خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تمدید مذاکرات هسته ای به نفع اروپاست

«ریکاردو آلکارو» عضو اندیشکده بروکینگز ابراز عقیده کرد که تمدید مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 بیش از همه به نفع اروپایی هاست.

به گزارش انصاف نیوز، آلکارو در مقاله ای در پایگاه اطلاع رسانی این اندیشکده آمریکایی، بدون اشاره به تداوم آزادسازی ماهانه 700 میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران و ادامه تعلیق تحریم های نفت، بیمه و خطوط کشتیرانی ایران، منافع تمدید مذاکرات را برای تهران اندک توصیف کرد.

آلکارو در نوشته خود اشتیاق غرب را برای تمدید 7 ماهه مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک، نادیده گرفت و تنها به استقبال جمهوری اسلامی ایران و تمایل حسن روحانی رییس جمهوری برای ادامه این مذاکرات پرداخت.

هشتمین دور مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در دولت یازدهم که به وین 8 مشهور شد، به تمدید 7 ماهه مذاکرات انجامید و در پایان دو طرف از آن استقبال کردند و تصریح کردند که با پیشرفت گفت و گوها دیگر نمی توانند به عقب برگردند.

طرفین در وین 8 توافق کردند که در چهار ماه آینده به یک توافق سیاسی دست پیدا کنند و پس از آن گفت و گوها را برای توافق جزییات یا توافق نهایی ادامه دهند.

برخی قدرت های اقتصادی و سیاسی و موسسه ها یا رسانه های وابسته به محافل صهیونیستی تلاش می کنند تا با ارایه تحلیل های یک جانبه جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات هسته ای به واکنش های انفعالی ترغیب کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل بعد از اولین توافق مقدماتی ایران و گروه 1+5 شامل کشورهای آمریکا، انگلیس، فراسنه، روسیه، چین پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان، با عصبانیت جلوی دوربین تلویزیون ظاهر شد و گفت که این یک اشتباه تاریخی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا