خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک حرکت انقلابی در هلال احمر

یکی از مخاطبان انصاف نیوز در یادداشتی با عنوان «حرکت انقلابی در هلال احمر در چهل سالگی انقلاب اسلامی» نوشت:

غروب پنجشنبه 27 دی ماه، جمعیت هلال احمر رسماً در سایتش اعلام کرد در جلسه شورای عالی هلال احمر، پس از قرائت نتایج بررسی‌های کمیته تحقیق و تفحص، تخلفات اداری یا قانونی برخی افراد در این جمعیت محرز شده است.

ماجرا از 19 آذرماه شروع شد. در پی تغییر دبیرکل جمعیت هلال احمر، چند تن از مدیران ارشد این جمعیت که همگی از منصوبان علی اصغر پیوندی، رییس این جمعیت بودند به صورت جمعی استعفا کردند و تغییر شتابزده دبیرکل و عدم شفافیت مالی را به عنوان دلیل استعفایشان اعلام کردند. در یکی از نامه‌های استعفا، کاملاً آشکارا به تغییر شتابزده دبیر کل اعتراض شده و آمده بود با توجه به تغییر ناگهانی دبیرکل که در میانه میدان اصلاح ساختار مالی و اقتصادی و شفاف‌سازی پیشتاز بود و نظر به وجود مسایل غیرشفاف مالی در تصمیم‌گیری‌ها و برخی انتصابات و در نهایت به دلیل عدم اقناع وجدانی نسبت به عملکرد موجود، از این مسوولیت‌ها استعفا صورت می‌گیرد.

شواهد و اسناد منتشر شده نشان می‌داد، تغییر دبیرکل و استعفاهای صورت گرفته در پی اعتراضات و اختلافات بر سر رویکردهای اقتصادی رییس جمعیت است و جای تأمل جدی دارد. در نتیجه به سرعت شورای عالی این جمعیت وارد میدان شد و کمیته‌ای برای تحقیق و تفحص درباره ادعاهای مطروحه تشکیل داد. در آغاز قرار بود این کمیته نتایج بررسی‌هایش را ظرف 15 روز به شورا اعلام کند اما در زمان مقرر مهلت دیگری خواست و نهایتاً پس از یک ماه، گزارشش را به شورای عالی ارائه کرد.

در خبری که از این جلسه منتشر شده، صراحتاً به وجود تخلفات اداری و قانونی در 5 پروژه اشاره شده است و در بیانیه‌ای که یک ماه قبل توسط دبیرکل پیشین این جمعیت منتشر شده است، اختلافات ناظر به نحوه اداره پروژه‌های اقتصادی با ارزش‌های مالی چند ده هزار میلیارد ریالی که مستقیماً توسط رییس جمعیت اداره می‌شوند اعلام شده‌اند و حالا می‌توان یقین داشت که نوک پیکان مستقیماً متوجه علی اصغر پیوندی رییس جمعیت است.

هر چند بروز تخلف و فساد مالی زیبنده نظام نیست اما برخورد هوشمندانه مدیران ارشد و اعضای شورای عالی هلال احمر در این میان امیدوارکننده بود و نشان از تداوم روحیه حق طلبی و قاطعیت در فسادستیزی نظام دارد. طبیعتاً طبق مصوبه شورای عالی و با حکم دادگاه اقدامات لازم برای بازیافت سرمایه‌های تضییع شده صورت خواهد گرفت اما ورود به موقع شورای عالی و کمیته تحقیق و تفحص نشان داد اعتماد بی بدیل مردم به جمعیت هلال احمر بی دلیل نیست.

علی اصغر پیوندی، پزشک اهل سرخه است و گمان می‌رفت که به رییس جمهور نزدیک است اما در سه ماه اخیر وی نتوانسته همراهی رییس جمهور را آنطور که وانمود شده جلب کند. در ماجرای واگذاری سهام بیمارستان ایرانیان دبی تلاش زیادی شد تا از انتساب پیوندی به رییس جمهور برای القای همراهی ایشان با واگذاری استفاده شود اما ناکام ماند و ماجرا آنطور که پیش بینی می‌شد پیش نرفت. یا در فقره تعیین سرپرست برای وزارت بهداشت، نام پیوندی هم بر زبانها افتاد و او در همان مقطع ملاقات‌هایی نمایشی با رییس و نمایندگان مجلس نیز ترتیب داد اما شخص دیگری برای این کار برگزیده شد. جدایی وی از رییس جمهور تا جایی پیش رفت که در سفر استانی دکتر روحانی به استان گلستان، پیوندی علی رغم حضور در این استان به غیر از دیدار عمومی، در سایر برنامه‌ها از همراهی با رییس جمهور بازماند و صرفاً توانست در حرکتی نمایشی، اعزام کاروان‌های سلامت (که میراثی بیست ساله در جمعیت هلال احمرند) را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح! کند.

حالا با تصمیم شورای عالی هلال احمر برای معرفی متخلفان به دستگاه قضایی، کار برای او بسیار سخت‌تر شده است و طبیعتاً مرزهای جدید دیگری نیز میان او و دولت و رییس جمهور تعریف خواهد شد. مرزهایی که شاید دیگر پیوندی توان برداشتن آنان را نداشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حرکت انقلابی دیگه اینه که مدیرروابط عمومی هلال احمر دوستای خودش رو اورده اونجا استخدام پیمانی کرده و اونجا رو تبدیل به حیاط خلوت دوستش آقای ر کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا