خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جان کری: ترامپ آمریکا را به انزوا کشانده است

‘جان کری’ وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای جدید تاکید کرد: سیاست ریاست جمهوری دونالد ترامپ تحت عنوان “خارج شدن و خود را کنار کشیدن” منافع آمریکا در خارج از کشور را ارتقا نمی‌بخشد.

به گزارش ایسنا، جان کری در مصاحبه با سی ان ان گفت: این رئیس جمهور مذاکره نمی‌کند. او اهل مذاکره نیست. او مردی است که ادعا می‌کند بهترین و بزرگترین مذاکره کننده جهان است. اما او درباره چه چیزی مذاکره می‌کند؟

وی افزود: دونالد ترامپ آمریکا را منزوی کرده و ما را از نهادهای که از زمان جنگ جهانی دوم برای متحد کردن جهان تشکیل شده‌اند؛ خارج کرده است.

کری در جریان این مصاحبه همچنین از اظهارات مایک پامپئو، وزیر امور خارجه کنونی آمریکا انتقاد کرد.

پامپئو در جریان سخنرانی در قاهره از سیاستهای دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا انتقاد کرده و گفته بود: دوران ننگ خود کرده آمریکا تمام شده است.

کری که در دولت اوباما خدمت کرده است، گفت: چه کسی با چه کسی شوخی می‌کند؟ آیا با من شوخی می‌کنید؟

وی افزود: دوران ننگ زمانی شروع شد که یکی از روسای جمهور آمریکا در مقابل همتای روس خود تسلیم می‌شود و دیدگاه او را درخصوص افغانستان می‌پذیرد. زمانی که او به پا می‌خیزد ودر یک لحظه ننگین تسلیم می‌شود و می‌گوید پوتین جامعه اطلاعاتی‌اش است.

جان کری همچنین از تصمیم اخیر ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه انتقاد کرد و به نامه استعفای جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق آمریکا اشاره کرد.

وی گفت: این یک لحظه شرم آور و ننگین است، ما باید پیش از هر تصمیم اطلاعات درست و دقیق را در اختیار داشته باشیم.

کری که پیشتر نامزد حزب دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری بود همچنین در رابطه با کاندیداتوریش برای ریاست کاخ سفید در سال 2020 میلادی گفت: من هیچ چیزی را رد نمی‌کنم.

اما وی به این که تعدادی از دموکراتها در حال حاضر کمپین‌های انتخاباتی خود را اعلام کرده‌اند، اشاره کرد.

کری گفت: فکر نمی‌کنم مهم باشد که درباره این که چه کسی داخل و چه کسی خارج می‌شود، صبحت کنیم. چیزی که مهم است این است که درباره این که به کجا باید برویم صبحت کنیم. ما باید درخصوص این که به عنوان یک کشور باید به کجا برسیم مذاکره کنیم. ما اقدامات فوق‌العاده‌ای را که آمریکا باید انجام بدهد، انجام نمی‌دهیم.

وی افزود: زمان و دوره مهم نیست، من در مرکز این مذاکرات و مناظرات قرار دارم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا