خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش‌ها به درگذشت دبیرکل موتلفه

در پی درگذشت دبیرکل موتلفه اسلامی که به علت ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت تعداد زیادی از شخصیت‌های سیاسی با صدور پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای به ویژگی‌های برجسته محمدنبی حبیبی پرداختند.

به گزارش ایسنا، حبیبی صبح امروز (سه‌شنبه) به علت ایست قلبی، درگذشت.وی پس از مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی، مسئولیت دبیرکلی حزب موتلفه اسلامی را عهده‌دار شده بود.

در همین رابطه حزب موتلفه اسللامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مراسم تشییع آن فقید سعید پنجشنبه (۱۱ بهمن) ساعت ۸:۳۰ صبح از مسجد امام صادق (ع) در میدان فلسطین برگزار می‌گردد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی را تسلیت گفت و افزود: ایشان در طول سال‌های انقلاب در زمره مبارزین و از ارادتمندان به نظام و رهبری بودند و پس از آن نیز خدمات فراوانی از جمله استانداری در تهران، فارس و خراسان، شهردار تهران و معاونت در چند وزارتخانه و نهاد انقلابی عرضه داشتند.

همچنین علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس ضمن عرض تسلیت به مناسب در گذشت مرحوم حبینی گفت: ایشان از السابقون انقلاب اسلامی و همراهان مرحوم عسگر اولادی بودند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان هم در پیامی مرحوم حبیبی را از از مبارزان پیشتاز انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایشان که در چهار دهه خدمت صادقانه در جایگاه‌های مختلف منشأ خدمات ارزشمند بوده و تجربه گرانبهایی را به نسل‌های دوم و سوم انقلاب در جایگاه دبیرکلی یکی از قدیمی‌ترین احزاب سیاسی ایران منتقل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، در پیامی به همین مناسبت خاطر نشان کرد: آن مرحوم از همراهان خدوم انقلاب اسلامی بود و در مراحل مختلف زندگی خود همواره با عشق به امام و انقلاب راه می‌پیمود.

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، مرحوم حبیبی را یار فداکار امام (ره) و رهبری و از همراهان نظام دانست.

در پی درگذشت دبیرکل موتلفه، وزیر کشور با اشاره به اینکه مرحوم حبیبی، نامش در زمره مبارزین علیه رژیم ستمشاهی ثبت شده است، گفت: ایشان از پیشروان همراهی و همگامی با نهضت امام خمینی بود، در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سنگرهای مختلفی از جمله در خانواده بزرگ وزارت کشور در مسئولیت استانداری تهران، فارس و خراسان و همچنین شهرداری تهران منشأ خدمات و آثار بسیار بوده است.

همچنین محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، حبیبی را همسنگر فرزانه جریان اصولگرایی عنوان کردو افزود: امروز نه فقط حزب موتلفه اسلامی، بلکه جبهه پیروان خط امام و رهبری و جریان اصولگرایی و همه دوستداران انقلاب یک همسنگر فرزانه را از دست داده است.

در ادامه واکنش‌ها در پی در گذشت دبیرکل حزب موتلفه اسلامی محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران هم در پیام‌های جداگانه درگذشت مرحوم محمد نبی حبینی را تسلیت گفتند.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. معلوم است آقايان اطلاعي از سوابق مرحوم حبيبي ندارند. مرحوم حبيبي سابقه مبارزاتي نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا