خرید تور تابستان ایران بوم گردی

+ “کمیته ی حقیقت یاب بورسیه ها تشکیل شود”

“در صورتی که اثبات شود در خصوص بورسیه ها تخلفی صورت گرفته است، این موضوع یک فاجعه بزرگ ملی و غیر قابل چشم پوشی خواهد بود”.
به گزارش دریافتی انصاف نیوز، این مطلب را محمد فیروزی، نماینده ی مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حوزه ی انتخابیه ی خود بیان کرد و گفت: شایسته است همه ی خرمندان و عقلا نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.
محمد فیروزی افزود: کشوری که زینت یافته به دین مبین اسلام و خود را  وامدار سیره و سنت رسول (ص) و خاندان مطهرش می داند و آنگاه که حضرت علی (ع) آهن تفتیده بر دست برادرش عقیل می گذارد تا بیت المال را به او یاد آور شود، سزاوار نیست در برابر این رخداد نامبارک آن هم در مسیر علم، ساکت بنشیند و ضروری است مسوولان امر این موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری کنند.
فیروزی از همه ی نمایندگان خواست؛ با تکیه بر وظیفه ی نظارتی خود و به دور از هر نوع ملاحظات سیاسی، در برابر این تخلف احتمالی حساسیت نشان دهند.
محمد فیروزی با اشاره به این که اگر حتی یک مورد تخلف هم صورت گرفته باشد، بی شک چندین  تخلف در پوشش یک تخلف پنهان شده است، افزود: اول آن که؛ این افراد با استفاده از رانت و پارتی بازی، علاوه بر نداشتن شرایط علمی لازم پذیرفته شده اند که این علاوه بر تضییع حق عده ای، ضوابط و شرایط علمی را نیز زیر سوال برده است و دیگر آنکه؛ از بودجه ی علمی کشور می بایست صرف این افراد شود که این خود خلاف است.
نماینده ی مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس، با بیان این مطلب که این افراد بعد از پایان تحصیلات، مشغول تدریس در دانشگاه می شوند، گفت: این اتفاق منجر می شود نسلی که توسط این افراد، تربیت شوند، اعتقاد و پایبندی به عدالت و فرصت های برابر نداشته و همیشه به دنبال ویژه خواری و رانت خواری بوده و باعث می شود قبح تخلف در سیستم علمی کشور شکسته شود.
وی تصریح کرد: با عنایت به جایگاه رفیع علم در دین مقدس اسلام، و نیز جلوگیری از خدشه دار شدن اعتبار جهانی ایران در امر علم و دانش، شایسته است نشست ها و کمیته های مستمر کارشناسی و حقیقت یاب برای پیگیری این اتفاق در دولت و  مجلس تشکیل شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا