خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زباله‌ها را نیز به دیار نیما نفرستید!

افشین علا، شاعر، در یادداشتی تلگرامی خطاب به استاندار مازنداران از او خواست که برنامه‌ی انتقال و دپور زباله‌های این استان به «بلده» در «نور» لغو شود.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت آقای علا در پی می‎آید:

حضور گرامی جناب آقای حسین زادگان
استاندار محترم مازندران

با سلام و تحیت
🔻ظاهرا قرار است مشکل قدیمی انباشت زباله ی بخش هایی از استان عزیزمان با دپوی آنها در اراضی بلده ی نور برطرف شود! مصرانه از جناب عالی تقاضا می کنم مانع این کار شوید.

🔻می دانم که قانون دست مسئولان را برای احداث صنایع کلان در اراضی تحت اختیار دوائر دولتی باز گذاشته است و محدودیت هایی مانند آنچه که پیش پای شهروندان در ساخت و سازهای مسکونی، تجاری، صنعتی و… در اراضی مختلف شهری و روستایی قرار دارد مقرر نکرده است. اما از مسئولان محترم انتظار می رود با وجود بسط ید در تخصیص اراضی به صنایع گوناگون، قبل از هرگونه واگذاری، ملاحظات اقلیمی و فرهنگی را نیز در نظر بگیرند.

🔻می دانید که منطقه ی باستانی بلده در عین آن که یکی از خوش آب و هواترین نواحی ییلاقی ایران است، صاحب تاریخی پرافتخار و چهره های بی شمار در ساحت فرهنگ، علم، هنر، ادب، فقه و سیاست نیز هست.

🔻علاوه بر این، طبیعت بکر، منابع آبی سرشار، گونه های منحصر به فرد گیاهی و نمونه های کمیابی از حیات وحش، از ویژگی های این اقلیم زیبا و دل انگیز است.

🔻برای بنده که چندی پیش به واسطه ی حضور خانه و مزار و یادگارهای نیمای بزرگ، پیگیر تبدیل شدن شهرستان نور و روستای پرافتخار یوش بلده به عنوان قطب ادبیات معاصر کشور بودم، جای بسی شگفتی و اندوه است که می بینم آن رویا به فراموشی سپرده شد، اما انتقال زباله به این خطه در دستور کار قرار گرفت!

🔻البته با شناختی که از سوابق درخشان جناب عالی دارم بعید می دانم با این تصمیم موافقت کنید. بلکه انتظار می رود به جای آن، به غنای فرهنگی این خطه ی هنرخیز بیندیشید. هرچند واقعیات تلخ موجود در فضای استان، توسعه ی فرهنگی و هنری نور و بلده را ذیل نام نامی نیمایوشیج به چیزی شبیه “افسانه” تبدیل کرده است.

🔻عرض آخر این که اگر قرار نیست زباله های غفلت از ساحت فرهنگ و هنر غنی خطه ی نور و بلده و یوش زدوده شود، لااقل زباله های استان را نیز به دیار نیما نفرستید!

با تجدید ارادت
✍🏻افشین علا
🗓بهمن ۹۷

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا