خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایران و چین ؛ تقابل مربیان کلاس جهانی

دیروز در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا تیم چین از سد تایلند گذشت و تیم ملی فوتبال ایران نیز با دو گل عمان را شکست داد. به این ترتیب ایران و چین در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش جام جم آنلاین، واقعیت این است که فوتبال ایران از چین خاطره های متعددی در زمینه چهارتایی کردن دارد. در واقع در تاریخ تقابل های ایران و چین ، دیدارهای متعددی را می توانید پیدا کنید که در آن چین مقابل ایران چهار گل دریافت کرده است. پیروزی چین برای فوتبال ایران آنقدر تکراری شده بود که وقتی ایران موفق به شکست این کشور پرجمعیت در میدان فوتبال می شد روزنامه های ورزشی تیتر می زدند: «باز هم نوار تکراری ایران و چین».

البته همه این چهارتایی ها یک طرف خاطره بسیار تلخ تقابل ایران و چین در نیمه نهایی جام ملت های آسیا در سال 2004 نیز به یک طرف دیگر. در آن دیدار ایران می‌توانست راهی فینال شود اما کار به ضربات پنالتی کشید، جایی که میزبان یک پنالتی بیشتر از ما گل کرد تا ما حسرت به دل بمانیم.

حالا دوباره قرار است مقابل چین قرار بگیریم، تیمی که با گذر از تایلند به ما رسیده است. تقابل ایران و چین اینبار چگونه خواهد بود؟

انگیزه های خاص کی‌روش

چرا ایران و چین در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا در سال 2019 باید حساس‌ترین تقابل تاریخ این دو تیم تلقی شود؟ این را باید در شرایط کنونی کی‌روش جستجو کرد. اگر در جام ملت‌های 2004 ، رسانه ها بابت شکست نیمه نهایی ایران مقابل چین چندان برانکو را محاکمه نکردند اینبار اوضاع فرق می‌کند. کی‌روش تحت شدیدترین انتقادات مخالفانش در ایران قرار دارد و هرگونه نتیجه ای به غیر از صعود به نیمه نهایی به معنای وخیم تر شدن اوضاع برای این مرد پرتغالی خواهد بود. کی‌روش نمی خواهد دست خالی به دوران حضور خود در ایران پایان دهد. از سویی او تمایل زیادی برای تمدید قرارداد دارد و می خواهد به هر شکل ممکن با یک قهرمانی تاریخی فرصت مناسبی برای تمدید قرارداد داشته باشد. در واقع او هیچ جا بهتر از ایران پیدا نمی کند!

جنگ مربیان پرتغالی و ایتالیایی

تقابل ایران و چین به معنای تقابل دو مربی صاحب کلاس جهانی است؛ کارلوس کی‌روش و مارچلو لیپی. این دو مرد پرتغالی و ایتالیایی که بر روی نیمکت های ایران و چین حضور دارند هر کدام سبک خاص خود را دارند اما چیزی که بین این دو مشترک است به کلاس جهانی آنها برمی گردد. کی‌روش و سبکی که دارد کاملا مشخص است. تیمی که سخت گل میخورد و دفاع فوق العاده ای دارد. چین اما تیمی محسوب می شود که گاهی اوقات با برنامه حمله می کند و بیشتر هجومی است تا دفاعی. این تیم سرعت قابل توجهی دارد، همانند آنچه که در دیدار با تایلند دیدیم اما واضح به نظر می رسد که دفاع این تیم هرگز به پای دفاع ایران نمی رسد.

جنگ این دو مربی به کجا ختم می شود؟ ایران به نیمه نهایی می رسد یا چین؟ پاسخ به این سوال اگر ایران باشد که هیچ و اگر نباشد کی‌روش را دیگر به عنوان سرمربی ایران نخواهیم دید…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا