خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضور سه تیم از غرب آسیا در نیمه نهایی؛ اتفاق ویژه جام ملتها

ایرنا نوشت: شبکه فاکس اسپورتس روز شنبه در گزارش خود می نویسد: جام ملتها 2019 آسیا تا اینجای کار تورنمنتی به یاد ماندنی بوده و راه یافتگان به مرحله نیمه نهایی نیز حس خوبی را به آن افزوده اند.

جدا از ایران و ژاپن، 2 تیمی که تقریبا همه انتظار رسیدنشان به نیمه نهایی را داشتند؛ قطر و امارات متحده عربی میزبان، با نمایش هایی که اگر نگوییم شگفت انگیز، اما منسجم جهان را غافلگیر کرده اند؛ این در حالی است که شگفتی زمانی تکمیل می شود که بدانیم یکی از آنها بدون شک راهی فینال این دوره از رقابت ها خواهد شد.

و این همان موضوعی است که ما را به هدف اصلی خود از ارائه این گزارش باز می گرداند؛ سه تیم از منطقه غرب آسیا، به جمع چهار تیم پایانی راه یافته اند.

این اتفاق برای آخرین بار در سال 1996 رخ داد؛ زمانی که عربستان سعودی جام را بالای سر برد و امارات به جمع چهار تیم راه یافت؛ در واقع در تورنمنت آن سال هر چهار تیم نهایی از غرب آسیا بودند و ایران و کویت 2 تیم دیگر را تشکیل می دادند.

و حالا با توجه به این که هر سه تیم ایران، قطر و امارات تیم هایی خطرناک و تهدید کننده محسوب می شوند؛ این احتمال وجود دارد که جام قهرمانی بار دیگر توسط تیمی از منطقه غرب آسیا بالای سر برده شود.

در توضیح فاکس اسپورتس در خصوص تیم ملی ایران آمده است:
تیم ملی ایران با توجه به عملکردهای مقتدرانه اش از مرحله گروهی تا اینجای کار که در مرحله یک چهارم به در هم کوبیدن چین انجامید، تقریبا هیچ قدمی را اشتباه بر نداشته است.

قدرت آنها به نسبت مساوی در خط حمله و خط دفاعی تقسیم شده و «سردار آزمون» و «مهدی طارمی» به درکی از یکدیگر رسیده اند که بیشتر به رابطه ای خویشاوندی و بسیار نزدیک می ماند.

ایرانی ها با وجود «کارلوس کی روش» از نیروی محرکه و راهبری بهره می برند که بهترین بازی را از آنها می گیرد؛ بنابراین اگر آنها را در حال بالا بردن جام دیدید به هیچ عنوان غافلگیر نشوید.

آمار عملکردهای این تیم از قرار زیر است:

**مرحله گروهی
ایران 5 – یمن صفر
ویتنام صفر – ایران 2
ایران صفر – عراق صفر

**مرحله یک هشتم
ایران 2 – عمان صفر

**مرحله یک چهارم
چین صفر- ایران 3

تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی و در جستجو برای پایان دادن به حسرت 43 ساله خود در فتح عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا، دوشنبه پیش رو به مصاف ژاپن خواهد رفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا