خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی: از انرژی هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم

رئیس دولت سیزدهم در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد ظرفیت تولید برق کشور را به ۱۰۰۰۰ مگاوات برساند، گفت: سیاست قطعی ایران، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سرزده سفر استانی به بوشهر عصر امروز با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از طرح‌های توسعه‌ای این نیروگاه بازدید کرد.

رئیس‌جمهور پس از بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

‌‌آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه‌ریزی‌های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته‌ای مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی است، تاکید کرد: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رشد و توسعه معنادار دانش هسته‌ای، ارتقاء سطح سایر فناوری‌ها و فنون را به‌دنبال خواهد داشت، گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره‌برداری است و هزار مگاوات برق تولید می‌کند. این میزان، در فازهای توسعه‌ای آن، به 3 برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به 10000 مگاوات برساند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین‌کن هسته‌ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا