خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاع عضو شورا از حضور مجید توکلی در یک جلسه

ناهید خداکرمی، عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، درباره‌ی حضور مجید توکلی فعال دانشجویی سابق، در شورای شهر تهران که تصاویر آن خبرساز شد و انتقاد برخی رسانه‌ها را در پی داشت، گفت: آقای میلانی برای استفاده از تجربه‌ی سایر کشور‌ها در حوزه‌ی محبط زیست جلسه‌ای داشتند، در این جلسه هم افراد مختلفی بودند و یکی از آنها هم آقای توکلی بوده است. آقای توکلی هم یک شهروند تهرانی است و این حق را داشته است.

خداکرمی، عضو شورای شهر تهران درباره‌ی این جلسه به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «من از آقای میلانی شنیده‌ام که ایشان جلسه‌ای از قبل داشتند و مدعوی هم داشتند که آن مدعو یک شرکت بوده و تاجایی که من از آقای میلانی پرسیدم آقای توکلی هم کارمند آن شرکت بودند و به عنوان همراه و مدعو آمده بودند. به نظر من موضوع، موضوع پیچیده‌ای نیست. شورای شهر تهران منتخب مردم تهران است در بین مردم تهران هر گروه، عقیده، جنس، قومی حضور دارد، یک روز ممکن است هر شخصی از این اقشار بخواهد بیاید اینجا، نمی‌توانیم بگوییم که چرا آمدی؛ یا حتی ممکن است خودمان دعوت کنیم. بنابراین اجازه دهید زمانی‌که فضای شهر و کشور  این همه ملتهب است برای مسایل جزیی این همه التهاب ایجاد نکنیم.

آقای میلانی هم به عنوان یک صاحب نظر در حوزه‌ی محیط زیست برای استفاده از تجربه‌ی سایر کشو‌ها جلسه‌ای داشتند، در این جلسه هم افراد مختلفی بودند و یکی از آنها هم آقای توکلی بوده است. آقای توکلی هم یک شهروند تهرانی است، من تخصص ایشان را نمی‌دانم چیست اما به عنوان یک شهروند تهرانی این حق را داشته است.»

وی افزود: «آن جلسه با کمیته‌ی محیط زیست بود و من هم در آن حضور نداشتم و کامل در جریان امر نیستم. اما این شورا، شورای شهر تهران است، در این شهر هر قشر آدمی زندگی می‌کند؛ آدم معتاد زندگی می‌کند، آدمی که زندانی بوده و آزاد شده زندگی می‌کند و…؛ هرکس برای مشکلی که دارد اگر مستحق مجازات است مجازات می‌شود، اما بعد از اینکه مجازات شدکه نباید تا ابد آن فرد را از همه چیز محروم کنیم. بالاخره هرکسی محکومیت دارد و آن را گذرانده حالا آمده و در این شهر زندگی می‌کند و شهروند این شهر است. جایی هم ممکن است صاحب نظر باشد، ما که نمی‌توانیم هم‌دیگر را به‌خاطر این انگ زدن‌ها تا ابد آزار دهیم.

من شناخت زیادی از آقای توکلی ندارم اما ایشان به عنوان یک شهروند اگر کاری داشت حق دارد به شورا مراجعه کند یا اگر نظری دارد ارائه دهد. ما هر روز میزبان اشخاصی هستیم که به همین منظور به شورا می‌آیند و می‌روند و ممکن است که از هر قشری باشند. ممکن است افرادی باشند که هر انگی هم به آنها زده‌اند اما این دلیل نمی‌شود که ما همه‌ی اصل کار را رها کنیم و دائم به دنبال حاشیه باشیم و مردم را هرروز از اینکه دارند قضاوت می‌شوند نگران‌تر کنیم. داریم جرات و شهامت را از همه می‌گیریم.

گاهی ممکن است که کسی بتواند کمک فکری خوبی دهد و ایده‌ای داشته باشد اما آنقدر انگ می‌زنند و رسانه‌های مختلف به حاشیه‌ها می‌پردازند که پشیمان می‌شوند. وظیفه‌ی رسانه روشنگری و پیشگیری از قضاوت‌های عجولانه است. با انگ و آزار کلامی و آزار تصویری این هدف محقق نمی‌شود، رسانه‌های ما باید مقداری به نقش هدایت‌گری خود در جامعه بازگردند.»

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: «به هرحال یک کمیته‌ای آمده و جلسه‌ی کارشناسی گذاشته، گرچه خودش باید پاسخگو باشد، ولی از نظر من ممکن است گاهی حتی یک محکوم تازه آزاد شده‌ی زندان ابد را بخواهیم و  مشورت بگیریم تا مسایل مربوط به زندانیان را حل کنیم. یا بالعکس، یک نفری باشد که محکومیتی داشته و مجازات هم شده، اما الان می‌تواند به عنوان یک شهروند یا یک متخصص نظرش را بگوید و به شورا رفت و آمد داشته باشد.

یک زندانی سیاسی که جنایتی نکرده و به اندازه‌ی مشکلی هم که ایجاد کرده مجازات شده، من شنیده‌ام ایشان 7 سال زندان بوده، دیگر نباید که تا عمر دارد مورد سرزنش و آزار و اذیت قرار گیرد! ایشان چه دعوت شده باشد، چه نه به هر شکلی بالاخره در آن جلسه حضور داشته، دیگر این همه انگ زدن و آزار دادن برای یک محکوم سابق که دوران محکومیت‌اش تمام شده برای چیست؟ او هم الان مثل هر شهروند دیگری دارد زندگی می‌کند.

این عضو شورا در پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده در توییتر نسبت به اینکه توکلی تخصصی دربارهی محیط زیست ندارد، گفت: ما آدم‌ها چند بعد داریم؛ ممکن است تخصص شما روزنامه نگاری باشد اما بر اساس مطالعات و تجربیات‌تان و نوع کاری که انجام می‌دهید در بحث آلودگی هوا هم صاحب نظر باشید و ایده‌هایی داشته باشید که من از شما آن را جویا شوم، گناه نکردم که، شما را دعوت کردم تا نظرت را بگیرم.»

او در پایان تاکید کرد: «رسانه‌های ما باید خردورزانه و عاقلانه نسبت به مسایلی که در فضای مجازی مطرح می‌شود روشنگری کنند. چون الان معلوم نیست فضای مجازی دست کیست و هرکسی می‌تواند آنجا نظر خود را مطرح کند، مهم این است که ما بتوانیم امواجی را که با آزار و انگ زدن و بر مبنای گذشته‌ی شخصی و یا بر مبنای قضاوت‌های شخصی ماست، مدیریت کنیم که انشاالله در فضای آرامی به منافع شهر و منافع کشور فکر کنیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. فقط نمی دانم چرا بین این همه افراد متخصص در تهران فقط این بابا حق داشته در شورا شرکت کند. نمی‌دانم

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا