفته ی مدیر مسوول آرمان کاشان، صدراییه برای ادعای انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی در این هفته نامه به تصویر یک آگهی تبلیغاتی استدلال کرده است. در این آگهی تبلیغاتی تصویر چند زن کاشانی در مراسم افتتاحیه ی یک آموزشگاه آشپزی منتشر شده است.
در مراسم مورد ادعای فرماندار، چند مقام مسوول شهرستان کاشان نیز شرکت داشته اند. دکتر امینی مدیر مسوول آرمان پوشش این زنان را کاملا متعارف و عادی می داند”.
واکنش رسانه های کاشان
رسانه های محلی کاشان با پوشش دادن خبر شکایت فرماندار و انتشار یادداشتهای جدا گانه از این اقدام صدراییه انتقاد کردند.
کاشان نیوز، سایت خبری حامی دولت در کاشان، با انتشار یادداشتی با عنوان ” راه دشوار رسانه” اقدام فرماندار این شهر را حتی در زمان فرماندار دولت سابق بی سابقه دانسته و آن را گامی به عقب می نامد.
نویسنده این یادداشت با یادآوری سخنان و وعده های دکتر حسن روحانی درباره احترام به آزادی بیان و رسانه می نویسد: ” بازتاب این اتفاق در محافل فرهنگی-اجتماعی شهرمان و موضع‌گیری و اعتراض فعالان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری و انتقاد آنان از این رفتار نسنجیده، نشان‌دهنده عدم پذیرش چنین اتفاقاتی خصوصاً از مدیران دولت تدبیر و امید است. اتفاقی که نه‌تنها در دولت سابق که در طول روزگارانی که کاشان دارای نشریات محلی بوده است بی‌سابقه است. این اتفاق نه‌تنها تهدید صریحی برای منتقدین و فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که نسبت به دوران مسئولیت مدیران دولت سابق، گامی به عقب در راستای تلاش برای یک‌طرفه نمودن رابطه مدیران شهرستان و رسانه‌ها محسوب می‌شود؛ و این نشان‌دهنده راه دشواری است که اصحاب قلم، رسانه و مطبوعات در نظارت بر احقاق حقوق مردم و پیگیری مطالبات آنان در پیش دارند”.
پرتال خبری کاشان که در انشار اخبار منتقدان دولت در این شهرستان نقش برجسته ای را دارد در یادداشتی با عنوان ” یادداشتی در خصوص شکایت مهندس صدرائیه از دکتر امینی” به بررسی شکایت فرماندار دولت تدبیر و امید از یک نشریه حامی دولت می پردازد.
این سایت می نویسد: ” به اذعان قاطبه خبرنگاران کاشان ، این اتفاق در این شهرستان بی سابقه است و فرمانداران کاشان در دولت های قبل ، هیچ گاه ، خود از خبرنگاران شکایت نکردند”.
این سایت منتقد حامیان دولت با استفاده از عبارتی توهین آمیز به جدایی برخی از حامیان روحانی از فرماندار کاشان اشاره می کند و می نوسد: “همان نوباوگان سیاسی و سهم خواهانی که روزی صدرنشین سالن جلسه همین فرماندار بودند ، اکنون با دم خود گردو می شکنند و « منتظرند فرماندار روی پوست موزی که خود پیش پای او انداخته اند سر بخورد“.
حامیان دولت در کاشان بر سر انتصاب ابوالفضل صدراییه به این سمت متفق الرای نبودند. گروهی که تلاش برای به کرسی نشاندن گزینه های مورد نظر خود را بی نتیجه دیدند خود را در کنار فرماندار قرار دادند تا با فرماندار دولت همکاری کنند و گروهی با اشاره به سمتهای صدراییه در دولت قبل با تردید به انتخاب استاندار اصفهان نگاه کرده و قضاوت درباره مدیرعامل آبفای استان سیستان و بلوچستان دولت احمدی نژاد را به رصد اقدامهای او در سطح شهرستان و انتخاب معاونان فرماندار موکول کردند.
حالا ابوالفضل صدراییه که همچنان یاران احمدی نژاد را در کنار خود دارد با شکایت از یک نشریه محلی خبرساز شده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا