خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“موسوی خوئینی سخنگوی اتاق فکر خاموش چپ سنتی است”

یک عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با گفتارنامه درباره مصاحبه ی موسوی خوئینی ها و این که آیا این اظهارات در برهه کنونی به هنگام بود یا خیر می گوید: در هنگامی که همه دارند در یک حوزه سخن می گویند، طبیعی است اگر کسی حرفی دارد باید در همان زمان مطرح کند. از منظر آقای موسوی خوئینی ها اگر این مصاحبه و محتوای این گفتار بخواهد از یک تغییر مسیر و اصلاح برداشت جلوگیری کند در بهترین زمان ممکن حرف ها مطرح شده است، در خارج از زمان مورد بحث هرچه گفته شود قطعا شنیده نخواهد شد.

محمد صادق جوادی حصار معتقد است آقای خوئینی ها سخنگوی اتاق فکر خاموش چپ های سنتی ایران است که در هر مقطعی به اقتضای شرایط، یک پرتو افشانی می کند و باز به همان اتاق فکر باز می گردد و دنبال کار خود را می گیرد.

به عقیده جوادی حصار، رخ نمایی موسوی خوئینی به این معنا است که اگر احساس نیاز شد آن بخش به حاشیه رانده شده، ظرفیت خود را برای پشتیبانی به میدان بیاورد.

این عضو حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از اظهارات خود می گوید: اصلاح طلبان گذشته ی مرحوم هاشمی را  فراموش و با آن آشتی کردند. هر چند همه باید بدانند  وقتی ما از فردی  حمایت می کنیم این حمایت چشم بسته و تمام و کمال نیست! ممکن است با بخش هایی موافق نباشیم. منظور از مرزبندی ها دقیقاً همین است که نوع و اندازه حمایت و چرایی حمایت کردن ها مشخص باشد.

جوادی حصار در پاسخ به این که «آیا با نقد تاریخی تمامی چهره ها در سپهر سیاسی ایران موافقید» اظهار داشت: با رعایت یک قید که قید حق گویی است حتما می توان سراغ تمامی کسانی که بازیگر سیاسی بوده اند رفت و آنان را نقد کرد. همه ی کسانی که در معرض قدرت سیاسی بوده اند مصون از خطا و اشتباه نبوده و نیستند.

این فعال سیاسی رسانه ای می گوید ملاحظات را باید در نظر گرفت. این روزها درگیر تخریبیم نه نقد! پس وقتی می خواهیم چهره ها را به نقد بکشیم اگرچه می گوییم دچار تقدس زدگی نباید شد اما این به معنای تخریب و چسباندن هر خطایی به هر چهره ای نیز نمی تواند باشد. هر چهره ای در فضای مناسب باید نقد شود یعنی دقیقاً سره از ناسره جدا شود. مراقبت قطعاً ضروری است. نمی توان به اسم نقد، تخریب کرد و حالا که در این زمانه فضای نقد آغشته است به هتاکی و تخریب بیشتر از همیشه باید از فضای نقد و چهره ها مراقبت نمود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا