خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت ده ونک

سایت انصاف نیوز قصد داشت تا با برگزاری یک میزگرد به آخرین وضعیت خانه‌های ده ونک بپردازد که بعد از یک ماه پیگیری با جواب سربالای دانشگاه الزهرا این میزگرد لغو شد. نماینده‌ی ساکنان ده ونک در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز به شرح وضعیت این خانه‌ها پرداخت؛ شهامتی معتقد است که در شرایط کنونی هیچ‌یک از دو طرف نمی‌توانند کاری کنند اما وکلای ساکنان به دنبال ارجاع پرونده به ماده 477 هستند.

رییس جمهور در نامه‌ای خواستار توقف طرح‌های توسعه‌طلبانه‌ی دانشگاه‌ها شده بود.احمد خرم، وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات، نیز در گفت‌وگو با برنامه‌ی‌ تلویزیونی آرمانگرام گفته بود: «دانشگاه الزهرا از رییس جمهور دستور گرفته بود که مرکز آموزش راه‌آهن که چهاردیواری دور آن بود به دانشگاه الزهرا اضافه شود ما هم این کار را کردیم، بعد دیدیم ادعای دانشگاه الزهرا روی خانه‌های سازمانی هم هست و به دنبال تصرف آن هستند؛ جلوی آن ایستادیم چون توافق ما مرکز آموزش بود.»

نماینده‌ی ساکنان خانه‌های ده ونک در مورد آخرین وضعیت این خانه‌ها گفت: «وضعیت قفل شده است، نه ما کاری میتوایم بکنیم نه آنها. وکلای ما پرونده را برای اعاده دادرسی (ماده 477) داده‌اند. افکار عمومی، دولت و گروه‌های اجتماعی مثل دانشجویان عدالتخواه مخالف دانشگاه هستند.

با توجه به اسناد جدید -مثل مصاحبه‌ی آقای خرم- خیلی‌ها معتقدند که با رانت زمین‌ها به دانشگاه الزهرا رسیده است و برای رای‌ها اعمال نفوذ شده است.»

او در مورد راه‌های پیش روی اهالی ده ونک گفت: «اعاده دادرسی راه پرهزینه‌ای است چون خیلی‌ها زیر سوال می‌روند؛ وکلا و کسانی که دنبال اعاده دادرسی هستند، گفته‌اند اگر سه نفر از مراجع اعلام کنند که حکم خلاف شرع بوده است ماده‌ی 477 اعمال می‌شود.

آقای لاریجانی، رییس قوه قضاییه، به یکی از نمایندگان مجلس گفته بود که نامه‌ای برای اعاده دادرسی به من نرسیده است، به نظر می‌آید او نظر مساعدی روی ابطال حکم دارد.

دیوان عدالت هم می‌تواند ورود کند اما این روش هم هزینه‌زا است، ما سعی می‌کنیم کم‌هزینه‌ترین راه را انتخاب کنیم چون به‌دنبال دعوای سیاسی نیستیم و مشکل‌مان ملکی است. ما حتی با دانشگاه الزهرا هم مشکل شخصی نداریم.

راه بعدی این است که در خود دولت مشکل حل شود؛ یعنی نامه‌نگاری شود و مشکل حل شود.»

شهامتی در ادامه افزود: «ما یک جلسه با حضور یکی از معاونان و چند نفر از مقامات بالای قوه قضاییه داشتیم که نظر آنها این بود که حق با اهالی ده ونک است.»

او در پایان گفت: «دانشگاه الزهرا از من و آقای صدرالساداتی و آقای طهماسبی شکایت کرده،‌ این به نفع دانشگاه نیست اگر حکم باطل شود این شکایت‌ها گریبانشان را می‌گیرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا