خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام حمایت ترکیه و چین از نیکلاس مادورو

سخنگوی رئیس‌جمهوری ترکیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، پس از آنکه رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خود را رئیس‌جمهوری موقت این کشور آمریکای لاتین دانست، رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با نیکولاس مادورو از او حمایت کرده است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس‌جمهوری ترکیه در پیامی توئیتری نوشت: رئیس‌جمهوری ما تماس گرفت و حمایت ترکیه از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را ابراز کرده و گفت “برادرم مادورو! ایستادگی کن، ما در کنار تو ایستاده‌ایم.”

خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا چهارشنبه خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت این کشور اعلام کرد و توانست از حمایت واشنگتن و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین برخوردار شود. همین تحولات موجب شد تا رئیس‌جمهوری ونزوئلا که از ۲۰۱۳ قدرت را در دست دارد، به روابط با آمریکا خاتمه دهد.


وزارت خارجه چین امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، پکن مخالف هرگونه مداخله در امور داخلی ونزوئلا است و از دولت مشروع این کشور برای حل و فصل این بحران حمایت می‌کند.

هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با دقت تحولات ونزوئلا را زیر نظر داریم و از تمامی طرفین درخواست داریم خویشتنداری کنند. چین از دولت ونزوئلا در تلاشش برای برقراری ثبات، حفظ حاکمیت ملی و استقلال حمایت می‌کند. ما همواره به اصل عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها متعهد هستیم و با هرگونه مداخله در امور داخلی ونزوئلا مخالفت می‌کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا