خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نشست خبری کی روش و لیپی پیش از بازی ایران و چین

‘کارلوس کی روش’ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید تیمش برای صعود به مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا آماده است.

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر تیم ملی فوتبال چین گفت: به همه کسانی که به این نشست آمده‌اند خیر مقدم می‌گویم. این بازی برای ما یک بازی دیگر است. هر دو تیم ایران و چین آماده صعود هستند.

او افزود: مهم‌ترین مساله این است که آماده بازی با چین باشیم. در این لحظه، بازی با چین مهم‌ترین بازی زندگی ما است. دلیل آن هم خیلی واضح است؛ صعود به مرحله بعد و انجام بازی دیگر. همیشه بازی پیش‌روی برای مربیان مهم است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: چین تیم خیلی خوب و مستحکمی است. آن‌ها تیمی هستند که مربی بزرگی چون لیپی آن را هدایت می‌کند و از نظم و سازماندهی خوبی برخوردار هستند. کار سختی برابر تیم ملی چین خواهیم داشت و از اینکه برابر چین بازی داریم هیجان داریم. از اعتماد به نفس بالایی برخورداریم و معتقدیم از شانس بالایی برخورداریم. ما تیمی جاه‌طلب هستیم و آرزوهای خودمان را داریم و تلاش می‌کنیم از فرصت‌های‌مان در هر مسابقه بهره ببریم.

وی ادامه داد: ما نسبت به قبل هشیارتر هستیم. فکر نمی‌کنم بد باشد با لبخند به مسائل نگاه کنیم. البته همه بازی‌ها با هم متفاوت هستند و هیچ دو بازی‌ای شبیه هم نیست. بازی فردای ما برابر چین است. یک داستان متفاوت و یک بازی متفاوت. ما آمادگی لازم را برای این ماجراجویی داریم. بهترین تلاش‌مان را خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد از درس‌هایی که در این سال‌ها یاد گرفته‌ایم، استفاده کنیم و پیروز میدان باشیم؛ چه درس‌هایی که موفق بودیم و چه درس‌هایی که موفق نبودیم.

او درباره صحبت‌های لیپی که ایران را تیمی قدرتمند خطاب کرده بود هم گفت: شنیدن این صحبت‌ها از یک مربی بسیار بزرگ مثل لیپی باعث افتخار است. من افتخار این را دارم که سالیان بسیار زیاد شاگرد این مربی بزرگ بوده‌ام. تک تک بازی‌ها برای ما حکم فینال را دارد. به تمام بازی‌ها را به عنوان یک فینال نگاه می‌کنیم. در اینگونه بازی‌های حذفی هیچ تاریخچه و گذشته‌ای به شما کمک نمی‌کند. رنکینگ، آمار و اعداد کمکی نخواهد کرد. مساله‌ای که مهم هست، شخصیت، کاراکتر و نظم و انضباط بازیکنان درون زمین است و اینکه در آن روز بازیکنان چقدر بتوانند احساسات‌شان را کنترل کنند. همین امروز به بازیکنانم گفتم فوتبال یک بازی ساده است. باید سعی کنند لذت ببرند، بجنگند و گل بزنند. این تاکتیک ما است. اگر بتوانیم آزادانه و با انگیزه لازم این کار را انجام دهیم مطمئنان فرصت‌های خوبی هم خواهیم داشت تا بتوانیم به پیروزی برسیم.

کی‌روش ادامه داد: مطمئنا وظیفه من به عنوان سرمربی این است که همه مسائل را با جزییات بررسی کنم و تیم حریف را آنالیز کنم. چین تیمی بسیار محکم دارد. تیمی که از لحاظ روحی و روانی بسیار محکم نشان داده‌اند. دو بار با وجود اینکه در بازی عقب افتادند توانستند به بازی برگردند و این نشان دهنده آمادگی و قدرت روحی و روانی چین است. برای من بهترین بازیکن چین، همبستگی تیمی آن‌هاست. نمی‌توانیم از این همبستگی چشم پوشی کنیم. فلسفه من همیشه این بوده است که به همه حریفان احترام بگذارم اما واقعیت این است که تیم من برایم آنقدر مهم است که زیاد به تیم حریف اهمیت نمی‌دهم. مهم‌ترین مطلب برای من این است که بازیکنانم تا سر حد توان کارشان را به خوبی انجام بدهند. وقتی که در کنار بازیکنی مثل شجاعی حضور دارم که سه جام جهانی را تجربه کرده است و چهارمین حضورش در جام ملت‌ها را تجربه می‌کند، افتخار می‌کنم. توجه همه را مخصوصا در ایران به این نکته جلب می‌کنم که اینگونه بازیکنان باید احترام‌شان حفظ شود و قدردان زحماتی که برای کشور کشیده‌اند، باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا تاکتیک تیمش برای گل نخوردن در بازی‌های بعدی است یا ایران یک بازی سراسر تهاجمی به نمایش می‌گذارد، گفت: ان‌شاءالله، امیدوار هستیم که فردا هم گل نخوریم. واقعیت این است که من رابطه گل نخوردن و یک فوتبال هجومی را متوجه نمی‌شوم. البته شاید این من هستم که این رابطه را متوجه نمی‌شوم. همیشه سعی کرده‌ام یک نگاه بسیار ساده به فوتبال داشته باشم. دو حالت وجود دارد. یا شما توپ را دارید و باید با یک ذهنیت بسیار مثبت بازی کنید و یا توپ را در اختیار ندارید که باز هم باید با ذهنیت مثبت بازی کنید و توپ را پس بگیرید. ۳۷ سال است که تجربه مربی‌گری دارم و زمانی هم که فوتبال بازی می‌کردم همیشه نگاهم همین بوده است. سعی کرده‌ام به بازیکنانم همین نگاه ساده را بگویم. چه وقتی که توپ را داریم با ذهنیتی مثبت و وقتی هم که توپ را نداریم باز هم با ذهنیتی مثبت توپ را به دست بیاوریم و گل بزنیم.

او در مورد اینکه ایران در جام‌جهانی تیمی مدعی نبوده است اما در آسیا به ایران به عنوان یک مدعی نگاه می‌شود هم بیان کرد: به هیچ عنوان ما علاقه نداریم کت یک تیم مدعی را بر تن کنیم و برعکس همیشه تلاش ‌بکنیم لباس تیمی را بر تن کنیم که به همه حریفان احترام می‌گذارد و نگاه ما به همه حریفان یکسان است. سعی می‌کنیم با بهترین عملکردمان این واقعیت را همیشه متوجه باشیم که هر تیمی نقاط ضعف و قوتی دارد. همیشه تلاش می‌کنم هنر بردن را به بازیکنانم یادآوری می‌کنم. در اینگونه بازی‌های حذفی که همه چیز برای برنده است و هیچ چیز برای بازنده، من روی تجربه بازیکنانم حساب ویژه‌ای باز کرده‌ام. باید از لحاظ روحی و روانی محکم باشند و احساساتشان را کنترل کنند و مهم‌ترین مطلب اینکه با آزادی عمل بازی کنند و اگر لازم باشد ریسک بکنند. به بازیکنانم گفته‌ام این بازی دیگر هیچوقت تکرار نمی‌شود. فرصتی هست که یک بار در زندگی‌شان تکرار می‌شود و باید با آزادی عمل از آن لذت ببرند.


مارچلو لیپی سرمربی تیم ملی فوتبال چین در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تیم ملی فوتبال ایران گفت: بعد از بازی برابر تایلند توانستیم ریکاوری خوبی داشته باشیم و برای مسابقه آماده شدیم.

او افزود: همه ما برای بازی فردا برابر ایران آماده هستیم. البته یک جلسه تمرینی امروز داریم و بعد از آن به سراغ بازی با ایران خواهیم رفت. بعد از این تمرین خواهد بود که آخرین تصمیمات را درباره ترکیب تیم و برنامه‌هایی که قرار است برابر ایران اجرایی کنیم خواهم گرفت.

خبرنگاری از لیپی درباره تیم ملی ایران پرسید که تاکنون در ۴ بازی گلی دریافت نکرده است و این‌که او چه برنامه‌ای برای باز کردن دروازه ایران دارد که لیپی پاسخ داد: ایران تیم بسیار خوب و منظمی است که ساختار و سازماندهی حساب شده‌ای دارد. آن‌ها همین تابستان در جام جهانی بازی کردند. از نظر فیزیکی ایران تیم بسیار قدرتمند و با سازماندهی خوب است. می‌دانیم که بازی دشواری برابر این تیم خواهیم داشت. با این حال در فوتبال شما چیزی را از پیش نمی‌دانید. ما هم توانمندی خودمان را داریم و برای کسب نتیجه و خلق چیزی مهم برای چین تمام تلاش‌مان را خوهیم کرد.

وی ادامه داد: ما برابر ایران باید تلاش کنیم که اشتباهی نداشته باشیم. اشتباه برابر ایران به منزله جریمه‌ای سنگین خواهد بود. من در تمرینات اخیر تیمم تاکید زیادی روی کارهای دفاعی داشتم. بعضی وقت‌ها اشتباهات دفاعی داشتیم.  نباید اجازه دهیم چنین اشتباهاتی برابر ایران تکرار شود. ایران بازیکنان خوب و فرصت طلبی دارد و باید کاملا مراقب آن‌ها باشیم.

لیپی افزود: از نظر شخصی کسب نتیجه با تیم ملی چین برای من بسیار رضایت بخش خواهد بود. البته نباید فقط نتیجه را مدنظر قرار داد. پیشرفت ممکن است در سبک بازی هم خودش را نشان دهد، مثل نسل جدیدی که وارد فوتبال می‌شوند. اگر بتوانم با تیم ملی چین نتیجه‌ای خوب کسب کنم افتخار بزرگی برای من خواهد بود.

سرمربی چین در پاسخ به این پرسش که از دو سال قبل که برابر ایران بازی کردید تا امروز چقدر پیشرفت کرده‌اید، بیان کرد: از نظر من هم چین و هم ایران نسبت به آن بازی و آن زمان پیشرفت‌هایی داشته‌اند. ما خودمان از جنبه‌های مختلف نسبت به قبل پیشرفت کرده‌ایم و این را در همین مسابقات نشان داده‌ایم. ایران هم نسبت به آن زمان پیشرفت کرده است و در جام جهانی عملکرد خوبی داشت. هر دو تیم پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند. البته که توانایی‌های ایران بیشتر از ما است.

لیپی در خصوص سیستم کمک داور ویدئویی(VAR) هم اظهار کرد: من کاملا به استفاده از این فناوری در فوتبال موافق هستم. به نظرم در تمام مسابقات باید از این فناوری استفاده کرد. این فناوری باعث می‌شود اشتباهات بزرگ در مسابقات خیلی کم شود و نتیجه بازی خیلی شفاف‌تر باشد. به همین خاطر کاملا موافق هستم و معتقدم که برای همه مفید است.

او درباره تقابلش با کارلوس کی‌روش هم گفت: ما همه می‌دانیم که ایران تیم خیلی خوبی در آسیا است و اگر رنکینگ فیفا را ملاک قرار دهید، گفته من را تایید می‌کنید. ایران در بین تیم‌های آسیایی در صدر رنکینگ است و چین در رده ششم. برای اینکه با چنین تیمی مقابله کنیم باید از نظر تاکتیکی در سطح بالایی باشیم و بازی بدون اشتباهی داشته باشیم و کاملا تمرکزمان معطوف به بازی باشد. همانطور که گفتم در فوتبال هر چیزی امکان‌ پذیر است. اگر شما بازی کره‌جنوبی و بحرین را دیده باشید، می‌بینید که در فوتبال هر اتفاقی می‌تواند رخ بدهد. بحرین از کره عقب افتاده بود ولی به بازی برگشت. به همین خاطر برای ما هم در بازی برابر ایران هرچیزی امکان پذیر است.


مسعود شجاعی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل چین گفت: در چهار بازی گذشته ما موقعیت‌های صد درصد گل داشتیم و تیمی که دفاعی بازی می‌کند، نمی‌تواند به این اندازه موقعیت‌گل داشته باشد. ما خوب حمله می‌کنیم و به خاطر همین گل نمی‌خوریم.

او ادامه داد: تیم چین با سرمایه گذاری‌ای که انجام داده، در فوتبال چیزی فراتر از استاندارد جهانی کار کرده است. این نشان می‌دهد آن‌ها به دنبال این هستند تا سطح فوتبالشان را ارتقا دهند. این مسئله را می‌توانید از قراداد بستن با مربیان و بازیکنان تراز اول فوتبال دنیا بفهمید و البته این‌که آن‌ها یک لیگ قوی ساخته‌اند تا تیم ملی خود را تقویت کنند.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران افزود: از بازی آخری که دو سال پیش با چین در ایران انجام دادیم، حریف‌مان خیلی پیشرفت کرده است. تیم چینی که من دیدم و آن را آنالیز کردیم، تیم به نسبت بهتری شده‌ است. همانطور که کی‌روش گفت، آن‌ها تیم یک دست‌تری شده‌اند و مطمئنا فردا بازی سختی خواهیم داشت.

شجاعی اضافه کرد: ما راه درازی در پیش داریم اما چیزی که من در مقایسه با تیم‌های گذشته می‌بینم، این بوده که در دوره‌های گذشته ما به خاطر یک سری مسائل جزئی از مسابقات حذف شدیم. در این دوره تیم خوبی داریم. در دوره‌های گذشته هم تیم‌های خوبی داشتیم.

او ادامه داد: چیزی که می‌توانم به عنوان کاپیتان تیم بگویم این است که با احترام به تیم‌های دوره‌های گذشته، این تیم در عین کیفیت بالا خیلی «تیم» است و این نکته بسیار مهم و کلیدی است. بازیکنان اینجا همه افتاده و فروتن هستند و همه بی ادعا هستند.

شجاعی در پایان اظهار کرد: نکته مهمی که به ما انگیزه داده، این است که ما با رویای بزرگی به این رقابت‌ها آمده‌ایم و دوست داریم که همه مردم  با ما همراه شوند. ما سخت تلاش می‌کنیم تا این راه باقی مانده را طی کنیم و به رویای خودمان برسیم. دوست نداریم زود به خانه برگردیم.  امیدوارم که این اتفاق بیفتد.


ژنگ ژی کاپیتان تیم ملی فوتبال چین در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ایران گفت: ما سال گذشته برای انتخابی جام جهانی روسیه دو بار با ایران بازی کردیم به همین خاطر شناخت نسبی از همدیگر داریم. ما از تیم ملی ایران شناخت خیلی خوبی داریم. مهم‌ترین ویژگی آن‌ها قدرت فیزیکی بازیکنان ایرانی است. ثبات در کادر فنی به این تیم کمک کرده است.

وی افزود: ایران مهاجمان خیلی خوبی دارد و فوتبال زیبایی بازی می‌کند. فردا مدافعان ما کار سختی برابر مهاجمان قوی و قدرتمند ایران خواهند داشت.

کاپیتان تیم ملی فوتبال چین درباره استفاده از سیستم VAR در ادامه جام ملت‌های آسیا، گفت: فناوری VAR در لیگ چین اجرا می‌شود و ما بازیکنان با این فناوری آشنایی داریم و این می‌تواند به سود ما باشد. همان طور که مربی ما گفت این فناوری برای فوتبال مفید است و به داورها خیلی کمک می‌کند و مانع تصمیمات اشتباه داوران در خیلی از صحنه‌ها می‌شود.

او در پایان صحبت‌هایش به شانس تیمش برای کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و گفت: ما با گوانگژو اورگراند قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شدیم ولی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا کار بسیار سخت‌تری است. تیم‌های خوب زیادی در این رقابت‌ها حضور دارند. سرمربیان بزرگ و نامداری در این جام هستند و البته کیفیت بازیکنان بزرگ را در این مسابقات نمی‌توان نادیده گرفت. همه تیم‌ها می‌خواهند برنده شوند.  هدف ما این است که به جاه طلبی خودمان در جام ملت‌ها ادامه دهیم. باید سخت تلاش کنیم. نسل جدید بازیکنان چینی باید خودشان را ثابت کنند. من خیلی به این بازیکنان اعتقاد دارم. بازیکنان باید به پیشرفت خودشان ادامه دهند و بهتر و بهتر شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا