خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش قیمت سوخت برای افزایش حقوق مدیران ناکارآمد نفتی؟!

/ انتقاد یک مخاطب به همزمانی دو افزایش قیمت و حقوق /

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از افزایش ۶۴ درصدی حقوق نفتی‌ها خبر داده است. به گزارش خبرگزاری خانه ملت او گفته است:

«بودجه شرکت ملی نفت در سال ۹۷ بالغ بر ۳۱۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد در صورتی که در سال ۹۸ در لایحه دولت مبلغ ۶۱۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که اولا: دارای رشد ۵۱ درصد نسبت به سال گذشته است و ثانیا: ۴۵ درصد بودجه شرکت های دولتی را شامل می شود

بودجه شرکت ملی نفت ایران با تعداد ۲۸۶۰۳ نفر کارمند رسمی و ۲۸۰ نفر کارگر، مبلغ ۶.۲۰۰ میلیارد تومان است که بابت حقوق و دستمزد و مزایای مرتبط پیش بینی شده است

بنابراین حقوق شرکت نفتی ها نسبت به سال ۹۶ حدود ۶۴ درصد و نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۵ درصد رشد داشته است.

با توجه به عملکرد سال ۹۶ که مبلغ ۴.۴۰۰ میلیارد تومان بوده با لحاظ ۶ درصد افزایش سال ۹۷ و ۸ درصد مصوبه شورای حقوق و دستمزد، بابت شایستگی حدود ۱۴ درصد رشد داشت به همین جهت رقم سال ۹۷ به میزان ۵ هزار میلیارد تومان تعیین می شود که با رشد ۲۰ درصد در سال ۹۸ و پیش بینی ۵ درصد با دریافت مصوبه شورای حقوق و دستمزد بابت شایستگی به رقم ۶.۲۰۰ میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد سال ۹۸ می رسیم».

 

یکی از مخاطبان انصاف نیوز در واکنش به این اظهارات نوشت:

«سلام، از چند ماه پیش کمپین تبلیغی شدیدی راه افتاد مبنی بر اینکه سوخت در ایران ارزان است و یا قاچاق سوخت خیلی شدید است یا هدر دهی سوخت زیاد است و این مسایل.

از جمله سازمان بهینه سازی و رییس آن در این زمینه خیلی فعال بود.

حالا با این مصاحبه و این خبر، یکی از ریشه‌های این تبلیغات و دلایل و ذینفعان آن روشن می‌شود.

دولت قیمت سوخت را افزایش می‌دهد (که طبیعتا تبعات تورمی دارد) سپس افزایش درآمد آن صرف افزایش حقوق مدیران و کارمندان کم کار و ناکارآمد شرکت نفت و وزارت نفت می‌شود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. متأسفم ، متأسفم ، متأسف ، براي آنانكه بيخبر از واقعيات درون جامعه نفت هرچه دل تنگشان بخواهد ميگويند ، به جرأت و با جسارت مدعيم كه وزارت نفت هنوز يكي از كاراترين ، دقيقترين ، منظم ترين و شفافترين وزارتخانه كشور است ، مخاطب بي انصاف !! انصاف نيوز كه مديران و كارمندان شركت نفت را ناكارآمد و كم كار دانسته كاش پا را از جغرافياي زندگي و سكونتش بيرون ميگذاشت ، چشمهايش را ميشست و وجدانش را صيقل ميداد تا در بسياري از مناطق محروم ، بد آب و هوا و دورافتاده ، تلاشهاي صادقانه كاركنان زحمتكش و متعهد و وطندوست وزارت نفت را ميديد كه عليرغم محروميتها با چه شوقي كار ميكنند تا اين صنعت عظيم ملي سرِپا ، استوار و خلاق باقي بماند و موجب افتخار و مباهات همه ايرانيها و سرافرازي ايران در عرصه انرژي در سطح بين المللي باشد ، اين نهايت بي انصافي و ناجوانمرديست كه مجموعه بزرگ تلاشگران صنعت نفت كشور را در محدوده اندكي از كاركنان ستادي اين وزارتخانه بزرگ و گسترده در تهران ديد و قضاوت كرد ، اگرچه نظم ، وجدان كاري و تلاش همين كاركنان ستادي وزارت نفت نيز قابل قياس با كاركنان ساير وزارتخانه ها و ادارات دولتي نيست و گواه اين ادعا حركت روان و بدون بروكراسي دست و پا گير امور در وزارت نفت در مقايسه با ديگر سازمانهاي دولتي است كه داد مردم را درآورده اند ، كاش در قضاوتهايمان كمي انصاف هم داشتيم ، كاش …..

  2. کجات میسوزه…برو فیش حقوقی شرکت نفتی سال 95،96،97 رو مقایسه کن. بعد بیا نظر بده… خزئولات تحویل مردم میدی که چی بشه… محل مصرف صرفه جویی یارانه سوخت ربطی به حقوق پرسنل نداره، آمار پرسنل رسمی هم حدود 100 هزار نفره که تازگی منتشر شده….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا