خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از نشست خبری کی روش و سرمربی ژاپن پیش از دیدار فردا

‘کارلوس کی روش’ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، گفت: بسیار خوشحالیم که برابر ژاپن و بازیکنان فوق‌العاده‌اش بازی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا  کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار با ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: بازی با ژاپن بسیار مهم است و مثل همیشه بسیار خوشحالیم که بازی برابر تیم بسیار خوب ژاپن و بازیکنان فوق‌العاده‌اش انجام می‌دهیم. احتیاجی نیست که من مراتب تحسین خودم را راجع به کشور بزرگ ژاپن دوباره ابراز کنم. بعد از گذشت چندین سال و پشت سر گذاشتن سختی‌ها و مشکلات بسیار هیجان زده هستیم که در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا حضور داریم.

* ژاپن با شخصیت‌ترین تیم آسیاست

او در پاسخ به این پرسش که برای مقابله با فوتبال دفاعی ژاپن چه برنامه‌ای دارد بیان کرد: ما مقابل با شخصیت ترین و موفق‌ترین تیم آسیا بازی می‌کنیم. آن‌ها فوتبال فوق‌العاده‌ای دارند. من این افتخار را داشته‌ام که برای دو سال در ژاپن کار کنم. من این فرصت را داشتم که دو سال در یک باشگاه در ژاپن کار کنم و برنامه‌های فوق‌العاده آن‌ها را که برای توسعه فوتبال، مخصوصاً در بخش‌های پایه، بانوان و بزرگسالان داشتند، از نزدیک ببینم و نتایج هم، خودشان گویا هستند. می‌خواهم در اینجا از کشور ژاپن و مخصوصاً باشگاه ناگویا تشکر کنم که این فرصت را به من دادند تا در آنجا حضور داشته باشم.

کی‌روش ادامه داد: ژاپنی‌ها چهار بار توانسته‌اند قهرمان این رقابت‌ها شوند و همچنین به مرحله دوم جام جهانی راه یابند. آن‌ها توانسته‌اند تیم ملی کلمبیا را شکست دهند. اینکه در مسابقات کوپا آمریکای سال بعد، از قطر به عنوان میزبان جام جهانی آینده دعوت شده است طبیعی است اما اینکه کشورهای برزیل، آرژانتین و اروگوئه از ژاپن دعوت کرده‌اند تا در این مسابقات حضور داشته باشد، اتفاقی نیست.

* با احترام به ژاپن، خواسته قلبی من پیروزی ایران است

او ادامه داد: می‌خواهم یک مثال بزنم. این مثال خوبی است برای ایران و کسانی که در خانه هستند. در سال ۱۹۹۸ که در باشگاه خوب ناگویا کار می‌کردم، فدراسیون فوتبال ژاپن ۹ بازیکن ما را برای حضور در اردوی تیم ملی گرفت. نگذاشتند که با آن‌ها کار کنیم. آن بازیکنان از دی ماه تا خرداد ماه در اختیار تیم ملی بودند. من ناراحت بودم ولی به عنوان یک مربی خارجی باید به برنامه‌های توسعه‌ای فدراسیون فوتبال ژاپن احترام می‌گذاشتم. این یک مثال خوب است. به خاطر همین است که در چهار دهه گذشته آنها تقریباً بسیار قدرتمند در آسیا بوده‌اند و بازیکنان خوبی دارند. برای من یک افتخار است که فردا در نیمکت مقابل ژاپن خواهم نشست. امیدوارم هر دو تیم با بازیکنان خوبی که دارند عملکردی داشته باشند که هواداران لذت ببرند ولی با کمال احترام به هواداران ژاپن، خواسته قلبی من این است که ایران برنده دیدار باشد.

* در فوتبال ایران، ساختار خوبی شکل داده‌ایم

کی‌روش در پاسخ به این پرسش که آیا حضورش در تیم ملی منجر به تغییراتی شده که تیم ملی ایران تا اینجای مسابقات، گلی نخورده و ۱۲ گل زده؟ گفت: مطمئناً وقتی شما به صورت سیستماتیک، چند سال فرصت داشته باشید که یک تحلیل عمیق از بازیکنان داشته باشید و این رابطه خوب و تأثیرگذار و ساختار خوب را ایجاد کنید، به فوتبال کمک می‌کند. متأسفانه اکثر تیم‌های ملی نتیجه‌گرا هستند ولی خوشبختانه من در ایران با شناختی که از بازیکنان داشتم، توانستیم با یکدیگر به این مهم دست پیدا کنیم. تک‌تک تیم‌هایی که در جام جهانی شرکت می‌کنند مثل ایران، کره جنوبی و ژاپن تجربه خوبی به دست می‌آورند، بازیکنان به یک بلوغ خوبی می‌رسند و این بلوغ به آن‌ها این آزادی را می‌دهد که ریسک بیشتری بکنند و سطح فوتبالشان را بالاتر ببرند. متأسفانه در دنیا نسل مربیان در تیم‌های ملی رو به انقراض است چرا که فقط سه روز فرصت دارند کار کنند! من اسم آن‌ها را مربی نمی‌گذارم. آن‌ها باید شعبده بازی کنند.

* ما سلاح‌های خودمان را داریم

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه آیا فردا هم سورپرایزی خواهد داشت یا خیر گفت: مطمئناً ژاپن تیم بسیار خوبی دارد. تیمی که حرکات خوبی در عمق و با سرعت انجام می‌دهد. مهم‌ترین مطلب این است که ما هویت خودمان را از دست ندهیم. ما باید خودمان باشیم. مقابل تیم ژاپن بازیکنان خوبمان را داریم. کارهایی داریم که تمرین شده است. سلاح‌های خودمان را داریم. پس از هشت سال و پشت سر گذاشتن تمام از خود گذشتگی‌ها فردا در نیمه نهایی این فرصت را داریم که درون زمین خودمان را نشان دهیم و ثابت کنیم که ما ایران هستیم.


مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی ایران در نشست قبل بازی تیمش برابر ژاپن در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: خیلی خوشحال هستیم که در مرحله نیمه‌نهایی حضور داریم و آماده بازی فردا هستیم. خیلی دوست داریم فردا برسد و بازی را مقابل ژاپن را انجام دهیم.

او ادامه داد: فکر می‌کنم بازی فردا یکی از قشنگ‌ترین بازی‌های جام بشود. همان‌طور که کی‌روش گفت بعد از آن همه سختی که کشیدیم، آماده‌ایم آن هدفی را که طرح‌ریزی کردیم در بازی فردا انجام دهیم.

شجاعی درباره این که داور استرالیایی قضاوت این بازی را بر عهده دارد و در دوره قبل داور استرالیایی بود که ایران در یک‌چهارم حذف شد گفت: به این مساله فکر نکرده بودیم. ما از این اتفاق درس می‌گیریم. داور استرالیایی در دوره قبل یک اشتباه کرد و این مسائل گذشته است.

وی افزود: چیزی که برای ما مهم است و از اول مسابقات روی آن تاکید داشتیم، تمرکز تیمی بوده است. فکر نمی‌کنم حضور داور استرالیایی در کار ما خلل ایجاد کند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران درباره بازی فینال که یکی از دو تیم قطر یا امارات در آن خواهند بود گفت: ما بازی به بازی پیش می‌رویم و بازی که پیش‌رو داریم برای ما مهم است. کار مربیان این است روی تیم‌های دیگر آنالیز لازم را انجام دهند. چیزی که فقط به آن فکر می‌کنیم بازی برابر ژاپن است. اگر بخواهیم به فینال برسیم باید از سد ژاپن بگذریم. پس باید به ژاپن فکر کنیم و این که چطور از سد این تیم بگذریم.

او ادامه داد: این که ما تیم‌های قطر و امارات را قبلاً برده‌ایم بسته به شرایط تورنمنت فرق می‌کند. ما هم در دوره‌های قبل تیم‌های خوبی داشتیم اما به خاطر یک‌سری جزئیات موفق نبودیم. امسال ما نیز داریم روی آن جزئیات کار می‌کنیم و تیم‌های قطر و امارات تیم‌های خوبی هستند و آن‌ها هم روی این مسائل کار می‌کنند. بهتر است که فقط درباره بازی فردا صحبت کنیم.

مسعود شجاعی در پاسخ به این سوال که آیا ایران با شکست ژاپن و پیروزی در فینال می‌تواند به قهرمانی برسد؟ گفت: ما از روز اولی که اینجا آمدیم و با توجه به شرایط آماده‌سازی که داشتیم، شرایط‌مان قابل مقایسه با تیم‌های دیگر نبود. به خاطر همین فکر می‌کنم تیم‌هایی که مدعی قهرمانی بودند حذف شدند. در حال حاضر ما امیدوار به قهرمانی هستیم اما تیم‌هایی وجود دارند که همه را شگفت‌زده کردند مثل امارات و قطر. ژاپن هم همیشه مدعی بوده است. کار سختی داریم اما نشدنی نیست. همه تلاش خود را انجام می‌دهیم که بعد از ۴۴ سال این شادی را به مردم بدهیم.

وی در پایان گفت: من یک اصطلاحی دارم و به بچه‌ها این را می‌گویم که باید این دوست کوچولو (جام قهرمانی) که خیلی وقت است از ما دور بوده را به خانه برگردانیم. ان‌شاءالله که این اتفاق بیفتد.


هاجیمه موریاسو سرمربی تیم فوتبال ژاپن در نشست خبری پیش از دیدار این تیم برابر ایران حاضر شد و گفت: بعد از سه روز استراحت از مسابقه با ویتنام، بازی خیلی دشواری را در پیش داریم.

وی ادامه داد: ما متمرکز هستیم و به خوبی برای این دیدار آماده شدیم. آخرین جلسه تمرینی ما برای بازی با ایران همین امروز بود و امیدوارم برای بازی فردا در بهترین شرایط قرار داشته باشیم.

سرمربی ژاپن درباره تقابل با یک تیم هجومی بیان کرد: از همان ابتدا جام ملت‌های آسیا می‌دانستیم که هر بازی دشواری خاص خود را دارد و هیچ بازی آسانی در پیش نخواهیم داشت. با علم به این موضوع با حریفان‌مان روبرو شدیم و خوشبختانه توانستیم نتیجه لازم را بگیریم.

وی افزود: من فکر می‌کنم هر بازی بهتر و بهتر شویم. بازیکن‌ها هر بازی چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند و پیشرفت می‌کنند که این پیشرفت در بازی آن‌ها قابل مشاهده است و می‌خواهم فردا هم ادامه داشته باشد تا ایران را شکست دهیم.

موریاسو درباره گلزنی به ایران توضیح داد: ایران تیم با کلاسی در سطح آسیاست و آن‌ها به خوبی این مساله را در جام ملت‌های آسیا نشان می‌دهند. ما برای ایران احترام زیادی قائل هستیم. برای نتیجه گرفتن باید کیفیت بالای بازی خودمان را به حریف نشان دهیم و دیکته کنیم. اگر در بهترین شرایط خودمان ظاهر شویم، می‌توانیم ایران را شکست دهیم.

او اضافه کرد: من فکر می‌کنم در این مسابقه بحث فیزیکی مهم باشد. بازیکن‌ها باید روی هر توپ تلاش زیادی به خرج دهند. برنامه‌های تمرینی ما نسبت به شروع جام تغییر کرده است و این تغییر دست ما نبود. در کل با در نظر گرفتن شرایط، باید مهیای بازی با ایران شویم.

سرمربی ژاپن درباره جوانگرایی تیمش و قدرت ژاپنی‌ها برای مقابله با ایران توضیح داد: همان‌طور که گفتم هر بازی در جام ملت‌ها سختی‌های زیادی دارد و طبیعی است وقتی در نیمه‌نهایی بازی می‌کنید، انتظار یک حریف سخت را دارید. بازی برابر ایران دشوار خواهد بود ولی مانند بازی‌های گذشته تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

موریاسو درباره سابقه تقابل با ایران به عنوان بازیکن و همچنین برنامه تیمش برای شکست ایران به عنوان مربی اذعان کرد: بله من بازی سال ۱۹۹۲ را به یاد دارم. امیدوارم بازیکنان ژاپن به خوبی آن تیم برابر ایران به میدان روند. آن موقع بازیکن بودم و الان مربی هستم و شرایط فرق کرده است. آن زمان ژاپن در حال تغییر از سطح آماتور به حرفه‌ای بود و لیگ ما کم کم داشت حرفه‌ای می‌شد. همچنین اولین باری بود که جام ملت‌ها در کشور ما برگزار شد و بازیکنان انگیزه زیادی برای قهرمانی داشتند. اکنون فوتبال ژاپن تجربه بیشتری نسبت به آن موقع دارد و بسیاری از بازیکنان ما در لیگ‌های بزرگی بازی می‌کنند. همبستگی بازیکن بیشتر شده است. این‌ها به نظر من تفاوت این دو دوره است.

سرمربی ژاپن در پاسخ به سوالی درباره تفاوت کیفیت بازی ایران و عربستان عنوان کرد: ابتدا ما می‌خواهیم مالکیت توپ را به دست بیاوریم و فشار حریف را خنثی کنیم. در دیدار با عربستان در مالکیت توپ ضعیف بودیم و اشتباهاتی در توپ لو دادن داشتیم. نمی‌دانیم فردا چه نوع بازی خواهیم داشت و بازیکنان معلوم نیست بازیکنان با چه سبک بازی خودشان را وفق دهند. امیدوارم خیلی سریع بازی‌خوانی داشته باشیم و بازی ایران را حدس بزنیم.


واتارو اندو بازیکن تیم فوتبال ژاپن در نشست پیش از دیدار تیمش برابر تیم ملی ایران حاضر شد و اظهار کرد: بازی‌های نیمه‌نهایی همیشه حساسیت بالایی دارند. این دیدار حتماً دشوار خواهد بود. همه بازیکنان ژاپنی باید فردا با هوشیاری تمام در زمین باشند.

وی ادامه داد: شرایط تیم را خوب ارزیابی می‌کنم و امیدوارم هم من و هم اسیر نفرات که فردا به میدان می‌روند بهترین عملکردشان را داشته باشند.

اندو در ادامه گفت: ما بازی‌های ایران در جام جهانی را دیدیم و به خوبی می‌دانیم این تیم توانمندی‌های زیادی دارد. ایران در خط حمله تیم خطرناکی است. خوشبختانه تاکنون در این جام خوب پیش رفتیم و فقط به بازی با ایران فکر می‌کنیم. همه بازیکنان ژاپنی متحد و متمرکز هستند تا برابر ایران نتیجه خوبی بگیرند.

هافبک ژاپن درباره سختی دیدار با ایران تصریح کرد: برابر ایران باید مالکیت توپ را در اختیار بگیریم. این تیم سازماندهی خوبی دارد و با برنامه بازی می‌کند. ایران بازیکن‌های سریعی دارد. باید خودمان را با سبک بازی آن‌ها وفق دهیم.

وی ادامه داد: پس از جام جهانی هم من و هم سایر نفرات ژاپن، افسوس خوردیم که چرا بهتر ظاهر نشدیم. کم‌کم فکر می‌کنم باید تجربه بیشتری در رده ملی به دست بیاورم. بقیه بازیکنان هم در مرحله یادگیری هستند و قطعاً آینده روشن و درخشانی در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا