خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای درگیری ستاد امر به معروف و وزارت گردشگری چیست؟

فارس نوشت: «علی دارابی، قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای برخورد با پدیده‌های بدحجابی و بی‌حجابی گفت: ما در اماکن زیر نظر وزارت گردشگری، کنترل‌های لازم را داریم و مأموران ما به افراد بی‌حجاب تذکر می‌دهند. حتی در این زمینه مأموران را هم افزایش داده‌ایم.

هتل‌ها و بوم‌گردی‌ها هم ملزم به رعایت حجاب هستند

وی ادامه داد: موضوع توجه به حجاب در وزارت گردشگری به این‌ها ختم نمی‌شود و هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها و اماکنی که از ما مجوز می‌گیرند، ملزم هستند که به موضوع حجاب توجه کنند. در همین زمینه، آقای ضرغامی، وزیر گردشگری اعلام کرده‌اند اگر جایی پس از چند بار تذکر موضوع حجاب و عفاف را جدی نگرفت به صورت قانونی با آنها برخورد کنید.

حفظ مرزهای عقیدتی و فرهنگی مهم‌ترین موضوع صیانت از فرهنگ است

دارابی با بیان اینکه موضوع بی‌حجابی از چشم مأموران دور می‌ماند، گفت: گاهی مشاهده می‌شود، خانم‌ها برای چند لحظه روسری را برمی‌دارند تا عکس بگیرند و این اتفاقات ممکن است از چشم مأموران دور بماند و همان عکس در فضای مجازی پخش و جنجال ایجاد کند. باید مردم ما هم توجه داشته باشند که صیانت از فرهنگ، فقط صیانت از آثار تاریخی نیست و حفظ مرزهای عقیدتی و فرهنگی مهم‌ترین موضوع صیانت از فرهنگ است.

شورای امر به معروف در وزارت گردشگری تشکیل شده است

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتقادات ستاد امر به معروف درباره بی‌توجهی وزارت گردشگری به اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: ما شورای امر به معروف در وزارتخانه داریم و جلسات آن هم منظم برگزار می‌شود و مصوبات هم دارد، اما دوستان ستاد بدون اطلاع درباره برنامه‌های ما نقد می‌کنند و ای کاش قبل از این صحبت‌ها از ما درباره اقدامات سؤال می‌کردند.

به دنبال اظهارات علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص فعالیت شورای امر به معروف و نهی از منکر این وزارتخانه حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده، معاون دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه طبق مواد ۱۰، ۱۸و ۲۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر موظف است علاوه بر ترویج فرهنگ فریضتین، دبیر و جانشین شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه خود را پیشنهاد دهد و در صورت تایید برنامه‌های دبیر توسط ستاد سپس جلسات شورا تشکیل شود.

وی افزود: تاکنون از وزارت گردشگری فردی به عنوان دبیر و جانشین شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه معرفی نشده است.

صادق‌زاده با اشاره به مواد ۹ و ۳۸ دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: دستگاه‌ها موظفند گزارش واقعی و دارای خروجی عملکرد خود در خصوص امر به معروف و نهی از منکر را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارائه دهند که متاسفانه علی‌رغم مکاتبات و رایزنی‌های مختلف هنوز گزارشی از وزارت گردشگری به دست ما نرسیده است.

معاون دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: بعد از تذکر رئیس جمهور در جلسه هیات دولت به وزیر گردشگری، ظاهرا جلسه‌ای به‌ عنوان امر به معروف بدون معرفی دبیر جدید برگزار شده و به نظر می‌رسد بیشتر جنبه تشریفاتی داشته و هیچ خبر و گزارشی به ستاد داده نشده است.

وی تشکیل شورای صوری را فاقد وجاهت قانونی و همچنین مصداق اتلاف وقت برشمرد و تأکید کرد: درخواست ما از مسئولان، جدیت در کار با خروجی‌های مشخص است.

معاون دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر همچنین با ابراز تأسف از عدم ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب به واحدهای زیر مجموعه وزارت گردشگری گفت: تاکنون به درخواست‌های ستاد برای دلایل عدم ابلاغ شاخص‌ها نیز پاسخی نداده‌اند که زیبنده یک دستگاه فرهنگی در دولت مردمی و انقلابی به رغم تذکرات رئیس جمهور محترم نیست.

این مسئول در ستاد امر به معروف و نهی از منکر هشدار داد: اگر وزارت گردشگری بخواهد به این رویه قانون گریزی و استنکاف ادامه دهد با توجه به مطالبات مردمی از طرق قانونی دیگر اقدام خواهیم کرد.

صادق زاده، تقویت و حمایت از رویکردها و مواضع خوب دولت را یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: در عین حال برای تقویت دولت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، با هیچ مقام و مسئولی اهل مسامحه و مجامله نیستیم».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. دزد پررو یقه صاحبخانه را می گیرد
    آقای ضرغامی به مدت 10 سال در فاصله سال ‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ در ایران ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت. او در این سالها تا توانست عده زیادی سلبریتی که با او همفکر و همراه بودند را در زمینه هنر، سینما، ورزش، رسانه تلویزیون، ورزش ، سیاست و ادبیات پرورش داد تا در روز موعود به عنوان لیدر و جاده صاف کن برای او عمل کنند. این افراد با وجود ثروت کلانی که با بذل و بخشش ایشان بدست آوردند و شاهانه زندگی میکردند نمک نشناسی نکردند و درست در آغاز اغتشاشات با اولین فراخوان مخفی ای که او داد خودشان را به خطر انداختند و رهبری اغتشاشات را به عهده گرفتند. اکنون خود آقای ضرغامی بطور خزنده هر روز خودش را با جریانات معاند و بر انداز با روش های مختلف خصوصا تویت های مرموزانه هماهنگ میکند. طوری عمل میکند که انگار نه انگار این ها حاصل عمل خائنانه خودش هستند و حالا از مسئولین انتقاد میکند و در این روزهای سخت که باید حرف هایش آرامش بخش باشد هیزم به آتش دشمن می ریزد. او مرموزانه حرف های حق را در روزهای ناحق میزند چون میداند با این روش آتش فتنه را بیشتر شعله ور می شود. باید گفت او دزد پررویی است که یقه صاحبخانه را گرفت و ول کن ماجرا نیست. خلاصه کلام اینکه اگر قرار است لیدر ها را بگیرند اول باید به سراغ او بروند.
    یا حق
    کارمند صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا