خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش ایران وایر از کلاهی که برسر روح الله زم رفت

سایت اپوزسیون «ایران وایر» درباره‌ی مستند «ایستگاه پایانی دروغ» با روح الله زم مصاحبه‌ای کرده و درباره‌ی رابطه‌ی فردی در مستند با زم، نتیجه گیری کرده است که «وزارت اطلاعات به سناریوسازی خبرهای جعلی و دروغ می‌پرداخته و خبرها از طریق این فرد به روح‎الله زم داده می‌شده و بعد در کانال خبری آمدنیوز منتشر می‌شده‎اند».

به گزارش انصاف نیوز، ایران وایر نوشته است:

«تصویر «روح‌الله زم» روی «اسکایپ» است. او متن خبر را روخوانی می‌کند تا طرف مقابلش آن را تایید کند.
این یکی از سکانس‌های مستند «ایستگاه پایانی دروغ» است؛ مستندی که توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ساخته شده و در دو بخش از سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است.

این مستند که با آیه «وَمَكَروا وَمَكَرَاللَّهُ وَاللَّهُ خَيرُالماكِرينَ» آغاز می‌شود، از نفوذ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در میان منابع اطلاع‌رسانی سایت «آمدنیوز» خبر می‌دهد.

آمدنیوز یک شبکه خبری … است. موسس این شبکه، روح‌الله زم، فرزند «محمدعلی زم»، رییس سابق «حوزه هنری» است. روح‎الله زم مدعی است از طریق منابعی به اخبار سری نظام و جزییات این خبرها دسترسی دارد. اما مستند ایستگاه پایانی دروغ نشان می‌دهد که وزارت اطلاعات با دستگیری یکی از کسانی که با آمدنیوز همکاری می‌کرده، برای روح‎الله زم دام اطلاعاتی پهن کرده است.

راوی این مستند می‌گوید فردی ۳۸ ساله که مدت‌ها تحت رصد نیروهای امنیتی بوده است، با تدبیر مسوولان امنیتی، در مسیر جدیدی هدایت می‌شود. در این مستند نشان داده می‌شود علاوه بر این که صحبت‎های فرد مذکور با روح‎الله زم از طریق چت‌های تصویری فیلم‎برداری می‌شده‌اند، وزارت اطلاعات به سناریوسازی خبرهای جعلی و دروغ می‌پرداخته و خبرها از طریق این فرد به روح‎الله زم داده می‌شده و بعد در کانال خبری آمدنیوز منتشر می‌شده‎اند.

یکی از این خبرها که در مستند ایستگاه پایانی دروغ روی آن مانور زیادی داده می‌شود، خبر «پروژه کوروش۲» است که اولین بار در کانال تلگرام آمدنیوز منتشر شد. در این خبر آمده بود که یکی از عناصر اپوزیسیون به زودی به اسراییل سفر می‌کند، خودش را کوروش دوم معرفی خواهد کرد و بعد عملیات گسترده داخلی و خارجی برای بازگشت او به ایران آغاز می‌شود. در این خبر جعلی نوشته شده بود که عملیات کوروش۲ کلید فتح تهران است».

روح‏الله زم در گفت‌وگو با «ایران‎وایر» تاکید می‌کند که از نقشه وزارت اطلاعات برای خودش مطلع بوده و او هم از پشت صحنه مکالماتش با فردی که در مستند نشان داده می‌شود، فیلم گرفته است. پس از پخش این مستند، کانال آمدنیوز چند تکه از فیلم‌ چت روح‎الله زم با همان فرد را منتشر کرد. این بار دوربین جابه‎جا شده بود و مکالمه آن‌ها را از خانه روح‎الله زم به تصویر می‌کشید. در یکی از ویدیوهای منتشر شده، فرد مذکور در حال آوازخوانی، رقص و تریاک کشیدن است.

روح الله زم در گفت‌وگو با این سایت، علی رغم اینکه ادعا می‌ند از سه ماه قبل مطلع بوده که چنین مستندی درباره‌اش ساخته می‌شود، در پاسخ به اینکه «پس چرا همان‏وقت ارتباط خود را قطع نکردید؟» گفته است: «ما می‌خواستیم وزارت اطلاعات نفهمد که می‌دانیم چنین سناریویی را دارند. بنابراین مجبور شدیم با طرح‎شان بیایم جلو. البته من تمام مستندات این مستند را دارم. در واقع آن‏ها از آن طرف مکالمات و چت‌ها را ضبط می‌کردند، من هم داشتم از این طرف کامل ضبط می‌کردم».

او در پاسخ به اینکه «اگر می‌دانستید دام است، چرا خبرهایشان را هم پوشش دادید؟» گفت: «تنها خبری که از این‏ها کار کردیم، پروژه کوروش۲ بود که با اطلاع خودم کار شد. من وانمود کردم که فریب خوردم وگرنه قبل از آن با آقای «فخرآور» صحبت کرده بودم. او می‌دانست این پروژه دروغ است. من هم تایید کرده بودم. منتها ما وسط پروژه بودیم و باید کار را آن طور که می‌خواستیم، تمام می‌کردیم…».

خبرنگار به زم یادآوری می‌کند که به غیر از موضوع کوروش2، «موضوع کویرها هم بود».

زم در پاسخ به سوال خبرنگار که می‌پرسد «کارهای دیگری هم که می‌گفتند، می‌کردید؟ مثلا در روز معینی لباس صورتی می‌پوشیدید و شمع روشن می‌کردید؟»، همچنان مدعی است که «این‌ها طرح فریب خودمان بود …»

او در واکنش به خبرنگار که پرسید «شما که می‌دانستید، چرا قبل از انتشار فیلم از صداوسیما پیش‌دستی نکردید و حرفی نزدید؟»، گفته است: «می‎خواستیم اول فیلم آن‌ها پخش شود و بدانیم چه چیزهایی دست‎شان است، بعد ما فیلم خودمان را پخش کنیم …».

خبرنگار که از جواب‌های او قانع نشده، می‌پرسد «شما که همه این‌ها را می‌دانستید، چرا صحبت با پدرتان یا مادر همسرتان را جلوی دوربین آن‌ها آوردید؟». او هم ادعا می‌کند: «آن‌ها برای همان گپ یکی دو هفته‌ای بود که هنوز نمی‌دانستم چه برنامه‌ای دارند. ضمن این که همه‌ی آن‌ها را ناقص و بریده صداگذاری و منتشر کرده‌اند؛ مثلا جایی که من می‌گویم آقای پهلوی بخشدار می‌شود، اشاره‎ای است به مکالمه قبلی با پدرم. من گفته بودم آقای پهلوی دنبال پادشاهی نیست، می‌خواهد خدمت کند؛ حتی اگر به او بخشداری بدهند. این قسمت را پخش نکرده‌اند».

روح الله زم در مستند پخش شده، با تمسخر و تحقیر رضا پهلوی، می‌گوید که سطح او در حد بخشداری هم نیست و شب‌ها تمرین می‌کند که چطور از نظامی‌ها سان ببیند!

او در پاسخ به اینکه «در این مستند شما را «نیما زم» معرفی کردند، اسم شما واقعا نیما است؟» ضمن رد کردن اولیه، گفت: «نه! اسم من روح‎الله است اما بعضی از دوستان خیلی خیلی نزدیکم که روح‌الله در زبانشان نمی‌چرخد، من را نیما صدا می‌کنند. احتمالا یکی از آن‌ها را که گرفته‌اند، از دهانش در رفته است».

یک کامنت

کامنتی به نام «بهرام چوبین» در زیر این خبر در سایت ایران وایر منتشر شده است که در پی می‌آید:

«یعنی انسان انگشت به دهن که هیچ انگشت به ماتحت می مونه از این همه وقاحت و بی شرمی! این جناب زم واقعا توی کدوم سیاره زندگی می‌کنه؟ عده‌ای مردم ساده و بی‌سواد ممکنه خر و احمق باشند ولی نه دیگه در این حد و اندازه! در همین مصاحبه هم خجالت نمی‌کشه و با بی‌شرمی تمام شروع می‌کنه دروغ گفتن که مصاحبه‌گر مچش رو می‌گیره که خر خودتی! اول ادعا می‌کنه فقط کوروش 2 بود و بعد از مچ گیری اعتراف می‌کنه موشک‌ها بوده و لباس صورتی و … ! جناب زم کسانی که اندکی شعور سیاسی داشته باشند از همون اول می‌دونستند چه آدم دروغ‌گو و شیادی هستی… با این فیلم‌ها هم ذات کثیفت به خوبی مشخص می‌شه… تو به دوستان و مثلا همکاران خودت هم رحم نمی‌کنی و روبه‌رو چاکرم مخلصم می‌کنی و پشت سرشون که آنچه که لیاقت خودت و بقیه‌ی [آقازاده‌های] مفت خوره نثار می‌کنی … یک نفر چقدر می‌تونه پست و بی همه چیز باشه آخه؟

جناب زم اگر واقعا تو داشتی اینها رو بازی می‌دادی حداقل در یکی از این فیلم‌هایی که از پشت صحنه گرفت باید ماجرا رو تعریف می‌کردی که در حال بازی با رژیم هستی وگرنه اون 3 تا فیلمی که منتشر کردی دقیقا اثبات می‌کنند که خودت هم خبر نداشتی و بازی خورده بودی.

از کسی که مثل تو شکمش از مال حرام پر شده و گردنش از دزدی و چاپیدن ملت کلفت شده بیشتر از این انتظار نمی‌ره ولی فقط خواستم یادآوری کنم که ملت اون چهارتا احمق و اسکل دور و برت نیستند که برات هورا می‌کشن … سیاسیون واقعی به ریشت می‌خندند و مهملاتت جوک محافل خارج و داخل ایرانه! فکر نکن همه مثل خودت بهره هوشی جلبک دارند به خوبی ذات کثیفت … برای همگان روشن و واضحه… در فردای آزادی به افرادی مثل تو صداوسیما که هیچی تمیز کردن مستراح‌های بین راهی هم نمی‌رسه… بهتون گاوآهن می‌بندیم تا کویر شخم بزنید تا هرچقدر مفت خوردید و گردن کلفت کردید پس بدید».

واکنش روح الله زم به مستندی درباره‌ی خود

«چرا مزخرفات روح الله زم خریدار دارد»؟!

«آنها که روح الله زم را ساختند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا