خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک فایل تصویری و یک فایل صوتی سپیده قلیان

طی 24 ساعت از بازداشت مجدد «سپیده قلیان» فعال چپگرا، یک نامه و ویدئو از او که «به طور اختصاصی دراختیار بی‌بی‌سی قرار گرفته است» و همچنین یک فایل صوتی از او توسط بهرنگ زندی فعال سوسیالیست مقیم آمریکا در توییتر منتشر شده است.

به گزارش انصاف نیوز، بی‌بی‌سی با انتشار پوشش ویژه‌ی این موضوع، نوشت: «سپیده قلیان، فعال اجتماعی پیش از بازداشت مجددش در روز گذشته ویدئویی از خود ضبط کرده و همزمان نامه‎ای نوشته است. در بخشی از این نامه و ویدئو که به طور اختصاصی دراختیار بی‌بی‌سی قرار گرفته است، خانم قلیان مجددا به «مساله شکنجه» در دوران بازداشتش پرداخته و از دادستان می‌خواهد که جلسه دادگاه او علنی و با حضور رسانه‌ها برگزار شود».

بهرنگ زندی هم پیش از آن با انتشار فایلی صوتی در توییتر مدعی شد:

«فایل صوتی گفت‌وگوی سپیده قلیان با یکی از ماموران  وزارت اطلاعات (صادقیان) که چند ساعت قبل از دستگیری از طریقی به دست من رسیده. این فایل برای اولین بار منتشر می‌شود. مسوولیت هرگونه اتفاق برای امنیت و جان سپیده بر عهده وزارت اطلاعات است».

زندی یکی از کسانی است که در مستند صداوسیما به ارتباط قلیان با او اشاره شده بود.

در این فایل صوتی، قلیان که در حال ضبط صدا با موبایل است با کسی که مامور اطلاعات خوانده شده تماس می‌گیرد.

تعدادی از کامنت‌ها درباره‌ی این فایل در توییتر و یوتیوپ در پی می‌آید:

کریپتو: این فایل رو هرچه سریعتر بردارید تا مشکل بیشتری برای خانوم قلیان پیش نیامده… ضبط و نشر مکالمه خصوصی جرم هست و به محتوا نگاهی نمی‌کنند. هرچند که محتوا هم هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه. پخش این فایل فقط به ضرر خانوم قلیان تمام خواهد شد.

حامد زرگر: ظاهرا می‌خواست از اون مامور امنیتی تایید بگیره که شکنجه شده ولی موفق نشد. جالبه شماره مامور رو داشته، احتمالا قبلا  تماس‌های دیگری هم داشته‌اند.

نوربالا: چندتا سوال. کدام زندانی تا حالا شماره موبایل بازجوی اطلاعاتی خودش رو داشته؟ کسی که حتی یکبار پاش به کلانتری باز شده میدونه یه افسر کلانتری با یه مظنون انقدر با صبر و تمانینه صحبت نمیکنه چه برسه به یک افسر اطلاعاتی با یک مظنون گول خورده به قول خودشان چپ گرا؟

علی کلایی: بهرنگ جان انتشار این فایل خطا اندر خطاست و صد در صد به ضرر بازداشتی. حفظ نیرو مبناست نه به فنا دادن نیرو عزیز من. این کار شما قلیان رو به فنا میده. کار خوبی نکردی برادر من

ایبیسی در یوتیوب: «وزارت اطلاعات می‌تواند با استناد به همین ویدئو، پرونده این دخترک را به اتهام تشویش اذهان عمومی و انتشار خبر کذب را برای رسیدگی به دادگاه تحویل دهد. این دختر ظاهراً با مستند سازی موضوع ادعای شکنجه دروغین و تکرار کلمه شکنجه و قتل در مکالمه تلفنی‌اش و ضبط آن، در صدد تهیه مدارک و اسناد برای ارائه به اداره مهاجرت یک کشور اروپائی برای اخذ پناهندگی است. اکثر ایرانیها با مراجعه به ادارات مهاجرت و عموماً کشورهای اروپایی و بمنظور اخذ پناهندگی سیاسی، متوسل به داستانهای ساختگی و دروغ  مبنی بر شکنجه و زندانی شدن بدلائل سیاسی و مذهبی میشوند. بعضی از این افراد از قبل مراحل و شرایط اخذ پناهندگی در کشور مورد نظرشان را میدانند، بنابر این قبل از خروج از ایران اقدام به سندسازی و جمع آوری مدارک میکنند. اگرچه افرادی هم هستند که بر اساس قوانین پناهندگی آن کشور واقعاً واجد شرایط پناهندگی بوده وبعضاً حتی با واقعی بودن ادعا، تقاضای آنها رد می‌شود. داستان افراد گی و پیدا کردن شریک جنسی برای اثبات ادعای گی بودن و اخذ پناهندگی هم خود کمدی تلخی است که نیاز به توضیح نیست. متاسفانه عملکرد و برخوردهای نسنجیده و غیر مسوولانه عده‌ای از افراد خودسر و آموزش نادیده نیروهای انتظامی و امنیتی و فقدان یک سیستم بررسی و پاسخگویی شفاف به شکایات مردم و از طرفی فساد حاکم بر قوه  قضائیه، هر ادعائی حتی غیر واقعی و کذبی مبنی بر شکنجه و رفتار غیر اخلاقی از جانب نیروهای امنیتی و انتظامی باورش را ممکن سازد».

الناز: با همین که زنگ زده به بازجو و یه همچین مکالمه‌ای داشته و بعد اون رو بدون آگاهی طرف ضبط و از طریق یه نفر خارج از ایران (و هیچ کس هم نه بهرنگ زندی) منتشر کرده می‌تونند پرونده‌ش رو کلی سنگین‌تر کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دیگه معلوم شد تو کارگر نیستی ! وگرنه چرا با حقوق زیر خط فقر حاضر شده بودی اونجا کار کنی ؟ ! بعد وقتی حقوقتو چند ماه ندادند، دیگه چرا به کار ادامه داادی ؟ ! دیدی ؟ ؟ ؟ !

  2. بابا، چقدر ادای کارگرا رو درمیاری سپیده جان؟ این ها با حقوق ماهی 30، 40 میلیون کارگرند یا شما ؟ !

  3. خدا لعنت کنه کسی که به بهونه حقوق کارگر خودش میندازه وسط اعتصابات و از ساده گی کارگر نهایت سو استفاده و جاسوسی و وطن فروشی برای همدست هاشون تو خارج از کشور گرارش و فیلم می فرستادن شرم تون باد و شرمنده امام و شهدا و این ملت نجیب باشین مرگ بر منافق مرگ بر کمونیست مرگ بر وطن فروش و خاین به وطن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا