خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ثبت‌‌نام عبدالله عبدالله برای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان 

‘عبدالله عبدالله’، رئیس اجرایی افغانستان امروز (یکشنبه) با حضور در کمیسیون انتخابات افغانستان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور ثبت نام کرد. امروز آخرین مهلت برای ثبت نام برای نامزدی ریاست جمهوری افغانستان است.

به گزارش ایسنا، عبدالله همچنین عنایت‌الله فرهمند، رئیس دفتر ژنرال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان را به عنوان معاون اول و اسدالله سعادتی از افراد نزدیک به محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت افغانستان را به عنوان معاون دوم خود معرفی کرده است.

عبدالله در دو دور دیگر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شرکت داشته است. او در سال ۲۰۰۹ به عنوان رقیب حامد کرزای، رئیس جمهوری پیشین وارد کارزار انتخاباتی شد و توانست انتخابات را به دور دوم بکشاند. در انتخابات ۲۰۱۴ او در مقابل محمد اشرف غنی به رقابت پرداخت که باز هم انتخابات به دور دوم رفت و در نهایت منجر به تشکیل حکومت وحدت ملی شد.

به گزارش بی.بی.سی عبدالله امروز گفت که با استفاده از حق شهروندی خود به نمایندگی از حزب جمعیت اسلامی و با حمایت حزب جنبش ملی اسلامی و حزب وحدت وارد مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شده است.

شعار تیم عبدالله “ثبات و همگرایی” اعلام شده و عبدالله گفت که نگرانی‌هایی نیز از وجود مشکلات در کمیسیون انتخابات گزارش شده است.

او درباره اینکه در زمان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری از قدرت کنار خواهد رفت یا توضیح مشخصی نداد اما گفت که تلاش می‌کند تا دستورالعملی تهیه شود که از یک طرف حکومت داری تعطیل نشود و از طرف دیگر زمینه رقابت برابر برای همه نامزدها فراهم باشد.

عبدالله گفت که خواستار نظام صدارتی است و به همین دلیل خواستار برگزاری انتخابات شورای ولایتی است تا با تشکیل لویه جرگه، قانون اساسی کنونی تعدیل و اصلاح شود. در حال حاضر، در نظام سیاسی افغانستان رئیس جمهوری ریاست کشور و همزمان ریاست حکومت و قوه مجریه را در دست دارد.

او گفت که به همین دلیل خواستار ادامه فعالیت ریاست اجرایی و معاونان آن است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است ۲۹ تیر سال آینده خورشیدی برگزار شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا